Vil du være vennen min, kom og gi meg snabelen din

MammaGutten

Glad i forumet
Greit nok at Fantorangen er litt rar midt i trynet, men teksten på den sangen er jeg ikke så begeistret for ...

Det fantorangen lærer de små skal jo være rett og bra.
Pedagogisk rett.

Så la oss ta et eksempel.
"Vil du være vennen min, kom og gi meg snabelen din"

Er jo en haug av syke mennesker der ute som kan si til en liten gutt for eksempel det Fantorangen sier, men gi det en helt annen betydning for barnet.
"Det er helt greit, Fantorangen gjør jo det" ......

Vi flere som reagerer på dette, derfor nevner jeg det her.

Er dette IKKE NOE, en BAGATELL eller hva mener dere??

Wow.....Du drar den litt vel langt tør jeg påstå..
Får da være grenser til paranoid..

Nei herlighet....alt man skal reagere på..emoticon

Frk.VilliTrusa skrev:
Wow.....Du drar den litt vel langt tør jeg påstå..
Får da være grenser til paranoid..

La ikke merke til det selv før, men nå så ...

Lurte bare på om noen her reagerte på den som flere andre gjør ..

det er nok du som tolker for mye. For barn er snabelen den tingen fantorangen og elefanter har i trynet. Det menn har mellom beina er som regel tissen - tipper det er minimalt med mennester som kaller tissen for snabelen foran barna.

Så jeg synes det er helt dustete at du reagerer.

Tralala tralalei =D
Er det noen som lærer barn at tissen også kan kalles snabel?
For barn er snabel en snabel og tiss en tiss, enklet og greit =)
(Det er nå i hvert fall min mening om saken...=))

Om noen så skulle si det, så er jo ikke tissen en snabel for barna! ..jenta mi på 3 går rundt og snakker med ei usynlig mus og om musa si hele dagen, det betyr ikke at hun hadde gjort noe med en "voksen form" for mus om hun hadde fått spørsmål om det. 

mamma_møø skrev:
det er nok du som tolker for mye. For barn er snabelen den tingen fantorangen og elefanter har i trynet. Det menn har mellom beina er som regel tissen - tipper det er minimalt med mennester som kaller tissen for snabelen foran barna.

Så jeg synes det er helt dustete at du reagerer.

HELT enig med deg.

JEG som voksen fniser litt av den sangen.. sånn for meg selv... men det har aldri falt meg inn at barn tenker på den måten... eller at voksne skal kunne overbevise barna om denne betydningen. Tiss er tiss og snabel er snabel. Man må virkelig ikke være for paranoid. Jeg syns sangen er kjempesøt.

Back
Topp