Vil ikke ha grøten sin...

Oktober76

Forelsket i forumet
Siden jeg begynte å gi grøt både morgen og kveld, så har han spist mindre og mindre grøt. I kveld ville han ikke ha noe, bare sutret når jeg skulle gi han. Har han blitt lei av grøt allerede? Prøvde med 2 (Nestle sine hvetegrøt med eple og havregrøt med banan og aprikos) forskjellige typer grøt også. Ga han bare mme i kveld, kan ikke si han drakk så mye melk heller, 130 ml.
Noen som har tips til hvordan jeg skal få han til å spise grøt igjen? Kjenner jeg er litt frustrert.
Skal jeg kutte ut å gi han grøt på morgenen for en periode? Ha 2 forskjellige grøttyper, 1 for morgenen og 1 for kvelden?
Hva ville dere gjort? 

Hmmm, her har det gått andre veien. Hun gleder seg til å spise. Og spiser större og större porsjoner.
Har du prövd å blande fruktpuré i gröten da? Jeg vet det er fusk, men jeg har gjort det med begge mine, og med tiden gitt mindre og mindre puré i gröten.
Har gått ned på höykant!

Har prøvd med fruktpure også. Håper det bare er en fase han er i nå, og han snart vil spise grøten sin igjen[:)].
Så bra at jenta di spiser godt[:D]

Baby Rickardsson
Junior medlem

Medlem siden: 02.08.2009
Jeg er fra: Halden, men bor i Strömstad
Status: ikke pålogget Hmmm, her har det gått andre veien. Hun gleder seg til å spise. Og spiser större og större porsjoner.
Har du prövd å blande fruktpuré i gröten da? Jeg vet det er fusk, men jeg har gjort det med begge mine, og med tiden gitt mindre og mindre puré i gröten.
Har gått ned på höykant!

jeg gir havregrøt naturell fra nestle. og så har jeg fruktpure av ulik type fra nestle(deler en boks på 3) og tuppa mi spiser hele grøten pluss fruktpureen. går ned på høykant her også. gir vann inntil grøten. så får hu pupp etterpå. (lille jenta mi på 6 kg klarer alt det.)

så tror jeg ville prøvd med noe renere smak på grøten. f.eks kun hvetegrøt etc.. ikke sikkert hun liker grøt med innblanda frukt. eller akkurat den typen grøt.

Takk for tips Awenka. Skal prøve det[:)].
Har prøvd å gi han vann, men det faller heller ikke i smak. En sta liten gutt jeg har hehe.

Oktober76
Nytt medlem

Medlem siden: 09.08.2009
Status: pålogget Takk for tips Awenka. Skal prøve det.
Har prøvd å gi han vann, men det faller heller ikke i smak. En sta liten gutt jeg har hehe.

håper dere lykkes bedre med grøt spisingen snart.
holder fortsatt på med tilvenning til vann. hu liker det bedre og bedre:)

faktisk i dag, har vi kuttet ned på puppen og har da fått banan-aprikos til lunsj, bittelitte litt kylling et eller annet til middag (smaksprøver, likte det svært lite), og så god natt grøt naturell til kvelds. Grøt går ned på høykant, alt annet søtt som yoghurt, svisker og middager er vanskelig... Også har vi begynt med litt vann.

Tenker jeg bruker laaaaang tid på tilvenning av middag til henne... Grøss. Synes egentlig puppen er best, men pupp annenhver time er kanskje blitt litt vel mye sa legen... tja, sa jeg og så har vi begynt da... kjenner det stikker litt sånn vondt i meg

Em ble 6 mnd på onsdag  [:D]

merethe

Gratulera med 6 mnd på onsdag[:)]
Herman er ikke glad i middag på glass. Har laget middag selv, kokt poteter og gulerøtter. Most det i stavmikseren i lag med mme. Helsesøsteren anbefalte å blande med mme, som er en kjent smak for han. Min middag liker han godt[:)]

Back
Topp