Vil ikke ha pupp lenger......

*Bambi*

Elsker forumet
Lille har puppenekt. Han gråter hver gang jeg legger han til, og trekker seg unna !! (Tvinger ikke på han puppen)

Men kan det ha noe med at jeg har fått mensen? Leste at man kunne få en annen smak!!?

Venstrepuppen er tom nå[:(]

Mini begynte å nekte ene puppen og i den alderen... og etterhvert vill han ikke mer i det hele tatt..[:)]

Slik stoppet ammingen for oss! Han nektet da jeg fikk mensen... Vi prøvde oss på natt/morgen og kveldspupp, men etter en uke var det full nekt! Han har nektet siden[:(]

Flere[:)]?

Snuppa ville ikke ha  pupp på dagtid da hun var 5-6 mnd, og det va litt krise siden hun ikke hadde begynt å spise grøt eller noe. Men hun tok pupp hvis vi gikk på soverommet der det va rolig og fredelig.

her nektet han plutselig når vi hadde slutta med natt ammingen for da ble det jo mindre og mindre melk. han ble rett og slett sur siden han måtte jobbe litt for å få melk så da gadd han ikke mer så vi gikk over på flaske

Ja, skjønner... Må vel kanskje bare ikke gi opp enda......[&:]

begge mine unger stoppet rundt 6 mnd. Ei stund gikk det greit å ligge på soverommet å amme, men det ble bare vanskeligere og vanskeligere så gikk over til flaske rundt 6 mnd

Ved min første unge fikk jeg ikke mensen tilbake før etter at jeg helt var sluttet å amme, med nummer 2 hadde jeg mensen som normalt helt fra fødselen av, så vet ikke om det har så mye betydning

Kan ikke hjelpe deg. Begge mine var skikkelig Pupp-ulf'er

Første fikk pupp til han var 17 mnd da ble det litt problemer med magen, blir vel noe det samme med han andre også.............

jeg ammet kun på en pupp siste tiden og da hun var 8 mnd så nektet hun plent å ta puppen mer.
men hun tok mm på flaske da..
jeg tror det ble mer og mer flaskebruk på oss, og da vennet hun seg til det. ved puppen må hun jobbe mer for de edle dråpene så jeg tror hun ble lat rett og slett.
jeg avsluttet hele ammestyret da og var stolt over det jeg hadde klart[:)]

Ja, vi hadde også en sånn periode.
Prøvde flere forskjellige ammestillinger, tvang han aldri og tok det helt med ro. Det kunne ta opp til en time før han tok puppen. Pleide å synge for han, sette på rolig musikk, eller riste med en leke over hodet hans så han konsentrerte seg om noe annet. Da tok han alltid puppen etterhvert. Det fungerte også å legge han på ryggen på senga, og så stod jeg på kne over han (med han mellom beina) så puppen "hang" ned i munnen på han. Det fungerte kjempebra. Også å amme rett etter at han våknet før han rakk å våkne ordentlig, rakk han å våkne nektet han.
Etter hvert gikk nektingen over, men det var veldig hardt og slitsomt for meg da det stod på. Alt dreide seg om ammingen. Hjalp for meg å tenke at det bare var en periode vi måtte igjennom. [:)]
Alle barn er forskjellige, men spør gjerne hvis du lurer på noe, jeg har litt erfaring med akkurat det der.

Back
Topp