Vil ikke ha melk til maten

Prinsessa*

Forumet er livet
VIP
Sommerfuglene
Marsipanene 2019
Snøfnuggene 2025 ❄️
Snuppa har fått vann til alle måltider siden hun var 6 mnd. Frokost som middag og hun har hvert så fornøyd med det, drikker godt i allefall.
Har ikke gitt hun melk fordi hun har drikki mellom 4-8 dl på et døgn i forbindelse med soving.
Nå har vi gått over på å gi hun vann til nattan og da kan hun få melk til frokost og kvelds i allefall. men hun vil ikke ha. enda hun får drikka si på vanlig glass, tutekopp eller flaske.
Tar en slurk av glasset og da vil hun ikke ha mer, hun vil heller ha vann i glasset.

Hva kan vi gjøra?

Hvis hun våkner i 6 tida så får hun ei flaske melk og sover som regel 3 timer til og da burde det jo gått nok tid til å ville ha melk til frokost.
Eller er det bare fordi hun er vant til å ha fått flaska siden hun var 11 mnd. og forbinder det med kos. Hun var jo puppe jente 1 år også, så melk er kanskje bare "kos"[8|]

hva med et par uker med bare vann?  for så å prøve igjen?
hun MÅ vel ikke ha melk heller? hun spiser vel yoghurt osv

Det hørtes deilig ut med ei som sovner hvis hun får litt melk om morran[:)]

Snuppa vår drakk heller ikke vanlig melk til å begynne med. Men nå elsker hun det.
Vi startet forresten med Biola blåbær før kumelk, og det var helt toppers.

Hvis hun får i seg melkeprodukter ellers tror jeg ikke det er noe farlig om hun ikke drikker melk til maten. Men nå vet ikke jeg hva som er anbefalt inntak av meieriprodukter til de små da.
Du får ringe helsestasjonen evt[;)]

Begynte rett på H-melka etter ca 2-3 mnd med MME og den har gått rett ned.
Hun spiser jo yoghurt og ost. så jenta vil vel ikke lide noe.
bare synes det er rart.

Men nå er a jo snål fra før så[8D]

Ja det er deilig at hun sover etter melk om morran for jeg er ikke klar klokka 6 om morran.
Hun sov like godt da hun fikk pupp også. Godt sovehjerte har hun.

så læng hu får ei hel flaske melk på mårra'n e d ihvertfaill ijt nå fare.. hainn her har itj fått flaske på mange mnd'a no, så bli bare melk i glass te måltidan, og det e'kke så enormt my som går ned..

Om hu e vant med å få den varm i flaske på mårrån, kan du prøv å varm den litt
Så varme du den litt minder å litt minder!

Det e jo anbefalt at dæm drikk melk te frokost og kvelds da, sjøl om dæm spis ost og yoghurt o.l.

Back
Topp