Vil ikke sove i egen seng!!!

honey1no

Andre møte med forumet
Flere her som har babyer som ikke vil sovne i egen seng, noen tips fra dere som fikk det til?? han sovne i arma mine og når jeg legger han i senga våkner han og er helt våken og får nesten panikk..har prøvd å pakke masse puter osv rundt han slik at det skal bli trangt, men det hjelper ikke..virker som han bare vil ligge i senga med meg, og har i grunn ikke lyst til å vende han til det..Han er 1 uke i dag så kanskje det retter seg..Prøvde å legge han i vogna i går kveld og trille den inn på soverommet, men det hjalp heller ikke...Når han endelig sovner så går det 4-5 t til han må ha mat igjen..problemet er legginga på kvelden

Jeg hadde samme problem!
Laget ei "pølse" og la rundt hodet hennes,slik at det ble lunt. Også tok jeg putetrekket mitt over dette.
Da ligger hun pakket inn med min lukt rundt seg. DA sovnet hun endelig...
Slet noen netter... Nå er hun oppe en gang pr natt[:D]
Deilig!!

Fikk tips på en annen trå her om å legge en varme flaske under dyna en stund før de la seg og det gjør iallefall sånn at hun ikke vokner så lett igjen når hun først har sovnet[:)]

Har samme problemet her. Hun vil ikke sove for seg selv. [8|] Sliter veldig på dagen òg. Hun ligger i bagen men det hjelper ikke. Med en gang jeg legger henne fra meg så våkner hun. [&o] Får jo ikke gjort noen ting. Hva i all verden skal jeg gjøre hvis dette fortsetter når sambo begynner på jobb igjen da? Har jo en til å ta meg av. [&:]

Jeg hadde det samme problemet og da begynte jeg å legge henne i soft bagen i stedet for men våkener litt fortere om natten enda da.

Ellers så sliter vi med natte våking. Sover om dagen i stedet for om natten

Vill ikke sove i sprinkelsenga her heller men vi bruker simo vognbaggen om dagen til henne i stua så satte den
oppi senga å det funket [:)]

ORIGINAL: Goolle

Her får han sove i sengen vår.
Trygt og godt. Om han hadde sovnet med en gang i sengen sin, hadde det vært helt greit det også.

Men synes ikke de på død og liv skal gjøres selvstendige fra dag en. Når behovet for nærhet er så tydelig, da er det helt greit å ha tassen i sengen sammen med oss. Så tar vi tilvenningen senere [:)]

Er helt enig!! Det er ikke snakk om at de blir vandt til/ skjemt bort når de er så små.. de trenger nærhet. Det er derfor de søker etter varme og etter kroppskontakt.
Når de paserer 3 mnd kan man begynne å venne de til å sovne selv og slikt... men inntil da så NYT tiden der de er helt avhengi av dere....

greit at de trenger nærhet når de er så små. Men hva med når du må bære på de hele dagen ellers gråter de??

ORIGINAL: Lasog

greit at de trenger nærhet når de er så små. Men hva med når du må bære på de hele dagen ellers gråter de??

Sånn har det vært noen dager her også...bæresjalet har reddet meg mer enn en gang! [;)] Og så må jeg jo legge til at det bare varte noen dager av gangen, i dag har knøttet ligget en time helt våken og kost seg med babygym [:)]

Emil sover med meg han[:)] synes det er koselig, så tar vi tilvenning i egen seng seinere

ORIGINAL: Emogirl

ORIGINAL: *Chill*

Trygt og godt. Om han hadde sovnet med en gang i sengen sin, hadde det vært helt greit det også.

Men synes ikke de på død og liv skal gjøres selvstendige fra dag en. Når behovet for nærhet er så tydelig, da er det helt greit å ha tassen i sengen sammen med oss. Så tar vi tilvenningen senere [:)]

Er helt enig!! Det er ikke snakk om at de blir vandt til/ skjemt bort når de er så små.. de trenger nærhet. Det er derfor de søker etter varme og etter kroppskontakt.
Når de paserer 3 mnd kan man begynne å venne de til å sovne selv og slikt... men inntil da så NYT tiden der de er helt avhengi av dere....

må si meg enig med dere[:)] lillegull vil helst kun sove inntil meg i senga eller oppå brystet mitt... han våkner når jeg legger han ned bortsett fra når vi er ute og triller sover han kjempe godt i vogna... jeg stresser ikke med det nå som han er så liten, viktigste er at han får masse nærhet og føler seg trygg.

Er enig med dere.

Men jeg sover ikke så godt når lille snupp ligger ved siden av meg! Tar henne opp i sengen på morgen jeg da, da koser vi oss masse! Det var ikke lett og legge henne aleine, det var litt hyl og skrik, bruker dypvogndelen på natta nå og det funker!

sign.

her sover ho i sin seng når ho vil det og så er ho i vår seng når ho vil det.

Prøv og la barnet sove en stund på armen din før du legger det ned i sengen. sånn at den ordentlige søvnen får satt seg litt først. og varmeflaske brukes her[;)]

ORIGINAL: Fyrste metall

sign.

her sover ho i sin seng når ho vil det og så er ho i vår seng når ho vil det.

Prøv og la barnet sove en stund på armen din før du legger det ned i sengen. sånn at den ordentlige søvnen får satt seg litt først. og varmeflaske brukes her[;)]

Sign dere. Slik var det med Hannah å, og det ble ikke noe problem å få henne til å sove i gen seng når hun ble større.

Back
Topp