Vil ikke ha hund på kennel?

Ninen D

Elsker forumet
Jeg har lyst på hund, alltid hatt.. Men har ikke tid til å gi en hund det den trenger hele dens liv.
Men, nå har det seg jo sånn at jeg elsker dyr, oghar hatt en hel haug av dem. Og vokst opp med hunder når jeg var liten.
Jeg er nødt til å ta 5mnd perm uten lønn i år pga lille baby, og har tenkt som så at det å ha en eller to hunder hjemme hadde jo vært kjempekoselig!

Vet noen om det er mulighet for å annonsere noe sted for å passe hund, for folk som kanskje ønsker at hunden skal få mer personlig pleie og ikke være på kennel? Ser jo at kenneler tar 250-450 kr dagen, så ser for meg at om jeg tar en 150-200 kr dagen, kunne sikkert noen tenke seg å låne meg.

Vel, noen som vet hvor jeg kan henvende meg ang dette? Nå sitter jeg jo hjemme hele 2012, og hadde syntes det var så kos med en turkamerat og litt tassing i stuen.

Forumet til www.canis.no er kanskje en ide? :)
Flott initiativ! Jeg skal ALDRI sette hunden min på kennel hvertfall....

Du skal ikke se borti fra at det kan ordne seg! Jeg skal heller aldri ha hunden på kennel, så her planlegges ferier o.l. etter familie og venner.

ja jeg har intrykk av at mange ikke ønsker å sende hunden sin på kennel, og heller at de skal være med mennesker som ikke har ansvaret for mange hunder på en gang, men heller kan gi den ene / de to oppmerksomhet alene.

Har før passet hundene til kollegaer / venner mye, men nå må jeg jo prøve å få bittelitt inntekt de 5 mndjeg er borte, så tenkte at det var en god ide mens jeg gikk hjemme..

For et fantastisk initiativ da Jeg aner ikke om noen plass og annonsere slikt, men håper du finner et :D Har hørt om flere som har hatt hunden sin på kennel, og hunden er ikke den samme etter oppholdet! Kjør på...

finn.no kan nok være en ide, ser flere som har lagt ut annonser at de ønsker forvert til hunden sin fra tid til annen.

jeg syns at det er en god idé, men det er ikke alle hunder som fungerer sammen med baby, og jeg syns det er en litt for stor risk å ta når du da ikke kjenner hundene...

men ellers er det flere firma som driver med slikt, f.eks charlottes hundepass i trondheim/omegn....
http://www.charlottes.no

Dersom du feks gjør dette gjennom en omplassering (charlottes feks) ligger det ingen penger i det. Og siden du nevner ulønnet permisjon går jeg ut ifra at du i utgangspunktet ønsket å spe på inntekten. I så tilfelle skal man jo i teorien være godkjent som kennel og oppstalling, legge frem regnskap, betale skatt og bli godkjent av mattilsynet. Og her går jeg ut fra at det ikke er aktuelt å gå så seriøst til verks. Så da må du gjøre dette sort, og blant bekjente. Du kan ikke annonsere, men "spre ordet" blant venner og kjente. Dersom du blir tatt for å ta penger for å passe venners hunder (du kan kreve den faktiske kostnaden ved å kjøpe for), vil du kunne få en skattesmell etter stipulert inntekt. 

Jeg digger initiativet ditt, men det ligger dessverre en god del hindringer i veien dersom man ønsker å gjøre slikt lovlig i Norge. 

LisseUmmaNuddeAteJam skrev:
Dersom du feks gjør dette gjennom en omplassering (charlottes feks) ligger det ingen penger i det. Og siden du nevner ulønnet permisjon går jeg ut ifra at du i utgangspunktet ønsket å spe på inntekten. I så tilfelle skal man jo i teorien være godkjent som kennel og oppstalling, legge frem regnskap, betale skatt og bli godkjent av mattilsynet. Og her går jeg ut fra at det ikke er aktuelt å gå så seriøst til verks. Så da må du gjøre dette sort, og blant bekjente. Du kan ikke annonsere, men "spre ordet" blant venner og kjente. Dersom du blir tatt for å ta penger for å passe venners hunder (du kan kreve den faktiske kostnaden ved å kjøpe for), vil du kunne få en skattesmell etter stipulert inntekt. 

Jeg digger initiativet ditt, men det ligger dessverre en god del hindringer i veien dersom man ønsker å gjøre slikt lovlig i Norge. 

Hm, det har jeg ikke tenkt på, at det ikke bare er å registrere hvitt og ta skatt, men at man må være godkjent for masse ting... :/
Det ble plutselig mye å tenke på da ja..

Har jo også vurdert et type kveldsarbeid etter mannen kommer hjem, men redd det kan bli veldig utmattende og stå tidlig opp med baby, være oppe med baby hele dagen, jobbe kveld til natt, sove sånn passe fordi eldste og sikkert også yngste våkner endel gjennom natten og pån igjen tidlig neste morgen med mini... :/

Hvor bor du?
Hvis du ikke driver stort, kan de gå under Hobby. I allfall til du har kommet i gang.
Jeg syns det er et kjempe intitiativ og trenger selv hundepass sånn dann og vann=)

Greven av gral skrev:
Hvor bor du?
Hvis du ikke driver stort, kan de gå under Hobby. I allfall til du har kommet i gang.
Jeg syns det er et kjempe intitiativ og trenger selv hundepass sånn dann og vann=)

Bor i Bærum, nærmere bestemt på Snarøya, og jeg elsker hunder og dyr generelt, men har desverre ikke tid til å ha hund på permanent basis selv.

Ninen D skrev:

Greven av gral skrev:
Hvor bor du?

Bor i Bærum, nærmere bestemt på Snarøya, og jeg elsker hunder og dyr generelt, men har desverre ikke tid til å ha hund på permanent basis selv.

Det var ikke så langt unna. Du får send meg en PM hvis du ønsker å starte opp. Det er ikke veldig ofte vi har behov for hundpass. Men av og til. Vi har en veldig familievennlig Beagle

Back
Topp