vil ikke ta pupp mer..??

bebiii 2011

Blir kjent med forumet
dere som kun ammer hvordan ser rutinene deres ut? her har ho i det siste kun spist i to min maks fem på dagen. det virker som om ho ikke vil ta puppen skikkelig og begynner bare å hyl grine når eg tar ho til. er grådig slitsomt for eg blir jo så lei og stresset når ho ikke vil ta pupp. er kun om natten ho tar den skikkelig. ho vil ikke ta flaske heller den bare slikker ho litt på. ho sover veldig lite om dagen og men det har ho alltid gjort. åå eg savner sånn den kosen det var med ammingen føler at det nesten er mer stress no enn kos. noen som har opplevd det samme eller har noen gode tips til hva eg kan gjøre.? ho blir forresten 3 mnd 31 januar.

Mi har vært sånn i det siste, men det er etter hun fikk vaksina og har bare små spist...Så tror hun har mista litt matlyst pga den....  Så, men er det ikke det så vet jeg ikke....

Ellers varier det hvor mye hun spiser og hvor ofte på dagen, men sikkert rundt 4-5 ganger til i 8-9 tiden på kvelden...(så lenge hun ikke små spiser da)
Men er oppe 1 gang på natt og 1 gang på morgenen og gir hun mat...

Mi nekter mer og mer pupp nå. Starta med at det var lite melk på kvelden når hun skulle hamstre til natta. Og nå når hun sover natta 9-11timer i strekk har melkeproduksjonen bare dalt. Så når hun har begynt og legge seg mellom 18-20 skal hun spise masse på ettermiddagen og så hun blir sint på puppen for det kommer ikke nok. Når hun sover så mye på natta spiser hun jo ofte på dagtid, og puppene mine henger ikke med. Jeg har pumpet meg flere ganger på kveldstid, men orker ikke og stå opp om natta for å gjøre det.

Fikk ikke til å få med alt jeg ville skrive, for mobilen er litt rar:-S

Fortsettelse følger:
Burde sikker gjøre det, men som HS sa; det hjelper ikke på produksjonen om jeg er trøtt heller. Hun har nektet puppen fra og med kl.15 og frem til legging. Hun forsøker og suge en stund, men det kommer veldig lite. Jeg pumper og det tar evigheter for å få ut en skvett. Er klar over at ungen kan få ut mer enn pumpa, men likevel. Når jeg pumper andre tider på døgnet får jeg ut mer uten problem.
  Så det ender jo med at jeg gir tillegg da, og fortsatt spiser hun ofte på ettermiddagen. Hun får alt fra 80-120 ml flaske. Men det virker som om hun vil ha "lite" og ofte. Virker som om hun vil skynde seg og bli god og mett til kvelden kommer, for da vil hun sove! Hun våkner ikke selv om smokken detter ut. Bysser vi unødvendig på henne, så blir hun irritert. Hun vil ligge i senga og sovner hun ikke, er det for hun vil ha mere mat til natta. 

Og hun sover fra 18-20 til 04-07! Og det virker som om hun trenger det, så da gidder jeg ikke og vekke henne for å mate?! På dagtid har hun 3-4 dupper på 1/2 til 1 time. 
 Jeg vil jo helst amme, men ikke for enhver pris! Det går greit og pumpe seg ofte så lenge samboeren min er hjemme og kan ta seg av henne mens jeg pumper, men når jeg er alene med henne på dagtid er det ikke alltid så lett og få det til. Man skal jo ha mat og andre nødvendigheter innimellom øktene med henne også!
  Så idag ville hun ha flaske allerede kl.11! Inntil idag har jo ammingen på morningen og formiddagen gått knirkefritt! Så det spørs om det bare blir mer og mer flaske og dermed mindre og mindre melk. Har ikke skyldfølelse for at jeg gir opp ammingen "for lett" eller at jeg er en dårligere mor, men jeg vil amme siden det er mest praktisk. Men nå er det mye styr gitt, og da kan man spørre seg hva som er best?!

Og ja, jeg har prøvd økedøgn, ammete og hele den regla der! Tidligere, jeg kunne ha ammet hele kvelden, men det endte uansett med hyling fra en sulten, overtrøtt unge!

huff ja kjenner meg litt igjen her. er redd for at eg skal miste melkeproduksjonen eg og på grunn av at ho sover så mye på natten og veldig lite på dagen. viss eg er heldig så sover ho en halv time på dagen. så ho er jo dau trøtt allerede i seks tiden og er som regel sovnet i syv tiden. eg orker heller ikke å pumpe meg om natten for da prodserer eg bare mer da og er slitsomt å måtte stå hele tiden for å pumpe meg. vil jo ha den søvnen som eg kan få. men no virker det som om ho har komt seg litt med ammingen ho tar puppen og sovner med den igjen. trur det har vært på grunn av at ho har vært tett i nesen for etter at eg begynte å dryppe ho så har ho tatt pupp som bare det. og ho har jo alltid melke bart så trur nok at eg har nok enn så lenge. syns det er så koselig å amme. men er absolutt ikke noe nederlag å ikke gjøre det heller lenger, er ikke verdt det om du bare skal bli helt utslitt.=)

Back
Topp