Vil ha småsøsken?

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Spør deres barn etter småsøsken? Ønsker de seg baby?

I dag da vi fant fram litt julepynt, og snakket om adventskalender, så ble Felix fyr og flamme. Ivrig kunne han fortelle at når han får adventskalender, da får vi en ny baby fra mamma sin mage. Misforståelsen har nok oppstått fordi han i fjor var på vei for å åpne adventskalenderen da han oppdaget lillesøster for første gang. Han ble veldig skuffet da jeg tydelig fortalte at det ikke kommer noen ny baby denne julen, og resten av dagen lekte han at han dro på butikken for å kjøpe en ny baby...

Det er ikke første gang han spør etter flere småsøsken, og han svarer alltid ja når gamle tanter spøkfullt spør om han vil ha flere babyer. Hva sier deres barn? Vil de også ha søsken? Eller er det noen som ikke liker babyer?
 
Så skjønn han er!!
Ja, når jeg har nevnt det litt spøkefullt med pappaen tilstede (han har alltid sagt han vil ha to barn), har Alma sagt at hun vil ha flere søsken. Men det kommer nok ikke til å skje, med mindre pappaen ombestemmer seg!
 
Vi snakker faktisk endel om det å få søsken. 
Selvom det kan ta lang tid, så tenker jeg at det er et greit samtaleemne, siden det forhåpentligvis kommer til å skje etterhvert. 
Mange vi kjenner har fått baby nr 2 og da har han spurt om vi også skal få baby. 
Han synes det virker staselig å bli storebror og snakker endel om det =)
 
Nei, det har hun aldri spurt om. Tror nok hun syns det er nok med den hun har ;-)
 
Han er veldig opptatt av babyer og skal bort å ta på å kose, men tror ikke han har skjønt mulighet for at det er noe han kan ønske seg ;) har ei venninne som har ei datter som er 1 år yngre enne han og kum "erter" han og sier "mamman min" til meg og det liker han IKKE. Det er nemlig kun han som har meg som mamma, til nød kan jeg være mamman til storebror
 
nå har jo Linus fått en lillebror, men han skjønner ikke noe om baby og sånn. Han kan ikke si baby engang

da er det værre med eldste i huset.. Hun har NOK ET ÅR skrevet lillesøster på ønskelista si.. og hun har 3 småbrødre som irriterer vettet av seg, og hun har vel flere enn en gang sagt at hun skulle ønske hun var enebarn, hvertfall ikke hatt SÅ MANGE søsken.. hehe men hun vil så gjerne ha ei jente til i flokken :P
 
oh yes. kjempeklar her for å bli storesøster. snuppa mener hun skal bli storesøster, begynne på skolen å trille på tur.  det skal være en jente, hun skal hete emma.. jaja, godt noen har planen klar :)

har vaska opp litt tøy som skal pakkes bort og sett på litt baby bilder siste tiden, da blir hun skikkelig gira :)) må nok vente litt til..
 
Vi snakker jo naturlig nok om det mye nå som hun blir storesøster om 2 mnd, og hun gleder seg veldig :)

Hun inkluderer babyen i planer fremover, f.eks at når babyen blir litt større skal den få leke med babylekene våre, og bruke de klærne som hun har vokst ut av og at neste jul skal babyen også få gaver osv. :)
 
Hun var veldig opptatt av babyer før hun fikk vite at det var en på vei også, men spurte aldri om hun kunne få småsøsken. Det var liksom bare sånn det var at andre fikk babyer :)
 


Zol80 skrev:
Nei, det har hun aldri spurt om. Tror nok hun syns det er nok med den hun har ;-)


Hehe, jeg lurer på om ønsket om baby her er mye en klage på den lillesøsteren han har. Hun er blitt stor, og han vil ha en baby. 
 


*Babytutta* skrev:
oh yes. kjempeklar her for å bli storesøster. snuppa mener hun skal bli storesøster, begynne på skolen å trille på tur.  det skal være en jente, hun skal hete emma.. jaja, godt noen har planen klar :)

har vaska opp litt tøy som skal pakkes bort og sett på litt baby bilder siste tiden, da blir hun skikkelig gira :)) må nok vente litt til..

Hahaha, så søt hun er. Noen er veldig flink til å planlegge.
 
Småen har jo en storebror som er halvannet år eldre, og heldigvis har ingen av de spurt etter flere søsken. Og som alenemamma til to relativt små barn, og i et nokså nytt forhold, synes jeg det er veldig positivt. :p
De fikk en fetter for et halvt år siden, og de synes det er veldig stas. Men de sier nei ved spørsmål om de ønsker seg småsøsken, så da er de vel fornøyde sånn som ting er nå. ;)
 
 Henry vil ikke bli storebror, selv om mange av vennene hans på hans alder har blitt det.... For jeg er bare hans mamma, og pappaen er bare hans pappa

Men, han hadde sagt i barnehagen at han skulle bli storebror daemoticon , men det skal han ikke.. Så ble litt oppklaring etter at de i bhg hadde trodd det i noen dager...
 
Back
Topp