Vil ikke spise

lykkelita*

Forumet er livet
Min snart syv måneders gamle sønn har vært en hund etter grøt og middag helt siden han begynte å få det, grøt har han fått siden han var rett over fem måneder. De siste dagene har han plutselig begynt og nekte å spise både grøt og middag[&:]

Når jeg kommer med skjeen kniper han munnen sammen, sparker med beina og lager en brumme lyd! Jeg må distrahere han og gi han leker for å få i han en stakkars skje... I går kveld spiste han nesten en porsjon, ellers har det bare vært tre-fire skjeer per måltid de tre siste dagene...

Han tar puppen da og dessert[8D] Hva betyr dette for noe? Er han plutselig blitt kresen? Det er ikke så lenge siden jeg introduserte han for dessert, kan det være at dette forstyrret han? Vet ikke hva jeg skal gjøre for å få han til å spise...

Han har spist 1 porsjon grøt, 1 halvt glass middag og halvt glass dessert, 1 porsjon grøt hver dag i ca en halv måned nå, samt pupp etter hvert måltid! Hvordan kan han være mett med kun pupp og noen få skjeer mat nå?? Jeg skjønner ikke[&:]

Her fant vi ut at junior rett og slett var drittlei grøt.. Vekslet med litt småå brødskiver osv, og da gikk det greit!

Om det er varmt ute kan det hende han heller vil ha drikke enn mat.
Eller om det er noe annet som plager han.
Kanskje han brygger på noe. Tenner på vei?

Takk for gode tips, alle sammen! I dag har han spist nesten et halvt middagsglass og et halvt glass med dessert[:)] Pluss pupp da... Så vi får se når kvelden kommer om han har mer lyst på grøt da![&:]

er det dumt å kanskje la være å gi dessert om de ikke har spist særlig med middag... eller har ikke det noe virkning på så små barn? 

Tullemor her drikker bare melk. Spytter ut alt annet hun får i munnen. Prøver hver dag men nei. Men merker nok snart hvor godt mat smaker [:D].

Back
Topp