Vil ikke drikke vann.

PetiteMoi

Glad i forumet
Lille vil ikke drikke vann. Ikke på dagen eller kvelden/natten. Men i det siste så har hun begynt å få slim i halsen når hun får flaske før senga. Hun spiser fint å HS sa at hun egentlig kunne så vann om kvelden. (Lille er 1år).

men uansett hvordan vi prøver vil hun ikke ha vann. Lager da melk (nan) å hun sluker flaska.


Jeg skriver bare her for å få en bekreftelse på at jeg godt kan blande feks 3målesjeier med 210ml vann på kvelden?
 
Hei.
Du skriver at din lille er over 1 år, da trenger hun jo ikke å få morsmelkerstatning men kan jo få vanlig melk:) Dette vet du kanskje og det var jo selvsagt ikke det du spurte om.
Siden du spør om mengde, på ammehjelpen sine sider står det om mme at man ikke skal blande mme med «feil mengde pulver».
https://ammehjelpen.no/morsmelkerstatning/

Ellers så tenker jeg at dere nok har alt å vinne på å gi vann, hun kommer ikke til å «tørste seg i hjel». Blir hun tørst nok, da drikker hun vann.

Håper du ikke leser dette negativt, for sånn er det på ingen måte ment.
 
Det er ingen som stopper deg i fra å blande i mme, men da ville jeg kalt en spade for en spade å kalt det melk og ikke vann.

jeg skjønner ikke helt hvorfor dere skal gi henne melk dere egentlig ønsker å tilby vann. Tilby vann til maten og vil hun ikke ha så går det fint. Hvis hun vet hun får melk så vil hun ihvertfall ikke ha vann. Hun sluker ikke flaska med melk fordi hun er tørst, men fordi hun liker melk.
 
Enig med de over. Skal du ha henne til å drikke vann, så må du tilby vann :) Hun er jo så stor at mme ikke er nødvendig. De fleste barn foretrekker melk heller enn vann fordi melk er søtere. Er hun tørst, så vil hun drikke vannet. Det var min erfaring i hvert fall, og nå drikkes det masse vann til tross for at han ikke "likte" det :)
 
Hva med en spennende ny kopp å drikke vannet fra? Det er jo sånt som de ofte liker i den alderen.
 
Her vil frøkna helst ha vannet iskaldt... Hun ville ikke ha vann før vi ga henne det skikkelig kaldt :) Hun begynte å drikke vann rundt 5-6 mnd, og da holdt jeg på en stund med å gi henne romtemperert vann... -kaldt vann var mye mer attraktivt ;)
 
Back
Topp