Vil ikke die på dagen..

Løvemamma

Betatt av forumet
Dattera mi på 5 1/2 måned har fått for seg at hun ikke vil ha pupp på dagen. Hun kan spise litt men ikke så mye. Spiser mye mer effektivt på natten. Da jeg har pumpet meg for melk på dagen har hun spist det. Virker som hun da spiser mer enn om jeg ammer men vil veldig gjerne kunne amme, pumping er frykelig slitsomt hele tiden. :p Selv om det blir mindre av det nå som hun begynner med fast føde.

Vi begynte også med grøt ved 4 måneder, hun viste da stor interesse for dette men nå i det siste har hun vist lite interesse for det. Vil det komme tilbake trur du? Vi gir henne også fruktmos, det er hun veldig glad i.

Jeg syntes det er vanskelig å få i henne mat om dagen. Har alltid tenkt at om hun er sulten så spiser hun. Men så har hun sovet så dårlig på natten og skulle spise hele tiden, så nå er det en kamp å få i henne mat nok på dagen så hun ikke spiser på natten. Hun legger godt på seg, hun har bare lett for å snu måltidene.

Har du noen forslag til hva jeg kan gjøre? :)
 
Dattera mi på 5 1/2 måned har fått for seg at hun ikke vil ha pupp på dagen. Hun kan spise litt men ikke så mye. Spiser mye mer effektivt på natten. Da jeg har pumpet meg for melk på dagen har hun spist det. Virker som hun da spiser mer enn om jeg ammer men vil veldig gjerne kunne amme, pumping er frykelig slitsomt hele tiden. :p Selv om det blir mindre av det nå som hun begynner med fast føde.

Vi begynte også med grøt ved 4 måneder, hun viste da stor interesse for dette men nå i det siste har hun vist lite interesse for det. Vil det komme tilbake trur du? Vi gir henne også fruktmos, det er hun veldig glad i.

Jeg syntes det er vanskelig å få i henne mat om dagen. Har alltid tenkt at om hun er sulten så spiser hun. Men så har hun sovet så dårlig på natten og skulle spise hele tiden, så nå er det en kamp å få i henne mat nok på dagen så hun ikke spiser på natten. Hun legger godt på seg, hun har bare lett for å snu måltidene.

Har du noen forslag til hva jeg kan gjøre? :)
Hei!
5-6 måneders alderen, kan ofte være litt vanskleig ift. amming. Barnet kan lett la seg distrahere og bli "forstyrret" i ammingen. Det kan hjelpe å sette seg et sted for dere selv. Det å la henne kompensere for lite amming på dagtid med hyypig amming på nattestid, er ingen god ide i lengden. Forsøk å kutte ned på nattammingen. La datteren din få drikek så mye hun vil på dagen. Er hun fortsatt tørst, kan du tilby henne vann på drikkekopp. Tenker at det er bedre å tilby henne kopp enn flaske,- da hun elelrs lett kan foretrekk flasken framfor puppen. Fortsett med å tilby mat til faste måltider og deretter pupp. Ved å unngå stadige små ammepauser, kan det hjelpe henne til å drikke mer i tilknytning til måltidene. Så lenge hun er frisk og legger godt på seg, skulle det ikke være grunn til bekymring. Beste hilsen Elin
 
Back
Topp