Vil ikke ha pupp, noen tips?

mammatilenliten

Flørter med forumet
Gutten min vil ikke ha pupp lengre, det startet to dager siden på kvelden da jeg skulle legge han. Jeg skulle gi han pupp men han nektet helt, begynte å hyle å skrike. Så jeg la han uten pupp, da han våknet på natten ville han ikke ha da heller. Noe som er veldig rart fordi han har vært fryktelig avhengig av puppen om natten. Så da ble det en urolig natt med lite søvn. På dagen spiser han brød og sviske/frukt mos, middag og grøt. Han drikker veldig godt av flasken så har gitt han godt med vann siden han ikke ville ha pupp.

I går kveld var jeg så sliten at jeg ga han mme på kvelden slik at han skulle få sove, han sovnet med engang. Og jeg kan ikke huske sist han sov så godt som i natt. Jeg har tenkt å fortsette å prøve å gi han pupp, men vis han ikke vil ha er det greit. Kan jo ikke tvinge han, men tror jo det er en fase og at det vil gå over.

Men mitt problem er det at jeg har veldig god melkeproduksjon og har slitt med en del tettemelkeganger, har bestandig sluppet unna brystbetennelse heldigvis. Så da lurer jeg på om dere har noen tips til å unngå tettemelkeganger. Jeg har pumpet og massert litt. Men vil ikke pumpe får mye slik at jeg øker produksjonen.
Tar i mot alle tips og råd med stor takk :)
 
Gutten min vil ikke ha pupp lengre, det startet to dager siden på kvelden da jeg skulle legge han. Jeg skulle gi han pupp men han nektet helt, begynte å hyle å skrike. Så jeg la han uten pupp, da han våknet på natten ville han ikke ha da heller. Noe som er veldig rart fordi han har vært fryktelig avhengig av puppen om natten. Så da ble det en urolig natt med lite søvn. På dagen spiser han brød og sviske/frukt mos, middag og grøt. Han drikker veldig godt av flasken så har gitt han godt med vann siden han ikke ville ha pupp.

I går kveld var jeg så sliten at jeg ga han mme på kvelden slik at han skulle få sove, han sovnet med engang. Og jeg kan ikke huske sist han sov så godt som i natt. Jeg har tenkt å fortsette å prøve å gi han pupp, men vis han ikke vil ha er det greit. Kan jo ikke tvinge han, men tror jo det er en fase og at det vil gå over.

Men mitt problem er det at jeg har veldig god melkeproduksjon og har slitt med en del tettemelkeganger, har bestandig sluppet unna brystbetennelse heldigvis. Så da lurer jeg på om dere har noen tips til å unngå tettemelkeganger. Jeg har pumpet og massert litt. Men vil ikke pumpe får mye slik at jeg øker produksjonen.
Tar i mot alle tips og råd med stor takk :)
Sannsynligvis bare en periode som du sier, fortsett å tilby han du. Min har hatt et par episoder med puppenekt, men det var fordi han hadde ørebetennelse og fikk smerter når jeg la han til :( Fikk til å amme han når han "satt" på fanget mitt ;)
Om du pumper deg de gangene han ikke tar puppen vil du ikke øke produksjonen men bare holde ved like. Hvis du ammer/pumper oftere enn hver 2./3. time kan det resultere i økt produksjon. Lykke til! :)
 
Gutten min vil ikke ha pupp lengre, det startet to dager siden på kvelden da jeg skulle legge han. Jeg skulle gi han pupp men han nektet helt, begynte å hyle å skrike. Så jeg la han uten pupp, da han våknet på natten ville han ikke ha da heller. Noe som er veldig rart fordi han har vært fryktelig avhengig av puppen om natten. Så da ble det en urolig natt med lite søvn. På dagen spiser han brød og sviske/frukt mos, middag og grøt. Han drikker veldig godt av flasken så har gitt han godt med vann siden han ikke ville ha pupp.

I går kveld var jeg så sliten at jeg ga han mme på kvelden slik at han skulle få sove, han sovnet med engang. Og jeg kan ikke huske sist han sov så godt som i natt. Jeg har tenkt å fortsette å prøve å gi han pupp, men vis han ikke vil ha er det greit. Kan jo ikke tvinge han, men tror jo det er en fase og at det vil gå over.

Men mitt problem er det at jeg har veldig god melkeproduksjon og har slitt med en del tettemelkeganger, har bestandig sluppet unna brystbetennelse heldigvis. Så da lurer jeg på om dere har noen tips til å unngå tettemelkeganger. Jeg har pumpet og massert litt. Men vil ikke pumpe får mye slik at jeg øker produksjonen.
Tar i mot alle tips og råd med stor takk :)
Har desverre ingen tips annet enn å legge deg med bebis på dagtid også. Kanskje han ammer da?.hvordan har det gått i natt? Hvis du ønsker det kan du jo også ta kontakt med ammehjelpen. Kjempe koselig damer der. Du kan bare ringe eller sende mail så får du masse hjelp :)
 
kanskje det er tenner på gang? har lest og hørt at når de får tenner kan de nekte puppen da det gjør vondt å suge på puppen.

Eller ingen annen råd enn å massere godt når du kjenner det blir tette melkeganger/klumper.hold deg varm hvertfall :) Kanskje han er ferdig med puppen rett og slett eller bare en periode :)
Nå er de jo så gamle at kanskje puppen ikke er så interessant lenger heller :)
 
Back
Topp