Vil ikke ha middagsglass:/

kinemorB

Glad i forumet
Har en pode som slår seg heeeelt vrang ved middagstider... har testet grøt til middag og det går ned på høykant...
MEN middagsglassene nekter han å spise.. skriker og presser igjen leppene så hardt han kan.. fekter til skjeen å gjør det tydelig at han ikke vil ha... Har prøvd masse forskjellige glass... kan det være at han setter mer pris på hjemmelaget middag? noen som har erfaringer eller tips?

Nå har jeg helt gitt opp de middagsglassene her selv. Har prøvd og prøvd nå, og han vil rett og slett ikke ha:) Så da skal han jo selvsagt slippe:P:D Han slukte de nemlig i begynnelsen, så derfor jeg syns det er litt rart ...
Har begynt å gi han litt hjemmelaget middag, det virker som det er mer interesant, men det er heller ikke en stor hit altså!:confused: Enkelte dager gir vi han grøt til middagstider, det være seg risgrøt eller havregrøt.
I dag tenkte jeg å prøve gi han tomatsuppe, skal bli spennende å se hvordan det faller i smak:rolleyes:
Tenker uansett at det ikke er så voldsomt stress, gutten vår legger greit på seg. Han spiser godt med grøt, frukt og melk(mm):D

Vesla er slik her og.. helt krise når det er middag. Prøvde tomatsuppe til hun her, den på kartong fra 6 til 15 mnd ell hva det står :) Den gikk ned på høykant :P er basilikum og hvitløk og litt div i den så smaker mer tenker jeg :)

Så jeg vil tro kanskje glassene smaker kjipt for dem kanskje.. prøv hjemmelaget kanskje eller evt tomatsuppe? ;) Ellers har jeg hørt at dette er en fase :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Vesla er slik her og.. helt krise når det er middag. Prøvde tomatsuppe til hun her, den på kartong fra 6 til 15 mnd ell hva det står :) Den gikk ned på høykant :p er basilikum og hvitløk og litt div i den så smaker mer tenker jeg :)

Så jeg vil tro kanskje glassene smaker kjipt for dem kanskje.. prøv hjemmelaget kanskje eller evt tomatsuppe? ;) Ellers har jeg hørt at dette er en fase :)

Åh:D Jeg hadde tenkt hjemmelaget tomatsuppe, men hvis den er tilsatt masse godsaker kanskje vi skal prøve den også;) Hmm...

Har smakt på de glassene selv, makan til smakløse greier:eek:Så er jeg litt skeptisk og redd for å krydre for mye også...Plutselig blir det for mye smak eller for sterk liksom:confused:

Godt det er en fase ja:D

Åh:D Jeg hadde tenkt hjemmelaget tomatsuppe, men hvis den er tilsatt masse godsaker kanskje vi skal prøve den også;) Hmm...

Har smakt på de glassene selv, makan til smakløse greier:eek:Så er jeg litt skeptisk og redd for å krydre for mye også...Plutselig blir det for mye smak eller for sterk liksom:confused:

Godt det er en fase ja:D
Ja jeg syns den smakte godt selv :P haha.. vesla her har ikke reagert på den med sin ømfintlige mage hvertfall :D

Ja de glassene smaker lite og ikke veldig godt syns jeg.. haha.. har laga litt selv og jeg.. men hu var ikke spess intr da hell.. haha.. hadde ikke at suppe igår, så hun fikk et glass med wok,nudler,skinke. Den gikk da ned faktisk :P Virke som hu likte det godt :) hihi.. fått tomatsuppe og grøt annenhver dag i ca en uke :P

Det er slik her også...... Men jeg prøver hver dag :) Det blir mye svinn, men ett glass kan brukes 3 dager på rad (for å holde på fristen om 48 timer etter åpning).
Jeg laget selv en middag med søtpotet, gulrot og kyllingkjøtt (og moste det helt fint med blender). Den gikk ned! Sikkert fordi søtpotet og gulrot smaker søtt (som grøten).

Sniker, men ja. Prøv hjemmelaget, absolutt ikke farlig og du kan krydre med alt utenom salt :-) Oppsøk "hjemmelaget babymat" siden på facebook, masse nyttige tips. Min har nekta glass hele veien, så han har bare fått hjemmelaget mat. Stor og sterk kar på 10 mnd :-)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Np spiser min middagsglass, men jegver veldig glad i å lage mat og har lagd opp ca 4 forskjellige retter. Gryter med kylling, lever (ja, han spiser det) , laks og spaghetti. Bruker litt glass og varierer med disse innimellom. Må innrømme at hjemmelaget smaker mer.

