Vil gjøre alt klart NÅ!

<3Lillegull-09+julibaby-12<3

Andre møte med forumet
Jeg har så lyst til å ordne alt til babyen nå! Går bare å utsetter og utsetter, for vet det er for tidlig enda. :p Har likevel vasket alt av tøy og lagt dette i skapet, har funnet frem det lillemor skal ha på seg hjem fra sykehuset og har det meste av ting stående klart i kjelleren som jeg bare venter på å gjøre klart. Gleder meg til å gjøre klart det lille "hjørnet" hun skal få på rommet våres med sprinkelseng, sengehimmel osv. Vogga skal stå i stua og står også å venter på å få komme opp. :p Har begynt å snakke med storebror om at han må flytte setet sitt i bilen når lillesøster kommer, så regner med at jeg flytter setet hans i slutten av juni.

Skal prøve å holde ut til en måned før termin, men spørs om jeg klarer å vente så lenge. :p Hehe.. Flere som er utålmodige?

Hmmm, jeg er godt igang med alt egenlig... Hvorfor vente? Du vet ikke hvordan formen din er om fire uker, hvorfor ikke gjøre det nå, hvis du har lyst? :-)

Vi er også godt igang!

Har funnet frem klær og lagt det inn i skap, skal skylle det opp om en fire ukers tid og handle inn noen flere plagg i str 50 og 56. Bilstol, søskenvogn og baby call er bestilt og kommer i slutten av mnd. Vugge og vippestol står fortsatt i boden. Babysengen står klar. Skal handle inn nytt sengetøy til vugge, vogn og seng slik at noe er helt nytt i starten. Koselig!

Og så har jeg begynt å rigge til ammeplassen min med ammepute og teppe;-) Skal om noen ukers tid gjøre istand en kurv med ammeinnlegg, gulpekluter, vannflasker osv. - husker sist at jeg alltid hadde glemt noe når jeg først hadde satt meg ned - vondt å reise seg i starten så lurt å ha alt innen rekkevidde;-)

Om ca to uker skal jeg gjøre klar sykehusbagen!

Spennende tid fremover:-DDDD Lykke til med redebygging alle sammen!!

her er alt klart :)) dåslig bekken og synes det er deilig os slippe og gjøre alt nå siste ukene... sengen er redd opp og vuggen er klar... :) vogna står klar med pose i :) bagen hennes er klar.. skal snart pakke min :)) spennende tid fremover.. og ukene FLYR... har 6 uker igjen :D

Synes ikke det er for tidlig å gjøre ting klart om du ønsker det. :-) Som det nevnes, vet jo ikke hvordan formen er om noen uker. Her er jeg litt stressa over at jeg har ting jeg ikke har skaffa enda, selv om jeg vet det fortsatt er god tid. :-)

jeg vil å gjør alt klart nå - men utsetter det litt til. vil ikke bli sittende med alt klart å bare vente, men har begynt litt forsiktig. nytt bilsete med base er kjøpt inn, babytøy i str 50 og56 er gått gjennom og klart til å vaskes. men må kjøpe søskenvogn når skattepengen kommer så satser på at de kommer i juni ;) hvis ikke er det ikke krise heldigvis :) tenker at vi kjøper søskenbrett til emmaljungaen i tillegg... 

men redebyggingen har begynt for fult med oppussing av leiligheten- så nå er den hvertfall helt klar :)

Så bra at det er flere som er i full gang med redebygging. ;) Da tror jeg senga kommer opp neste gang det er dårlig vær. :) Gleder meg til å få opp alt. Kan være greit for storebror å se tingene stå rundt her slik at han kan venne seg litt til det.

Syns det var lurt å gjøre klart til en "ammeplass" også. Sist fikk jeg ikke til ammingen pga veldig smertefult sår etter ks, men denne gangen går jeg for vanlig fødsel og håper ammingen går bedre da.

Her har senga til lille babyn kommet opp, uten madrass og sånt. Men det er fordi min kjære svigermor har bestemt at hun vil betale for det ;)
Stellebord ble satt opp nå i sted, fordi jeg kjøpte i dag (klarer ikke å vente ;))
Ellers har jeg kjøpt bilstol og greier. Men ikke vogn..  Merker jeg begynner å stresse litt, har tenkt å kjøp Emmaljunga, og hører at det kan være lenge ventetid hvis det må bestilles noe..

Godt å høre jeg ikke er alene jenter ;)
Alle møbler har stått fremme i flere uker.
Sengetøy,håndkler,tepper og mesteparten av tøyet er vasket og lagt klart i skapene.

Hvorfor vente ja?
Plutselig kan den lille komme mye tidligere enn planlagt,eller formen forverre seg.
Jeg er 100% sykemeldt pga låsninger i bekken,hofter,rygg og nakke.
Så har tiden til å stelle og dulle hjemme.
Venter på vognen som er på vei :)

Har kjøpt vogn - thats it........
Tenker å trappe ned på jobbingen til uka og virkelig få tid til å ta inn over meg at det bare er 6-7 uker igjen!!!!! Føles som en evighet til, men vet jo at tiden går fort! Gleder meg til å finne frem babyklærne igjen!!

Kjenner igjen følelsen av å ville gjøre alt klart :) Her er alt i boks, søskenvogn, vippestol bagvogn, hengevugge, bilsete, klær ++:) Mye hadde vi frafør da, som stellebord etc, har ei lita ei på 16 måneder så har mye fra henne.  Det eneste vi ikke har fikset er seng, men det er ikke noe jeg stresser med siden første mann sov i senga vår og i vugge/bag de første 7 månedene :) Også har jeg ikke vasket de nye klærne + kjøpt bleier ellers er alt klart! Hvorfor vente, det er jo ikke lenge igjen og som mange skriver kan man jo ikke vite når babyen bestemmer seg for å komme eller hvordan formen blir de siste ukene :)

Back
Topp