vil ikke bæsje

Fru.Maja

Forumet er livet
VIP
lille vil ikke bæsje av seg selv og han får tydelig vondt i magen når det er ca 1 døgn siden han har tømt seg[:(]
Han blir jo delammet og siden han får mme skal han vel bæsje hver dag??
Vi bruker malt i flaskene og har byttet mme merke 3 ganger!!

Hvis han viser veldig missnøye, kaver, presser og gråter så tar jeg gjerne tempen på han og da kommer det masse avføring! Avføringen er bløt og gul som den skal, men det kommer gjerne en hard "propp" først! Han gråter aldri når han bæsjer så tror ikke det er vondt[&:]

Noen erfaringer, noen tips????

Når kan de begynne med svisker?

Mia bæsjer stort sett alltid når hun sitter litt oppreist..virker som om det kommer fortere da enn når hun ligger på rygg. Så jeg "setter" henne opp mot lårene mine, så hun ligger litt bakoverlent-.. (fysj, det var dårlig forklart) Jeg bøyer bena altså..
Så masserer jeg magen..evt holder en varm hånd litt fast mot magen.. Om vi hadde hatt microen nede ville jeg evt lagt en varmet rispose på magen..
Kan NADA om mme altså..men dette var dewt eneste jeg kom på..

Jeg vet ikke helt, men delammer jeg også, og her går det i rykk og napp med bæsjn. Noen dager kan hun ha 3 bæsjebleier, men i dag har det ikke kommet noen ting, men hun trykker og presser og får i alle fall ut luft.
Når det har gått to dager uten avføring pleier jeg å slenge oppi litt ekstra malt i en flaske eller to, og da kommer det som regel en kjæmpebæsj :) Kanskje det kan hjelpe?

Ellers er det like vanlig å ha fler bæsjebleier om dagen, til en i uka har jeg inntrykk av... Og begge delene skal visstnok være helt normalt...

Blir det krise i magen til jenta mi, har jeg også tatt tempen (har gjort det tre ganger, og hun er nå 7 uker) - jeg har vært litt forsiktig med det, da jeg leste en uttalelse fra en lege om at dette egentlig ikke burde gjøres da ungen kunne få bæsjevegring!

Skulle det gå mange dager, og du virkelig blir bekymret går det an å ta kontakt med legen og evt høre om avføringsmiddel - men det har jeg ingen erfaring med.

Håper det ordner seg :)

han her hadde bæsj i vær eneste bleie døgnet rundt siden fødtsel helt fram til for et par uker siden. da var d brå stopp og han bæsja ikke på 3 dager, han å pesa,kava og jobba noe veldig også virka hele kroppen urolig hele tiden selv når han sov. han begynte også å dra hode bakover når vi skulle amme d samme på stellebordet,men ikke skreket masse! fikk tips om manuell terapeut. han tok stivheter i nakke og brystregion, vi var der sist tirsdag og den dagen fikk vi to gode bæsjebleier og har hatt en go vær dag siden, og han raper og promper som en mann så tydlig d skjedde noe med mer enn nakke[:)]

Back
Topp