Vil ikke sove!

Mrs White

Forelsket i forumet
Det begynte forrige uke, han som har sovnet på 5 minutt eller mindre og kost seg ved leggetid, vil IKKE sove lenger. Begynte med at han la seg en halvtime senere som kjapt ble til en time.. Og igår ble klokken 21:30 før han endelig sovnet! Det er ikke noe gøy i det hele tatt. Han gråter og vi blir frustrerte.

Jeg har til slutt gitt etter og tatt han opp, og da har han enten sovnet i fanget mitt etter fem minutt eller så har han holdt koken tilhan selv tatt initiativet til å sove. Han er trøtt så jeg vet ikke hva dette er for noe.

Idag fikk jeg bare nok og nå står han i sprinkelsengen sin og gråter og er sint, mens jeg sitter utenfor å hører på. Jeg går imot mine prinsipper, jeg har nemlig ikke tro på at dette er en metode som er noe bra for noen av oss. Men åh så frustret jeg blir med en uke av dette. Jeg har massevis med jobb å gjøre om kveldene og nå som han ikke vil sove før jeg selv pleier å legge meg så blir det sene kvelder på meg. Nå er jeg sliten, og rett og slett lei.

Noen andre som har det likt? Er det en fase? Årstiden?
 
Det hørtes ut som en tung uke ja. Her sovner jenta vår stort sett på 5-10min også, men da må vi være heldige med timingen. Hun er som regel kjempetrøtt kl 18 eller litt før også iblant, men av og til trekker det ut med kveldsmat eller hun virker veldig våken så klokka blir 18.30-19. Da er hun som regel overtrøtt og bruker også mye tid på å roe seg. Vi bruker å gå inn til henne og gi henne litt vann om hun står og roper eller gråter, ellers lar vi henne holde på i senga. Vi har babycall med kamera så vi kan se om hun står og ser mot døra eller bare sitter og fikler med bamsen sin. Et par ganger har det skjedd at hun ikke har sovnet før det har gått halvannen time, men vi ser hun er trøtt og det kan virke som hun bare er redd for å gå glipp av noe eller har mange inntrykk å fordøye. Vi går inn om hun gråter, men av og til lager hun bare noen lyder og står og lytter for å høre om vi kommer for å underholde. Hvis hun bare er sint fordi hun må legge seg, får hun lov til å rope fra seg litt. Da bruker hun å skrike et par minutter for å stupe ned i senga og sovne. Jeg tror ikke hun har noe vondt av det, men lar henne heller ikke ligge og gråte seg i søvn for det har jeg ikke tro på at er noe bra. (eller hjerte til for den saks skyld)
Jeg håper for din skyld at det bare er en fase, kanskje tenner som plager ham når han legger seg ned og får tid til å kjenne etter og får blod til hodet? Vi hadde hodeenden litt høyere på senga da jekslene kom, det virket som det hjalp litt. Kanskje rommet er lysere enn vanlig også?
Lykke til i natt :)
 
Takk!
Han sovnet etter 25 minutter, og da gikk jeg inn til han kontinuerlig. Han sovnet mems jeg satt inne hos han og sang Fantorangens natta-sang :) Så det endte koselig i alle fall.

I dag så tok det igjen litt tid før han sovnet (ca 30 minutt), men det var uten protester og gråt. Det ble en kosestund i steden, hvilket føles mye bedre forstås. Vi kjemper på! :)
 
Et mirakel har skjedd her i heimen :)
Siden ca to (muligens tre) uker tilbake kan vi legge junior og gå ut av rommet med en gang, før han har sovnet altså, uten at han sier noe som helst. Og han sovner av seg selv! Det er fantastisk! Han begynner å bli store gutten jo :-D
 
Back
Topp