Vil ikke ha grøt

Lisee

Elsker forumet
[:@] Sånn ser Eskil ut når jeg gir han grøt nå. Skjønner ikke hva som har skjedd! Han var jo SÅ fornøyd de første dagene han fikk grøt. Smatta og styra, og gråt når det var tomt. Men de siste par dagene har han plutselig bestemt seg for at dette skal han ikke ha!!! Bare skrik og leven helt til han får flaska... I sted fikk jeg i han et par t-skjeer mens han var blid, og da slutta jeg etter de. Prøver å snu det å få grøt til noe positivt igjen. Det er jo så tydelig at han ikke får i seg nok bare med melk, så jeg må jo prøve å fortsette med grøten.
Vi skal på 4mnd kontroll i dag og jeg er veldig spent på hvordan han har lagt på seg den siste mnd![:)]

prøv å kutte ut grøten helt. åsså prøv å gi han noe annet istedet. mosa banan, middagsmat(purre) el. det gjorde jeg. da min gutt plutselig ikke ville ha grøt. tror jeg hold opp ei ukes tid. så prøvde jeg igjen å nå spiser han grøt som bare det.[:D]

ORIGINAL: Midt Norge

prøv å kutte ut grøten helt. åsså prøv å gi han noe annet istedet. mosa banan, middagsmat(purre) el. det gjorde jeg. da min gutt plutselig ikke ville ha grøt. tror jeg hold opp ei ukes tid. så prøvde jeg igjen å nå spiser han grøt som bare det.[:D]

Det samme sa helsesøstra at jeg kunne. Takk for tipset, forresten.
Han har lagt på seg 1 kg på 1 mnd nå, så det er bra[:)] Trengte ikke bekymre meg over at han ikke fikk nok mat[:)]  Det kunne også være at han sleit med varmen som var grunnen til at det ikke smakte med grøt.

Tror også varmen spiller inn. Har kuttet ut alt grøt denne uken å bare gitt fruktmos og flaske. Er viktigere at de små får i seg nok væske i varmen i steden for å tvinge ned grøt. (Kjenner selv at jeg ikke er spesielt mat-sulten, bare tørst å salt syk i varmen)

I dag er Eskil 4 mnd!!![:D] Stor gutt nå[:D] (selv om han henger litt bak de andre februarbarna i alder[;)])
I dag har vi spist fruktmos, og det var skikkelig godt[:D] Så da håper jeg vi er i gang med maten igjen.

Stine baler også litt med grøten. Det er ikke helt det hun vil ha liksom. Så kanskje jeg skal kutte det helt ut slik som dere sier og heller prøve igjen om noen dager. 

Back
Topp