vil ikke bæsje

Fru.Maja

Forumet er livet
VIP
lille vil ikke bæsje av seg selv og han får tydelig vondt i magen når det er ca 1 døgn siden han har tømt seg
Han blir jo delammet og siden han får mme skal han vel bæsje hver dag??
Vi bruker malt i flaskene og har byttet mme merke 3 ganger!!

Hvis han viser veldig missnøye, kaver, presser og gråter så tar jeg gjerne tempen på han og da kommer det masse avføring! Avføringen er bløt og gul som den skal, men det kommer gjerne en hard "propp" først! Han gråter aldri når han bæsjer så tror ikke det er vondt

Noen erfaringer, noen tips????

her kan det gå over et døgn uten bæsjebleie og her går det og kun på mme. Han spiser mindre når han ikke har fått skikkelig tømt seg, men det har kommet iløpet av døgnet etter.

Noen ml fennikkelte har hjulpet her de dagene det er helt stopp. Men her får hun kun mme, og bæsjer vanligvis bare annenhver dag, uten at det er noe problem [:)]

Vilde her også, hun får kun mme (collett) å malt i hver flaske, men har avføring kun annenhver dag....jeg må også ta tempen får at hun skal få det ut....gulaktig å seig....

Så jeg dytter[:D]

ORIGINAL: *LT*

Vilde her også, hun får kun mme (collett) å malt i hver flaske, men har avføring kun annenhver dag....jeg må også ta tempen får at hun skal få det ut....gulaktig å seig....

Så jeg dytter[:D]

colett her også..dytt

Jeg kjøpte minifom i dag....skal gi 10 dråper før hvert måltid....jeg rakk å gi 2 doser, så bæsja hun helt av seg selv :-)
Håper det fortsetter sånn =)

Så om dere ikke har prøvd det før, så kan dere jo gi det en sjanse?? [:D]

Man bør være forsiktig med å hjelpe for mye til med f.eks termometer når de skal bæsje. Hvis man gjør dette til vanlig kan de bli avhengig av stimulanse for å klare å bæsje, og DET er ikke noe man vil... [:)]

*det var bare et lite tips*

Når mini her sliter med å tømme seg legger vi han på ryggen på fanget vårt, og stryker med 2 fingre, i sirkelbevegelser rundt navelen. Ikke hardt, men litt hardere enn kos liksom. DA kommer det bleia full her i allefall [:)]

Kan jo være verdt et forsøk?

Er akkurat sånn her også.. Jeg kan ikke huske sist hun bæsja på egenhånd.
Hun må ligge uten bleie på stellebordet også beveger jeg på bena hennes og trykker de litt opp mot magen. Må stå en stund å holde på med dette før det kommer noe.
Er alltid en sånn hard propp først her også.
Hun har tydelig vondt i magen når hun ikke har fått ut noe på en stund, kan gå flere dager her.
Hun bare gråter og surver stakkars.
Men det som har funka litt her er sviskesaft, da virker det som det kommer mye lettere.
Jeg har forresten også brukt tempen noen ganger, og jeg fikk beskjed at det var greit av helsesøster. Men som sagt ikke for mye da.
Vi får satse på at systemene dems ordner opp av seg selv snart[;)]

I 2 måna har eg måtta bruka q-tips for å hjelpa Ronja. Men på torsdag så løsna da plutselig. Då fylte ho bleiå så da ljoma ette, og ette da så har ho klart da heilt sjøl [:D]
Har brukt malt heila tiå

Her får han mme (collette) og basjer bare 1-2 ganger i uken. Vi gir laktulose i flasken så jeg vet han ikke blir forstoppet, for når det først kommer så kommer det skikkelig også i bleien. Vet de skal ha oftere på mme, men hva skal vi gjøre, kan jo ikke "dra" basjen ut av han heller.
Virker ikke som om han har noe vondt, kansje litt dagen før alt kommer men ikke noe mer enn det. Og han spiser godt. Så det får bare gå sin gang, men skulle ønske han basjet annenhver dag, det hadde vært en drøm.

Back
Topp