*Meya*
Forumet er livet
ORIGINAL: Seemless
ORIGINAL: *Meya*
ORIGINAL: Setareh
nej nej[:'(][:'(] Stakkars barn som blir tvunget til å være muslim.. Da jeg gikk på skolen og jeg er iraner sjøl , da kjenner jeg mange unge jenter som blir tvunget til å gå med hjiab og det de skal gjøre for å være en "god" muslim .Da jentene kom til skolen tok de av seg hijaben og da var de seg sjøl. Hvorfor skal vi åpne et muslimsk skole.. ???
Dere kan jo praktisere deres tro hjemme.. Hvis dere vil abosultt ha en muslimsk skole, så er det mulig å reise hjem[:)]
Det skulle ikke vært lov med noen religiøse skoler.
Åh buhu og hulk hulk.
Jeg vil heller at mine døtre skal lære å elske Gud slik at de ønsker å ha hijab, og ikke blir som de jentene som tar den av, fordi de ikke klarer stå imot presset. Det koster å være annerledes, men jeg mener at samfunnet rundt, får akseptere også at jentene går med hijab. At de andre på skolen ikke skal mase seg til å se håret, eller spørre og grave.
Vi kan praktisere vår tro over alt. Det forstyrrer ingen. Jeg ER i mitt hjemland, skal jeg ikke få ha rettigheter da? Skal ikke min etnisk norske datter, som ikke har noe annet hjemland, få ha sine rettigheter, som ett barn i dette landet? Hun er da mer norsk enn dine unger!
Spør ikke for å provosere, men fordi jeg er nysgjerrig - får dine døtre også velge hva de vil? Om de vil tilhøre islam, eller velge andre - egne - veier å gå? Slik du selv som norsk tenåring, valgte i din tid? Hvordan vil du reagere hvis dine døtre finner ut at de IKKE vil følge Koranen, og heller konvertere til kristendom eller å ikke ha religion overhode?
Når de er gamle nok, får de selvsagt velge. De er jo mine barn uansett. Det gjelder OGSÅ SELVSAGT SØNNEN MIN, jeg har ikke bare døtre, og det er ikke bare jenter man fokuserer på her! Sønnen min dekker seg til slik en muslim skal også.
Om de velger noe annet, vell greit det, men de vil alltid vite hva islam mener om det.