Vil ikke ta flaske HJELP

RANDÅLF

Forumet er livet
Oktobermirakler 2013
VIP
Hva gjør jeg? Hun tok jo flaske da hun var mindre, måtte pumpemeg i starten da hun ikke tok puppen alltid. Nå tar hun plutselig ikke flaske. Jeg dro på trening i dag og satte igjen mat nok til mannen, men hva skjer.... Hun hyler en time og nekter plent flasken. Jeg kommer heldigvis hjem med puppen til slutt.
Nå skal vi i bursdag neste helg og har fikset barnevakt og alt, hvordan skal jeg få henne til å ta flaske på litt over en uke. Er det noen typer som er enklere å ta enn andre? Trodde virkelig ikke dette var mulig.

Har ikke prøvd flaske her enda, men fikk tips av venninne om å klemme ut litt i starten for de så de skjønner at denne kommer det melk ut av. Lukt og smak trigger visst sugerefleks. Håper du får det til da :)

Snuppa ligger på fanget mitt med hodet vendt mot TVen:) (forferdelig glad i TV). Hun klarer ikke flaske om hun er i vippestol f eks så prøv litt forskjellige stillinger:) Og selvfølgelig når hun er blid og fornøyd da er det jo enklere for henne :-)
Lykke til :D

Har ikke prøvd flaske her enda, men fikk tips av venninne om å klemme ut litt i starten for de så de skjønner at denne kommer det melk ut av. Lukt og smak trigger visst sugerefleks. Håper du får det til da :)
Dette måtte jeg gjøre mye når han var mindre. Det kan hjelpe. Også kan det hjelpe å ha en flaske som er tilpasset utdrivningen din. Feks får du mye melk fort kan jo medela eller dr.brown(smal/liten tut) fungere. På disse synes jeg melken kommer lettere enn på avent sine flasker, hvor han gjerne må bruke litt mer sugekraft. Personlig synes jeg også aventflaskene var vanskelig å tilvenne. Det blir lett mye luft under sugingen og ventilen er treg. Selv om tuten ikke skal skrues hardt på(viktig!).
Nå som vi også snart begynner med grøt synes jeg medela flaskene fungerer best til tørstedrikk under måltidet siden de sitter i vippestol/newbornset ;)

Hva gjør jeg? Hun tok jo flaske da hun var mindre, måtte pumpemeg i starten da hun ikke tok puppen alltid. Nå tar hun plutselig ikke flaske. Jeg dro på trening i dag og satte igjen mat nok til mannen, men hva skjer.... Hun hyler en time og nekter plent flasken. Jeg kommer heldigvis hjem med puppen til slutt.
Nå skal vi i bursdag neste helg og har fikset barnevakt og alt, hvordan skal jeg få henne til å ta flaske på litt over en uke. Er det noen typer som er enklere å ta enn andre? Trodde virkelig ikke dette var mulig.

Åssen gikk det videre, tok hun flaska? Her sliter jeg med det samme, har ikke vært noe problem de gangene jeg har gitt flaske tidligere, men nå nekta han! Vi skal vi i bryllup neste helg, så jeg kjenner jeg blir litt stressa!!

Man kan også kjøpe sånn som ligner på flaskesmokk til å ha på puppen ved amming.. kansje det kan funke? Ellers ville jeg bare prøvd masse ;)

Min lille ville heller ikke ta flasken først. Så innså jeg at jeg måtte gå ned i størrelse på tuten på flasken, slik at melken ikke kom så fort. I tillegg viste det seg at jeg ikke varmet melken godt nok. Var jo så redd for at den skulle bli for varm, men endte jo da opp med at han ikke ville ta den fordi den var litt for kald :) Etter jeg endret på dette tok han plutselig flasken! :)

• Liker
Reactions: M+H
Min lille ville heller ikke ta flasken først. Så innså jeg at jeg måtte gå ned i størrelse på tuten på flasken, slik at melken ikke kom så fort. I tillegg viste det seg at jeg ikke varmet melken godt nok. Var jo så redd for at den skulle bli for varm, men endte jo da opp med at han ikke ville ta den fordi den var litt for kald :) Etter jeg endret på dette tok han plutselig flasken! :)

