Vil ikke ha grøt

mb

Gift med forumet
Hva skal jeg gjøre? Det er ikke mulig å få Alexander til å ta grøt. Har prøvd i 7 dager nå, men han lager bare grimaser og spytter ut. Noen som hadde det likedan og som har fått det til? eller rett og slett bare noen gode ideer.[:-][8|]

Alexander nektet grøt opptil nå. Han kunne kanskje få i seg en til to skjeer, men ikke mere. Så kjøpte jeg feil grøt for en uke siden og den likte han. Det er Nestle sin fra 6 mnder med frukt.

Kan ikke gi deg særlig råd, men dette var det som skjedde her.
Lykke til vennen.
Klemmer

ja jeg prøvde en annen type i kveld, men det ble ikke mer vellykket. Men det er vel bare å prøve og prøve.....Kunne jeg sett om han vile ha middag i stedet, eller må man begynne med grøten?

Vi begynte med middag da han var 3 1/2 mnd tror jeg, om ikke noe før kanskje så vi har gitt middag hver dag siden det, men ikke grøt for han ville ikke ha. Han lukket munnen og snudde seg vekk. Og hvis han fikk noe i munnen så tøt det ut igjen.
Klemmer

Ta litt grøt i melken på kvelden og gi han som velling...det gjorde jeg og hun ble vant til grøten,nå går det ned på høykant. Eller mos litt pære/banan og ha i.

Hadde samme problemet med Julian, bare spytta og freste! Så begynte han å like d, men en gang
kjøpte jeg "feil" sort, og etter det har han nekta å spise grøt i det hele tatt! [&:]

Men har bare fortsatt å prøve, bytta litt merke og ikke prøvd å "tvinge" i ham.
Og idag gikk det ned på høykant!! [:D] Endelig!! [:D]

Han har fått frukt i tillegg hele tiden, og der også trengte han litt tilvenning, bortsett
fra eple, det elsker han!! [:D] disse røde, søte! [:D]

Han får også smake litt middag av og til![:)]

Takk skal dere ha. Skjønner jeg må bare vær tålmodig.[:)]

ORIGINAL: mb

Jepp, og tålmodigheten blir virkelig satt på prøve.
Klemmer

ORIGINAL: Linka

ORIGINAL: mb

Jepp, og tålmodigheten blir virkelig satt på prøve.
Klemmer

hehe, ja av og til har jeg bare hatt lyst å kaste hele skåla med grøt vegg-i-mellom!![:-][:D]

Lillegull her har slukt grøten fra dag 1...
Så ahr vært heldige med ho!!![:)]
Men er nok bare å fortsette å prøve...Ha i litt frukt,kanskje det gjør susen!?[;)]

JR slukte maisgrøten da han fikk den i melka på flaska om kvelden, i dag fikk han havregrøt (med ris og ettellerannet)
og det var først veldig upopulært - så blanda jeg i litt fruktmos - og da gikk det ned på høykant - etterpå måtte jeg blande mer grøt for han var ikke fornøyd, da spiste han bare grøt UTEN fruktmos[;)]

Back
Topp