vil ikke ha mat!

enerit

Andre møte med forumet
Jeg begynte å gi tuppa smaksprøver og grøt fra hun var 4 mnd. og hun har spist godt og begynt  etter hvert å spise flere måltider i løpet av døgnet.  alt vell.

Men nå i løpet av de siste ukene har hun sluttet å ta pupp, pumpet men mister melka så må gi MME, og det er forsåvidt greit det.
Men å nå vil hun heller ikke ha mat, hun skriker å vrir seg unna når hun får mat som hun tydelig har likt før. hva skal jeg gjøre?

Har litt samme problemet her om dagen.Strever med grøten vi da....Hun har alltid vært glad i grøt.Er nå snart 7måneder.Gir grøt morgen og kveld,men har begynt vri seg unna.Viser tydelig at hun heller vil ha melk,så da har hun fått det og frukt ved siden av.Spiser seg go og mett på middag.I vårt tilfelle tror jeg det skyldes at det er tenner på vei,nå kan vi se den første tanna når hun smiler

Hmmm, har ikke noe godt svar. Men tenker at du kanskje skal prøve andre grøter eller blande i frukt, svisker eller noe sånt for å gi annen smak? Eller prøv i en periode å droppe grøten og gi middag i stedet. Her har lillegutt begynt å spise brødskive med leverpostei på, kanskje det kan være et alternativ? Kokte grønnskaker som søtpotet og gulrot har også god smak. Kanskje hun vil ha grøt igjen etter en pause? Kan jo hende hun er matlei om hun har fått mye av det samme?

LilleNurk2011 skrev:
Hmmm, har ikke noe godt svar. Men tenker at du kanskje skal prøve andre grøter eller blande i frukt, svisker eller noe sånt for å gi annen smak? Eller prøv i en periode å droppe grøten og gi middag i stedet. Her har lillegutt begynt å spise brødskive med leverpostei på, kanskje det kan være et alternativ? Kokte grønnskaker som søtpotet og gulrot har også god smak. Kanskje hun vil ha grøt igjen etter en pause? Kan jo hende hun er matlei om hun har fått mye av det samme?

Har prøvet med andre typer grøt, middag, osv. Men nei da, ingen ting går inn. Jeg får bare prøve  meg fram og håpe det bare er en "fase" hun må igjennom

enerit skrev:

LilleNurk2011 skrev:

Har prøvet med andre typer grøt, middag, osv. Men nei da, ingen ting går inn. Jeg får bare prøve  meg fram og håpe det bare er en "fase" hun må igjennom

Det er det helt sikkert.Lykke til:-)

enerit skrev:

Hmmm... Håper det bedrer seg snart!

Letzitia skrev:

Har litt samme problemet her om dagen.Strever med grøten vi da....Hun har alltid vært glad i grøt.Er nå snart 7måneder.Gir grøt morgen og kveld,men har begynt vri seg unna.Viser tydelig at hun heller vil ha melk,så da har hun fått det og frukt ved siden av.Spiser seg go og mett på middag.I vårt tilfelle tror jeg det skyldes at det er tenner på vei,nå kan vi se den første tanna når hun smiler

Har akkurat samme problemet for tiden. Hun spiser bare middag, men grøt kommer ikke på tale at hun skal ha. Hun spytter ut og kniper munnen sammen. Tror også at det er derfor hun er så urolig om natten, for hun er ikke ordentlig mett. Brystmelken er ikke nok lengre for at hun skal bli mett hele døgnet... Men her har hun fått to tenner allerede, men kan jo være tennene oppe som gjør det for jeg ser at de er på vei ut når som helst nå. 

Har spiseproblemer her. Det eneste som han spiser er grøt og mme. Alt annet blir spyttet rett ut :( Øver hver dag. Så skjønner deg godt om hvor frustrerende det er:(

Jeg har heldigvis en som spiser alt han får smake på nå. Men det tok 4 uker fra vi begynte med smaksprøver til han begynte å spise grøt/grønnsaker. Og de små kan vel bli litt matleie av og til de også. Puppen/me kjennes vel godt og trygt ut fortsatt, kanskje. Håper det bedrer seg snart!

Back
Topp