Vil ikke ligge alene

Lo86

Flørter med forumet
Hei :)
Har en 7 uker gammel datter som den siste tiden nekter å bli lagt ned. Hver gang hun sovner og vi skal legge henne ned i vugga så tar det ikke lang tid før hun våkner og gråter. Blir fornøyd med en gang vi tar henne opp, og får hun ligge oppå oss eller helt inntil meg så kan hun sove i flere timer i strekk. Men de siste dagene har hun ikke sovet alene i mer enn en time av gangen, som oftes ikke mer enn 5-10 min. Virker ikke som hun har vondt noe sted, men at hun rett og slett bare trenger nærhet. Er det vanlig at det er slik en periode?
Vil jo ikke la henne ligge og gråte når hun er så liten, men er jo litt slitsomt å gjøre ALT med enn unge på armen ;) I dag har hun bare ligget for seg selv alene i tilsammen 40 min fordelt på 3 ganger, de andre gangene har hun begynt å gråte med en gang..

Noen råd?

Kan jo bare snakke for meg selv og mine erfaringer da.

Men mine har hatt alle slags perioder. Det har vært perioder med å sove i si seng, mi seng, oppå meg, i bagdelen til vogna, ikke sove i det hele tatt (måtte gå natteturer med vogn for å få det til). Mange perioder. Jeg har bare gitt etter for de så lenge det trengtes :) Når de begge har vært 4 mnd ble det ny periode. Rutiner plutselig og alt var igjen på plass og barnet la seg fint i si seng og sov rundt. Så det går seg til etterhvert er min erfaring da :)

Kan jo bare snakke for meg selv og mine erfaringer da.

Men mine har hatt alle slags perioder. Det har vært perioder med å sove i si seng, mi seng, oppå meg, i bagdelen til vogna, ikke sove i det hele tatt (måtte gå natteturer med vogn for å få det til). Mange perioder. Jeg har bare gitt etter for de så lenge det trengtes :) Når de begge har vært 4 mnd ble det ny periode. Rutiner plutselig og alt var igjen på plass og barnet la seg fint i si seng og sov rundt. Så det går seg til etterhvert er min erfaring da :)

Takk for svar :) Instinktene mine sier jo at jeg må la henne få det som hun vil. Og det er jo absolutt koselig å føle at hun trenger meg, og å kjenne at den lille kroppen slapper så godt av i armene til mamma'n sin :) Men som førstegangs blir man jo også litt engstelig for å gjøre noe feil og "skape vaner" som vi senere kommer til å angre på.

Bæresjal og masse nærhet, er mine tips!! :)

Bæresjal og masse nærhet, er mine tips!! :)

Ja, er slik vi har gjort det. Bæresjal har jeg ikke orket å brukt fordi det har vært så utrolig varmt, men i dag var det litt kaldere så da fikk jeg prøvd det litt. Funker jo fint for å kunne få ha hendene fri :) Takk for svar, godt å høre at andre også mener vi gjør det rette :)

Ja, er vanlig at de vil ha mye nærhet når de er babyer. Jo mere dere hører på behovene hennes, jo bedre blir relasjonen deres. Bra du ikke vil la henne gråte alene, siden det er det mest skadelige du kan gjøre.
Det sies at babyer aldri ønsker å være alene.
Det blir bedre etterhvert. Men hvis du ser på det som en investering i deres relasjon så blir det kanskje noe du slapper mere av angående :)

Hør på morsfølelsen din, instinktene dine. Da blir det ikke feil :)

Ja, er vanlig at de vil ha mye nærhet når de er babyer. Jo mere dere hører på behovene hennes, jo bedre blir relasjonen deres. Bra du ikke vil la henne gråte alene, siden det er det mest skadelige du kan gjøre.
Det sies at babyer aldri ønsker å være alene.
Det blir bedre etterhvert. Men hvis du ser på det som en investering i deres relasjon så blir det kanskje noe du slapper mere av angående :)

Hør på morsfølelsen din, instinktene dine. Da blir det ikke feil :)

Takk for råd, er sånn jeg prøver å tenke. Har ikke noe imot å ha det slik en periode :)

Mitt råd er å la henne få den nærheten hun trenger. Det går over etterhvert :)
Begge mine har vært sånn fra fødsel til 4-5 mnd

Back
Topp