Vil ha muslimske skoler *link*

ORIGINAL: Seemless

ORIGINAL: *Meya*

ORIGINAL: Setareh

nej nej[:'(][:'(] Stakkars barn som blir tvunget til å være muslim.. Da jeg gikk på skolen og jeg er iraner sjøl , da kjenner jeg mange unge jenter som blir tvunget til å gå med hjiab og det de skal gjøre for å være en "god" muslim .Da jentene kom til skolen tok de av seg hijaben og da var de seg sjøl. Hvorfor skal vi åpne et muslimsk skole.. ???

Dere kan jo praktisere deres tro hjemme.. Hvis dere vil abosultt ha en muslimsk skole, så er det mulig å reise hjem[:)]

Det skulle ikke vært lov med noen religiøse skoler.

Åh buhu og hulk hulk.

Jeg vil heller at mine døtre skal lære å elske Gud slik at de ønsker å ha hijab, og ikke blir som de jentene som tar den av, fordi de ikke klarer stå imot presset. Det koster å være annerledes, men jeg mener at samfunnet rundt, får akseptere også at jentene går med hijab. At de andre på skolen ikke skal mase seg til å se håret, eller spørre og grave.

Vi kan praktisere vår tro over alt. Det forstyrrer ingen. Jeg ER i mitt hjemland, skal jeg ikke få ha rettigheter da? Skal ikke min etnisk norske datter, som ikke har noe annet hjemland, få ha sine rettigheter, som ett barn i dette landet? Hun er da mer norsk enn dine unger!

Spør ikke for å provosere, men fordi jeg er nysgjerrig - får dine døtre også velge hva de vil? Om de vil tilhøre islam, eller velge andre - egne - veier å gå? Slik du selv som norsk tenåring, valgte i din tid? Hvordan vil du reagere hvis dine døtre finner ut at de IKKE vil følge Koranen, og heller konvertere til kristendom eller å ikke ha religion overhode?

Når de er gamle nok, får de selvsagt velge. De er jo mine barn uansett. Det gjelder OGSÅ SELVSAGT SØNNEN MIN, jeg har ikke bare døtre, og det er ikke bare jenter man fokuserer på her! Sønnen min dekker seg til slik en muslim skal også.

Om de velger noe annet, vell greit det, men de vil alltid vite hva islam mener om det.

ORIGINAL: komli87

ORIGINAL: Senator Malin

Du tror jeg er den mest usaklige personen på hele BV... Du prater jo bare bull!

Oki ?

Enten e du FOR religionsfrihet, eller IMOT.

Det finns ikkje någen hål i den osten.

Nei, og jeg har hele tiden sagt FOR.

Men man trenger ikke bruke skoler til dette.

Nei, og jeg har hele tiden sagt FOR.

Men man trenger ikke bruke skoler til dette.

Men koffor e det først når det e snakk om muslimske skoler at du tror det e ein aprilspøk då? [:-]

De vil bytte ut faget Religion, livssyn og etikk med et islamfag.

Hvorfor det? Hvorfor ikke lære om andre religioner og livssyn?

ORIGINAL: Thejohan

De vil bytte ut faget Religion, livssyn og etikk med et islamfag.

Hvorfor det? Hvorfor ikke lære om andre religioner og livssyn?

Det reagerte jeg også på - så vidt JEG vet, er det ikke forbudt å snakke/lære om andre religioner for muslimer - man er vel like troende selv om man vet hva Jesus heter osv? Å ha islamfag I TILLEGG er etter min mening mer riktig tilnærming. Og hvorfor søke fritak for seksualundervisningen? Vil ikke de muslimske mødrene at deres barn lærer om kropp, kroppssignaler og det som skjer under samleie? MÅ gutten/jenta finne ut av alt selv på bryllupsnatten? Seksualundervisning går ikke bar på prat om sex, men også om pubertet, kroppslige signaler på noe som kanskje er galt (ikke kjønnssykdommer, men anatomiske avvik osv som kan fikses på), prevensjonsmetoder og lignende. Lite kult å ha smerter under samleie, ubehag av et prevensjonsmiddel eller kroppslige forandringer, og ikke vite hva det skyldes... [&:]

Om de velger noe annet, vell greit det, men de vil alltid vite hva islam mener om det.

Som er....?

ORIGINAL: IsThaBeth

ORIGINAL: IsThaBeth

ORIGINAL: ©Smartass

Hvorfor var det så rart?[8|]

Fordi integreringen SUGER nok fra før av?

Utdyp, vennligst.

Trenger vel ingen utdypning det vel.

"alle" vet jo at mange muslimer ikke akkurat er gira på å leve etter norske normer samt lære seg språket. De lever akkurat som de gjorde der de kom fra.

Og ved å skille muslimske og ikke muslimske barn vil ikke akkurat dette bli bedre. Og muslimer har godt av å lære mer om andre religioner enn bare islam.

Jeg er ikke en av alle, men en av de som vet at ikke alle muslimer kommer fra det samme landet kalt Muslimland. Har hørt rykter om at det til og med finnes forskjellige språk og kulturer blant muslimer. Tenk det.

Ja, jeg tørr påstå at jeg, som norsk muslim, er svært ulik en engelsk muslim, en indonesisk muslim, somalisk muslim, sør-afrikansk muslim eller en chilensk muslim...

Kan eg spør kva som gjorde at du valgte å konvertere? Kva ved den muslimske religionen som "fenga" deg eller k ein skal sei?.. Og dette er berre meint som nyskjerrighet, ikkje som kritikk!![:)][:)]

ORIGINAL: Pildegunnen

No rekne eg med å bli skutt av dåke.
MEN eg meina at folk som er innvandrara i norge bør retta seg etter norske normer! 
Hadde eg flytta til eit land der dei brukte burka, så hadde eg vel fått så fillene fauk vist eg ikkje hadde brukt da. Koffor skal da vera annerledes for dei å komma til norge?!

Så du vil at norge sga bli sånn som land der damer går med burka altså?
Okey.

Var vel ikke riktig det hun sa men [8|]

Eg tolka det sånn, hu får forklara ka hu ellers meinte då.
Siden de e sånn og jørr sånn og sånn, så må jo me og vera sånn og jørr sånn og sånn.

Hæææ?? No trur eg du har misforstått her....
Ganske langt fra d ho skriver, ganske motsatt igrunn!..[8|]

tviler på noeske folk hadde fått startet en kristen skole i et muslimsk land. vi er naive og skyter oss selv i leggen. trodde vi ville at de skulle integreres jeg.... 

Jeg tror at det vil være å ta et stort skritt tilbake når det gjelder integreringen. At det vil skape mer fremmedfrykt, og at skille mellom "oss" og "dem" blir større. Dessverre. 

ORIGINAL: søteste

ORIGINAL: ©Smartass

Hvorfor var det så rart?[8|]

Fordi integreringen SUGER nok fra før av?

Hvorfor har de muslimske skolene i Sverige så gode resultater da?

Men hva har gode resultater på skolen med integrering å gjøre?
Intergeringen i sverige er vel heller ikke så mye å skryte av, da den er verre enn i landet vårt.

sign.

Back
Topp