Vil ikke ha grøt..

LillyMom

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
*MIA*
Oktoberlykke 2019
Desemberskattene 2024
Noen flere med babyer som ikke vil ha grøt? Jeg fullammer tulla som ble 6 mnd nå på lørdag, og har prøvd å introdusere grøt et par uker -uten hell. Har prøvd alt jeg kommer på, frukt i grøten, morsmelk i den, servere rett etter pupp, en time etter, to timer etter, tre timer etter, tynn grøt, tykk grøt, ingenting hjelper. Hun bare skjærer grimaser og spytter ut. I blant har hun svelget litt, så vet at hun kan, men hun vil bare ikke ha virker det som. Kun pupp er interessant. Uvant problem, for storebroren ble vill av begeistring når han fikk grøt ;) noen med tips eller samme erfaring?

Er jo ikke alle som liker grøt da ;) flere som jeg kjenner som har gitt mer middag og frukt og heller droppet den.. Legg det vekk litt og prøv noe annet, kanskje hun ombestemmer seg da??

Enten bare prøve og prøve. For det kan ta litt tid å venne seg til nye ting.
Eller så er jeg enig med Aprilsnar2014, kanskje bare prøve med middager.

De er kanskje for små for brødskiver når de er 6 mnd?
Jeg begynte tidlig med brød til mine. Mikroskopiske biter med leverpostei. Gikk så mye som en kvart skive i begynnelsen :P

Ja, blir nok å ta en ukes pause, og så prøve med litt søtpotet med mm. Kanskje vi har mer hell med det :) hs syns heldigvis ikke jeg trengte stresse så mye enda, men hun må jo spise før eller siden ;) brød skal de vel ikke ha før ved 7 mnd? :)

Min jente er heller ikke noe glad i grøt . Jeg gir ho potet/ gulerot pure til kvelds for øyeblikket. Er ikke alle som er glad i grøt! Finnes masse annet godt du kan prøve som ho kanskje liker . :-)

Mitt tantebarn spyttet ut grøten hver dag i to mnd. Så plutselig når hun fikk 8 mnd grøten likte hun det. Hun spiste grøt hvis den var blandet med grønnsaker. Du kan jo prøve avokado og banan i blenderen med litt grøtpulver i og øke mengden etterhvert?

Her blander vi alltid grøten ut med en eller annen form av puree. Kommer ann på hva vi har i kjøleskapet.

Har du prøvd å lage grøten selv? Det er veldig greit altså. Ikke mye jobb med det.
Her lager jeg alt til vesla selv, og pureene lager jeg opp på forhånd og fryser ned.

Hvis du ikke er keen på å lage selv, kan du jo prøve pureer og mos i kjøpegrøten.
Eple, banan, sviske, søtpotet og mange er store slagere hos oss:)

Back
Topp