Vil ikke ligge i vognpose..

Sneipen18

Blir kjent med forumet
Vi prøver å venne lillemann på vognpose, men han skriker helt hysterisk hver gang :nailbiting:

Flere som har hatt samme problem?
Noen som har tips til hva vi kan gjøre for å få han til å trives i posen?
 
Er han veldig varm av seg? Hva slags vognpose og vogn har dere?
 
Ja sånn var det her også de første gangene. Han gikk fra å elske og ligge i vogna(med lammeskinn og dyne) til å sutre og gråte..

Har Voksi med den pignvin-puta, og kjente plutselig at den puta gikk jo fra hodet og ned til midten av ryggen hans.. Så fjerna jeg den puta og da så jeg jo at han ikke hadde ligget flatt i det hele tatt. Ble nok klumpete og ekkelt med den puta. Roa seg ned med en gang når jeg tok den bort :)
 
Her har ungene hylt nede posen hvis det blir for varmt. Når de var små var det kun tynn ullbody og ullbukse som gjaldt itillegg til lue og votter. Nå som de er litt eldre og vil se mer tar jeg på en tykkere ullgenser over ullbodyen. Var -7 i går og ungene var gode og varme etter en to timers tur.
 
Ja sånn var det her også de første gangene. Han gikk fra å elske og ligge i vogna(med lammeskinn og dyne) til å sutre og gråte..

Har Voksi med den pignvin-puta, og kjente plutselig at den puta gikk jo fra hodet og ned til midten av ryggen hans.. Så fjerna jeg den puta og da så jeg jo at han ikke hadde ligget flatt i det hele tatt. Ble nok klumpete og ekkelt med den puta. Roa seg ned med en gang når jeg tok den bort :)

Den puta er av fleece og blir fort klamt med den + at den blir også klumpete ganske raskt. Bruker den ikke her heller.
 
Ja, han er varm av seg. Vi har Emmaljunga Super Nitro og vognpose fra Nordlys (med lammeskinn).

Hva slags klær pleier du å ha på ham?

Er ikke kjent med Nordlys, men tenker at han sikkert trenger kun ett lag med klær oppi der:)
 
Ja, han er varm av seg. Vi har Emmaljunga Super Nitro og vognpose fra Nordlys (med lammeskinn).
Har erfart at noen av de posene har skikkelig lang ull og er sinnsykt varme, har dere prøvd å måle temperatur nedi der?
Vært borti en unge man såvidt kunne ha tynn body på inni der, han svetter ihjel i -20 grader i den posen
Kan også være at lammeskinnet er uvant og kiler eller klør :p
 
Leah liker heller ikke posen. Mye fordi hun ikke vil sove i vognen uten nestet. Løst det foreløpig ved at jeg har ullteppe i nestet (under henne) og tykt ullfleecepledd fra nøstebarn over. Idag med 3-4 minus hadde hun på tynn ull, lillelam dress, tynn bakalava, tykke sokker og strikkede votter. Var da god og varm.
 
Har kun prøvd den inne siden vi prøver å venne ham på den, så vi har på body og bukse :nailbiting:

Vinterposene er varme, de er jo laget for minusgrader. Har som sagt kun body og bukse på når det er mange minus ute. Tror nok at han vil ha det rimelig varmt hvid han ligger i den inne og at det er derfor han hyler
 
Har erfart at noen av de posene har skikkelig lang ull og er sinnsykt varme, har dere prøvd å måle temperatur nedi der?
Vært borti en unge man såvidt kunne ha tynn body på inni der, han svetter ihjel i -20 grader i den posen
Kan også være at lammeskinnet er uvant og kiler eller klør :p
Har ikke målt temperatur, men skal prøve det! Tipper det er skikkelig varmt :nailbiting:
 
Her hyles det ofte med en gang alt av yttertøy er på. Slutter med en gang vi kommer ut, så jeg pleier å kle han først, få han oppi vognen med åpen pose og så åpne ytterdøren mens jeg kler på meg. Evt kjører jeg vognen ut på trappen.
 
Her hyles det ofte med en gang alt av yttertøy er på. Slutter med en gang vi kommer ut, så jeg pleier å kle han først, få han oppi vognen med åpen pose og så åpne ytterdøren mens jeg kler på meg. Evt kjører jeg vognen ut på trappen.
Lurt! :D
 
Back
Topp