Vil ikke spise

Lissy86

Forelsket i forumet
Aprillykke 2016
Lillemor er nå 3,5 mnd og hun har blitt ammet + fått mme via hjelpebryst og hun har spist bra da og lagt på seg greit så lenge hun får mme ekstra. Men nå de siste dagene har hun begynt å avvise puppen. Hun gulper også ganske mye, noe hun har gjort i ett par uker. Får hun rett og slett for mye mat nå? Jeg er redd for å kutte ned på mme slik at hun igjen faller på kurven sin. Hun driver også hele tiden og putter ting/hendene i munnen. Kan det være tenner? Eller utviklingssprang? Normalt ville jeg tenkt det, men siden hun har hatt litt ustabil vektøkning så blir jeg litt rådløs.

Har forsøkt å få tak i helsesøster men de har vist ikke tenkt å svare på tlf i dag så derfor hører jeg om det er noen som har råd eller meninger om dette. Hun virker ellers i normal form og sover som vanlig.

Prøv å pumpe deg litt før du gir brystet. Hvis det er overproduksjon så kan det hende hun ikke klarer å svelge unna for nok.

Men søk opp tre månederskrisen. Vår kaver noe med brystet, men det er nok pga. Utviklingsspranget som skjer nå.

Jeg ville forsøkt å redusere litt på mme mengden. Om hun gulper mye og ikke vil ha pupp kan det være en indikasjon på at hun får for mye mat. Om hun føler at hun drukner i melk kan det føre til brystaversjon. Tegn på det kan være mye gulp og uro ved brystet.

Om hun flater ut på kurven igjen kan du jo bare øke mengden igjen. ;)

Men det er vel også ganske vanlig at de er urolig ved puppen i 3-måneders alderen. Kalt tremånederskrisen.

Jo jeg har tenkt på om det kan være den 3mnd krisen også. Bare litt sånn ekstra på vakt med hun her siden vi har styrt sånn med vekta hennes helt siden hun ble født :P

Fikk tak i helsestasjonen nå og vår helsesøster skulle ringe opp når hun hadde tid så da får jeg vel litt råd fra henne. Så greit med henne siden hun har fulgt oss fra starten og kjenner til hele historien :)

Håper du får gode råd fra hs :)
Når det kommer til finger-/håndspising så tror jeg bare det er et ledd i utviklinga. Mi har hvertfall gnagd på hendene sine hele tiden, og det blir bare mer og mer av. Tror jeg leste et sted at de ved 3-måneder oppdager hendene sine for fullt, og deres måte å oppdage ting er jo med munnen :)

Jo jeg har tenkt på om det kan være den 3mnd krisen også. Bare litt sånn ekstra på vakt med hun her siden vi har styrt sånn med vekta hennes helt siden hun ble født :P

Fikk tak i helsestasjonen nå og vår helsesøster skulle ringe opp når hun hadde tid så da får jeg vel litt råd fra henne. Så greit med henne siden hun har fulgt oss fra starten og kjenner til hele historien :)
Det var bra! Håper hun har gode råd :)

Det var bra! Håper hun har gode råd :)
Egentlig ingen råd annet enn at hun også tror at det er blitt for mye mat nå. :) Har kuttet ned på mme og skal på veiing neste uke da 1 mnd var litt lenge å vente (neste kontroll).

Det var jo i grunn det jeg trodde da, men er blitt livredd for at hun skal falle på kurven sin igjen :P Hun er ikke stor så hun har ikke mye å gå på.

Egentlig ingen råd annet enn at hun også tror at det er blitt for mye mat nå. :) Har kuttet ned på mme og skal på veiing neste uke da 1 mnd var litt lenge å vente (neste kontroll).

Det var jo i grunn det jeg trodde da, men er blitt livredd for at hun skal falle på kurven sin igjen :P Hun er ikke stor så hun har ikke mye å gå på.
Jeg ammet altfor mye før og det rant over av mat i magen hans stakkars. Gulpetigulp dag og natt..
Lykke til :-)

Ingen nevneverdig gulping sålangt i dag og hun tar brystet helt fint nå. Har nok rett og slett bare gitt henne for mye mat :P

Back
Topp