Vil ikke ligge eller spise

Frk. H

Kan det ikke skje already?
Sensommerbarna 2016
Okei, what....?

Lucas er to mnd. Eller to og nesten en halv mnd. Og drikker nan. Uansett: vi har aldri hatt noe problem. Han sover stort sett hele tiden, spiser godt, aldri vondt i magen, smiler og virker fornøyd.

Men idag har han vært helt rar. Han er urolig, vrir seg og furter. Også gir jeg han mat når den tid nærmer seg, og da er han ivrig etter flaska. Men så drikker han kanskje to slurker, så vrir han seg og "spytter ut" tuten. Men da vil han ha den igjen.. Og sånn har dagen gått.

Også de siste timene har vi lagt han ned, men da klikker han. Hyl skriker. Setter vi han i vippestolen er det samme greia. Så tenkte kanskje at han ville ha kos og nærhet da, så gikk litt rundt med han. Så setter jeg meg i sofan, og legger han i armene. Og da klikker han igjen. Med en gang det blir noe tilnærma ligging, er verdenskrigen løs.

La han i sideleie i senga si, og strøyk han i panna til han eeeendelig sovna.

Så, hva kan dette ha vært? Utrolig frustrerende. Han har ikke feber eller noe sånt heller.

Kanskje han har litt slim eller noe som plager han? Det er jo mest plagsomt når man ligger..

Men hvis han ikke spiser burde dere jo ringe lege?

Kanskje han har litt slim eller noe som plager han? Det er jo mest plagsomt når man ligger..

Men hvis han ikke spiser burde dere jo ringe lege?
Altså, han spiser jo, men det er akkurat som om det er noe som plager han med tuten eller noe

Høres jo ut som han er sulten siden han tar flaska, men når han får
den i munnen er det noe som gjør at han ombestemmer seg..? Han har ikke noe som plager han i munnen da? Sopp?

Høres jo ut som han er sulten siden han tar flaska, men når han får
den i munnen er det noe som gjør at han ombestemmer seg..? Han har ikke noe som plager han i munnen da? Sopp?
Nei, han har ikke det heller :( ååh skjønnitj

Hvordan er det i dag?
Han tar flaska bedre, men han tar så mye i munnen også puster han med munnen mens han spiser så det fyker melk over alt. Det har han heller aldri gjort før.

Og like vanskelig. Sur for alt. Vil ha smokken, men hendene hans tar den bort og da blir han sur. Merker at jeg er evig takknemlig for at han har vært så rolig frem til nå, for dette har jeg ikke tålmodighet til. :( høres litt bagatellmessig ut kanskje, men når alt har gått så fint, også snur det på dagen liksom..

Lille her har også noen sånne raptusser, så da har jeg tatt han i bæreselen tilslutt når alt er galt. Skriker der og, også gir han seg etter litt :)

Mtp flaske har du byttet tupp? De skal vel ha nye fra ca 3mnd så det kommer mer om gangen, kanskje han er misfornøyd med mengden?

Og det er forresten etter ca 8uker de begynner og puste med munnen, de er nesepustere frem til det. Men det er ubevisst en stund til med pusten, så er nok dette han tester ut når melka spruter ;) samme skjer her noen ganger, vi gir også bare flaske.

Han tar flaska bedre, men han tar så mye i munnen også puster han med munnen mens han spiser så det fyker melk over alt. Det har han heller aldri gjort før.

Og like vanskelig. Sur for alt. Vil ha smokken, men hendene hans tar den bort og da blir han sur. Merker at jeg er evig takknemlig for at han har vært så rolig frem til nå, for dette har jeg ikke tålmodighet til. :( høres litt bagatellmessig ut kanskje, men når alt har gått så fint, også snur det på dagen liksom..
Huff, dette hørtes ikke så greit ut... ikke vet jeg. Synes det er vanskelig å forstå disse små av og til. Håper dere finner ut av det...

Back
Topp