Vil ikke ha kveldsmat!

Snickers

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Snuppa her vil bestemt ikke ha kveldsmat, men våkner kl 22.30 og er sulten. Da får hun en flaske og sover resten av natten med kun vann hvis hun blir tørst/sulten. Hun våkner veeeeldig mange ganger for å få smokken fra kl 04 og utover, men før det er hun bare våken en gang, og da får hun litt vann eller tynn melk, men tar sjelden særlig mye av den.

På dagen får hun to grøtmåltider + middag, men til kvelden får vi henne ikke til å spise mer enn 2-3 sjeer grøt og maks 20 ml melk. Det er jo klart hun blir sulten til natten da! Skulle så gjerne hatt henne til å spise et skikkelig grøtmåltider på kvelden. Hvordan gjør dere andre det? Skal jeg kutte det ene grøtmåltidet på dagen?

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Hm, kanskje hun er lei grøt til kvelden hvis det er tredje grøtskål den dagen? Bytt ut grøt på dagen til kvelden å gi noe anna på dagen? Ikke vet jeg altså, snuppa her kan være litt vanskelig å gi grøt på kvelden selv, men med fruktmos til går det ned;)

Prøvde det i dag, ga frukt og melk midt på dagen. Hun er egentlig litt liten også, så det er jo helt ulogisk at hun skal få tre svære skåler med grøt, i tillegg til middag... Hun spiste grøt igjen i kveld, og litt banan/avokado, så nå er jeg spent på natten!

Prøvde det i dag, ga frukt og melk midt på dagen. Hun er egentlig litt liten også, så det er jo helt ulogisk at hun skal få tre svære skåler med grøt, i tillegg til middag... Hun spiste grøt igjen i kveld, og litt banan/avokado, så nå er jeg spent på natten!

Håper det hjelper, lykke til! Tvi tvi at hun sover bedre nå? Vi gir grøt på formiddagen og på kvelden, fruktmos eller sviskemos til. Og litt fruktmos som mellommåltider innimellom. Skal starte med middag midt på dagen nå snart da hun blir 6mnd. :) men litt forsiktig tror jeg, mest for å smake først. Har og prøvd å gi henne litt brødbiter for å teste. Tenker at brød kan bli frokost etterhvert, og kanskje lunsj også? Når ute på tur og grøt er litt styr? :) vi må bare prøve oss frem. Alle babyene er forskjellige, de ender seg og over tid. Også skal det passe litt på døgnrytmen til både liten og stor. :)

Hvordan gikk det Snickers? :)

Hvordan gikk det Snickers? :)
Det har gått kjempefint etter at vi byttet et grøtmåltid med fruktmos og melk! Og nå trenger hun jammen ikke mat på natten lenger heller:) Hurra!! Sovet seks timer i strekk flere netter nå, så håper det blir en trend, - sååå deilig!!

Det har gått kjempefint etter at vi byttet et grøtmåltid med fruktmos og melk! Og nå trenger hun jammen ikke mat på natten lenger heller:) Hurra!! Sovet seks timer i strekk flere netter nå, så håper det blir en trend, - sååå deilig!!

Så bra! :) deilig!

Back
Topp