Vil ikke sove andre steder enn på soverommet!

Aprilbaby 17

Blir kjent med forumet
Hei!

Da har vi blitt foreldre til en nydelig prinsesse. Hun er nå 2.5 uker. I starten sov hun i vuggen sin i stuen sammen med oss. I de siste dagene, har dette sluttet å fungere. Hun blir veldig urolig i vuggen, og skal bare opp og ha kos. Det er svært vanskelig å få henne til å sove her oppe sammen med oss. Da vi derimot la henne ned på soverommet, sover hun som en stein etter at hun har fått mat. Noen som vet hva årsaken kan være til at hun ikke lenger vil sove andre steder? Syntes i så fall det er rart at dette plutselig har endret seg. Vil jo så gjerne følge med på henne hele tiden, og på soverommet må vi anskaffe oss babycall for å kunne følge med hele tiden.

Flere i samme situasjon?
 
Det begynte i går her, hun ville ikke sove noe andre sted enn soverommet. Hun våkner veldig fort og ser ut at hun klarer ikke å sove dypt. Det er jo tv på og storebror som bråker litt, men jeg hadde ikke opplevd dette med første mann. Får oss det er ikke noe problem fordi vi har babycall, men jeg synes det er greit at hun blir vant til å sove med litt bråk.
 
Har ikke opplevd dette selv, men har dere det kanskje kjøligere/friskere luft på soverommet? Merker lillegutt sover bedre og tyngre på soverommet, og jeg har en teori om at lufta har mye og si :)
 
Storesøster her var sånn, skulle kun sove i kjølig, mørkt og helt stille
rom, fikk henne ikke til å sove i vogn engang (annet enn iblant hvis vi trillet lenge) før hun begynte i barnehage.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi har det litt omvendt, her vil hun kun sove i fanget vårt eller i vogga som står i stua. I senga på soverommet, blir det full spetakkel hvis hun blir lagt.
 
Lille her sover best i senga si og vogna. I stua må han være gaaaanske trøtt om han skal sove mer enn en times tid. Sovern oppå oss kan han sove i flere timer uavhengig av lys og lyd :)
 
Her sover hun best på brystet vårt, eller i armene til hvem som helst :p Hun sover i vugga på stua, vi har på tv og støvsuger osv uten problemer. Når jeg legger henne på soverommet våkner hun som regel.
 
Back
Topp