Vil ikke bruke bukser

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
6åringen har helt buksenekt altså. Her går det kun i kjoler og skjørt med topp eller genser. Har jo så mange tøffe bukser hun nektet å bruke.

Spent på hvordan det blir i vinter da. Nå bruker hun kun vanlig strømpebukse, men har liggende fleecebukse på skolen om det er behov for det ute. Tenker at jeg kan bruke en longs under strømpisen når det blir kaldere da. Det blir jo også til at hun bruker reimadress på skolen når vinteren kommer.

Andre som har kjolejenter hjemme? Hva gjør dere?

Det kommer å går.. noen ganger er det KUN kjoler og skjørt som gjelder.. så gårdet en stund før det smeller på plass igjen :P

Jepp.. her bruker jenta kun kjole/skjørt og tights.. Men hun vet at skal hun ut så må hun ha strømpebukse under tightsen.. Begynner å bli ganske kaldt ute, så skal hun være ute å leke må hun ha fleecebukse på.. Har latt henne erfare hvordan det er å fryse, men det funker ikke på henne.. Så da blir det som jeg sier! :p

Strømpebukse og så tights under kjolen? Kan det ev gå an med sånn ullbukse type nøstebarn eller samme stil? Då held ho seg varm under kjolen.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Det er jo veldig greitt med tanke på kjeledress, mykje meir behagelig å trekke av skjørtet og hoppe i yttertøyet enn å gå med bukse under.

Eg har altså null betenkeligheter med å la jentungen gå med skjørt om vinteren, som du sikkert forstår...

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Her bestemmer vi hva som er passende antrekk for dagen nettopp for å unngå jålerier. :)
Det er ok med skjørt og kjole når man skal pynte seg for noe spesielt, men små jenter begynner alt for tidlig med jålenykker. Når jenter ned i 8-9 år får beskjed av læreren om å ikke bruke parfyme ( men mascara er godtatt :O ) på skolen. Oj oj oj.

Så her går det i praktiske klær :)
Men er det kjoledag så er det med strømpebukse og tights :)

Her bruker jentene ofte kjoler/skjørt. Vi arver masse klær, så de har ca 40 kjoler/skjørt hver og da må vi bruke dem litt til hverdags også. Ikke noe problem med ullongs og tights til og så fleecebukse dersom de skal ut. Veldig behagelig dersom de skal ha på dress også da, så jeg ser ikke problemet. Her bruker de alltid ull hele vinteren, og da er det enkelt å bare ta på en kjole utenpå og så er de påkledd :-)
Men de bruker bukser innimellom også da. Det er jeg som bestemmer antrekket, og da er det ingen mulighet for å diskutere det ;-)

Vi hadde også en slik periode :) men hun godtar bukser om hun har en fin genser og topp :)

Back
Topp