Hehe her har alle ungene likt at melka er litt varmere enn lunka ;) er bare å dryppe på håndleddet, er det sånn at man ikke "brenner" seg, så er det greit :)

Vi har baby som suger på alt som finnes av smokker, men hun er superkreftene på flasker, skal bare ha noen fra baby shop med "anatomisk" tut. Disse har hun alltid tatt, så kan ikke si at vi har hatt noe problem med flaske, men har venninner som har måttet finne flasker med tut som ligner fasongen på smokken babien bruker til vanlig. Er det "fremmed" smokk for henne på flaska?

Kjenner oxo at jeg stresser litt om dagen jentungen vil ik ta flaske å jeg skal i bryllup til helga igjen :) så har barnevakt å alt er klart, men tar hu ik flaska kan jeg jo ihvertfall ikke drikke. Har hørt mendelA flasker er fine så skal prøve på d , da må ungen suge for å få ut melk sånn som med puppen så er spent på hvordan d går;);)

Kjenner oxo at jeg stresser litt om dagen jentungen vil ik ta flaske å jeg skal i bryllup til helga igjen :) så har barnevakt å alt er klart, men tar hu ik flaska kan jeg jo ihvertfall ikke drikke. Har hørt mendelA flasker er fine så skal prøve på d , da må ungen suge for å få ut melk sånn som med puppen så er spent på hvordan d går;);)

Du skal det du også ja ;) stressmoment det der ja! Medela har jeg tenkt på også, så får kjøpe en sånn i morra :) Så får vi krysse fingrene for hverandre :D

Vi har baby som suger på alt som finnes av smokker, men hun er superkreftene på flasker, skal bare ha noen fra baby shop med "anatomisk" tut. Disse har hun alltid tatt, så kan ikke si at vi har hatt noe problem med flaske, men har venninner som har måttet finne flasker med tut som ligner fasongen på smokken babien bruker til vanlig. Er det "fremmed" smokk for henne på flaska?

Ja, han bruker mam smokker, og har avent flaskesmokk! Kan jo hende mam flaskesmokk funker bedre ;)

Vet du hvor man får kjøpt sånn mendela flaske må få kjøpt i dag jeg oxo:) jeg vil jo i bryllup i ofte man er det, håper d blir min tur snart;) tvi tvi at kidsa våre tar flaska snart da;)

Her tok lillebror flaske 4 gang i sin første levemåned (samt sutt noen ganger) Etter dette har det vært helt stopp.Har sikkert brukt 1000 kroner på alle forskjellige sutter, og han bare gnager på dem og spytter dem ut. Har ikke orket å investere i flasker. Jeg har medela og avent fra før, og han nekter begge to. Når han får grøt til kvelden bare biter han på tuten slik at jeg kommer noen dråper :rolleyes:

Har hverken planer eller behov å dra fra han før 1. juni og da er han straks 8 mnd. DA må han vel ha tatt til fornuuft, eller? o_O;)

Vet du hvor man får kjøpt sånn mendela flaske må få kjøpt i dag jeg oxo:) jeg vil jo i bryllup i ofte man er det, håper d blir min tur snart;) tvi tvi at kidsa våre tar flaska snart da;)

Jeg har sett det på apoteket og i Sverige! Men nå kan det jo hende du bor langt fra Sverige da :P Sjekk ut apoteket ;) Ja, får håpe det altså, tvi tvi ja :D

Det gikk til slutt med intens øving hver dag. Fant til slutt en flaske hun tok, tommee tippee. Skal vis være lik en pupp. Så måtte hun sitte litt opp når hun drakk, ikke ligge ned som når jeg ammer. Nå tar hun flasken uansett stilling.

• Liker
Reactions: M+H
Jaaa :) I kveld tok han flaska!! ;) Bytta til mam, og det funka! Litt startproblemer, men så dryppa samboeren min litt melk i munnen hans, og så smatt han på flaska etter det :D

Back
Topp