Vil egentlig ingen skal vite..

Pregosaurus

Andre møte med forumet
Har vært gjennom 3 ivf , hatt 3 sa og en ma.. Og er gravid igjen, ny rekord 6+4 har kun fortalt det til samboer(selvsagt).. Men de begynner å lure litt rundt meg nå grunnet trøttleiken og rare reaksjoner på diverse lukter.. Men eg vil ikke at noen skal vite, for når andre vet blir det mer skummelt.. Tenker liksom at det går galt når eg sier det høyt..Har tidligere vært veldig åpen og fortalt om graviditeter tidlig, men den sure meldingen når det går galt og man må fortelle at det ikke er mer gjør alt verre synes eg.. Er ikke så stor fan av medlidenhet heller, liker ikke at folk synes synd på meg hele tida.. Men hvor lenge kan eg skjule det for familie uten at det blir feil

Jeg syns det er helt ok å holde det for seg selv akkurat så lenge man vil. Det er da ingen som har noe plikt til å få vite det, bortsett fra han du har laget spiren med selvfølgelig :happy::happy::happy:
Så hold det for deg selv så lenge du vil.
Håper alt går bra denne gangen, og krysser alt jeg har for deg :signs003

For en prøverhistorie! Og gratulerer med milepæl :-) det er mange som venter til etter uke 12 med å si noe, så det er i hvert fall ikke feil. Bor de nære? Hvor lenge vil dere holde det skjult? Jeg er sikker på at de vil forstå, dere har jo vært igjennom mye

Fortell det når DU føler for det!

Vent til 12 uker og en UL så er du litt mere trygg..

Jeg forstår akkurat hvordan du har det (bortsett fra at jeg ikke har vært gjennom ivf). Jeg har også mistet flere ganger. Tidligere har jeg ikke villet "lyge" når folk har spurt, så da har jeg fortalt at "jada, jeg er gravid, men ikke si det til noen" osv. Og det å måtte fortelle til folk at man har mistet om igjen og om igjen er helt grusomt. Jeg synes også det er kjempeirriterende når folk skal komme med velmenende råd eller prøve å finne ut av grunnen til at jeg mister.
Men uansett. Både meg og mannen har blitt enige om at denne gangen skal vi faktisk lyge når folk spør. Når vi får spørsmål på om vi er gravide kommer vi derfor til å svare at "nei, det er vi nok ikke". Jeg orker ikke det maset mer. Folk er utrolig nysgjerrige, og selvom de vil oss det beste så har de virkelig ikke noe med det å gjøre. Jeg går IKKE rundt og spør vennene mine om de er gravide og synes ikke at de skal spørre meg heller.

Til slutt - GRATULERER så mye med spiren din ♡ håper det går hele veien denne gangen ♡

Gratulerer med rekorden. :)
Det er fullstendig opp til dere når dere vil fortelle det. Veldig mange venter til de magiske 12 ukene er passert. Det gjorde vi og sist gang, for sikkerhets skyld. Denne gangen vet min far og stemor det, men svigers får ikke vite det før etter tidlig ul. Jeg vil være på den sikre siden, og hvis det ender galt ønsker jeg ikke medildenheten.

Unngå sammenkomster og finn på sykdom.
Det gjør vi, og gjorde det sist svangerskap også.
Nå har jeg hyperemesis (ekstrem svangerskapskvalme) så vet ikke hvor lenge vi klarer å sjule det, men drøyer det leeeengst mulig. Nå har vi sagt at jeg har fått virusinfeksjon som fører til sengeliggende kvalme.

Her ble og blir det fortalt etter uke 12, så du kan med god samvittighet vente til da!
Gratulerer med ny rekord:)

Du som bestemmer når du vil dele det...

Det er lov å lyve :-)
Jeg måtte nettopp lyve til mamma, dro en gjennomtenkt historie om at det er de nye medisinene mine som gjør meg kvalm, at jeg enda har spiralen i og at legen har dobbeltsjekket i går om jeg er gravid osv.
Ingen har rett på å vite om graviditeten før vi er klar for det :-)
Jeg er ikke klar for at noen skal vite. Kommer til å spre historien om at tablettene gjør meg kvalm til alle, og frem til uke 12 :-)

Du bestemmer selv når du vil fortelle det :) om du venter til uke 12-16 etc er kun opp til deg . :)

Du gjør det som er riktig for deg. Det bør de som du har rundt deg ha forståelse for, spesielt med historikken din. Jeg har jukset mye med alkofri rødvin på original rødvin med alkohol flaske i div familiesammenkomster. Ingen mistanke blandt de som ikke skal vite det enda:)

Gjør det som er riktig for deg. De to andre gangene fortalte jeg faktisk ingenting før jeg var omtrent 20 uker på vei. Jeg liker å holde slikt ''privat''. Jeg tror jeg kommer til å fortelle det tidligere denne gangen. Men, jeg kan ikke si at jeg forstår deg, for jeg har aldri mistet i svangerskapet. Men, jeg har mistet et barn som var 6 måneder gammel, og jeg kjenner litt på redselen for å si det. Tenk om det går galt, og tenk om jeg må fortelle det rundt.. Det er slikt jeg tenker på. Så kanskje vi har det, pittelitt likt, selv om situasjonene er nokså forskjellige.

Hold for deg selv :) jeg selv skal vente til 13 fullførte uke :) da slippes mas og forventninger, hvis det ikke skal gå bra (men satser på at det gjør det, selvfølgelig:))

For en lykke å komme så langt, da! Håper den klamrer seg fast :Heartpink Her ventet vi til etter tidlig ul med å fortelle familien, for så å fortelle folk det ved uke 12:) Denne gangen vet mine to beste venninner det - og far selvfølgelig, litt skummelt, håper virkelig ingen sier det videre, det er verst synes jeg. Så håper jeg spiren holder seg her også:)

Back
Topp