Som nevnt over kan man putte i en del urter, hvitløk etc, men ikke salt.

I spaghettien har jeg feks hvitløk og oregano. Lever med rosmarin. Laks med hvitløk. Kylling med basilikum. Pluss grønnsaker selvfølgelig.
Prøv dere fram med små kvanta og ta i det dere tror er godt...
Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Ja jeg syns den smakte godt selv :p haha.. vesla her har ikke reagert på den med sin ømfintlige mage hvertfall :D

Ja de glassene smaker lite og ikke veldig godt syns jeg.. haha.. har laga litt selv og jeg.. men hu var ikke spess intr da hell.. haha.. hadde ikke at suppe igår, så hun fikk et glass med wok,nudler,skinke. Den gikk da ned faktisk :p Virke som hu likte det godt :) hihi.. fått tomatsuppe og grøt annenhver dag i ca en uke :p

Hihi, ok;)
Da må vi kjøpe den tomatsuppen til veslegutt også:D
Er det den som heter favorittnudler det??:scratch

Det er slik her også...... Men jeg prøver hver dag :) Det blir mye svinn, men ett glass kan brukes 3 dager på rad (for å holde på fristen om 48 timer etter åpning).
Jeg laget selv en middag med søtpotet, gulrot og kyllingkjøtt (og moste det helt fint med blender). Den gikk ned! Sikkert fordi søtpotet og gulrot smaker søtt (som grøten).

Ahhhhh:) Det skal jeg jaggu prøve også:)

Np spiser min middagsglass, men jegver veldig glad i å lage mat og har lagd opp ca 4 forskjellige retter. Gryter med kylling, lever (ja, han spiser det) , laks og spaghetti. Bruker litt glass og varierer med disse innimellom. Må innrømme at hjemmelaget smaker mer.

Som nevnt over kan man putte i en del urter, hvitløk etc, men ikke salt.

I spaghettien har jeg feks hvitløk og oregano. Lever med rosmarin. Laks med hvitløk. Kylling med basilikum. Pluss grønnsaker selvfølgelig.
Prøv dere fram med små kvanta og ta i det dere tror er godt...

Jeg har nok gjerne vært i overkant gjerrig med krydringen, hehe:P Har vært litt redd for at det skal bli for mye krydder liksom...Hvor mye tar du sånn ca da?:)

Jeg har nok gjerne vært i overkant gjerrig med krydringen, hehe:P Har vært litt redd for at det skal bli for mye krydder liksom...Hvor mye tar du sånn ca da?:)
Oi, ja si det. En dæsj... det er jeg jaggu litt usikker på. Prøv med en liten teskje og så går det jo an å smak til etterhvert.

Oi, ja si det. En dæsj... det er jeg jaggu litt usikker på. Prøv med en liten teskje og så går det jo an å smak til etterhvert.

Ja, ok:D Får prøve meg frem litt:D

Hihi, ok;)
Da må vi kjøpe den tomatsuppen til veslegutt også:D
Er det den som heter favorittnudler det??:scratch
Nei Favorittnudler er en annen :P

Vesla er slik her og.. helt krise når det er middag. Prøvde tomatsuppe til hun her, den på kartong fra 6 til 15 mnd ell hva det står :) Den gikk ned på høykant :p er basilikum og hvitløk og litt div i den så smaker mer tenker jeg :)

Det må jeg prøve :) hvem har den suppa? Kan ikke si jeg har sett den i butikken:/ står jo der å tråler opp og ned etter nye muligheter stadig vekk:) så får jeg forsøke meg på noe hjemmelaget. Takk for tipsene alle sammen :)

Storebror nektet og middagsglass da han var liten, så jeg laget all middag til han. Spiste som bare det. Krydret den jo litt og da ble det nik bedre smak på maten. Ikke prøvd middagsglass på Agnes, men kommer til å lage mat til henne og, veldig greit å lage flere porsjoner og fryse.

Det må jeg prøve :) hvem har den suppa? Kan ikke si jeg har sett den i butikken:/ står jo der å tråler opp og ned etter nye muligheter stadig vekk:) så får jeg forsøke meg på noe hjemmelaget. Takk for tipsene alle sammen :)
Merket er småfolk hvertfall :) Jeg har kjøpt den på coop mega :) meiner jeg har sett den på rema og, men ble plutselig veldig usikker :P hu eeelsker den suppa her, spiste nesten hele kartongen en gang.. haha.. :)

Jeg og føler jeg står i 100 år og kikker på barnemat etc :P

Back
Topp