Fikk ikke til å få med alt jeg ville skrive, for mobilen er litt rar:-S
Fortsettelse følger:
Burde sikker gjøre det, men som HS sa; det hjelper ikke på produksjonen om jeg er trøtt heller. Hun har nektet puppen fra og med kl.15 og frem til legging. Hun forsøker og suge en stund, men det kommer veldig lite. Jeg pumper og det tar evigheter for å få ut en skvett. Er klar over at ungen kan få ut mer enn pumpa, men likevel. Når jeg pumper andre tider på døgnet får jeg ut mer uten problem.
Så det ender jo med at jeg gir tillegg da, og fortsatt spiser hun ofte på ettermiddagen. Hun får alt fra 80-120 ml flaske. Men det virker som om hun vil ha "lite" og ofte. Virker som om hun vil skynde seg og bli god og mett til kvelden kommer, for da vil hun sove! Hun våkner ikke selv om smokken detter ut. Bysser vi unødvendig på henne, så blir hun irritert. Hun vil ligge i senga og sovner hun ikke, er det for hun vil ha mere mat til natta.
Og hun sover fra 18-20 til 04-07! Og det virker som om hun trenger det, så da gidder jeg ikke og vekke henne for å mate?! På dagtid har hun 3-4 dupper på 1/2 til 1 time.
Jeg vil jo helst amme, men ikke for enhver pris! Det går greit og pumpe seg ofte så lenge samboeren min er hjemme og kan ta seg av henne mens jeg pumper, men når jeg er alene med henne på dagtid er det ikke alltid så lett og få det til. Man skal jo ha mat og andre nødvendigheter innimellom øktene med henne også!
Så idag ville hun ha flaske allerede kl.11! Inntil idag har jo ammingen på morningen og formiddagen gått knirkefritt! Så det spørs om det bare blir mer og mer flaske og dermed mindre og mindre melk. Har ikke skyldfølelse for at jeg gir opp ammingen "for lett" eller at jeg er en dårligere mor, men jeg vil amme siden det er mest praktisk. Men nå er det mye styr gitt, og da kan man spørre seg hva som er best?!
Og ja, jeg har prøvd økedøgn, ammete og hele den regla der! Tidligere, jeg kunne ha ammet hele kvelden, men det endte uansett med hyling fra en sulten, overtrøtt unge!