Vil dere strippes?

Imogene

Forumet er livet
VIP
Det skal jeg ALDRI bli igjen!
Husker jeg ble helt opphengt i det forrige gang, for mange på terminforumet mitt ble strippa. Jeg valgte å bli det på termin, og angret bittert. Det var sykt vondt, og hadde ingenting for seg.
Snakket med JM om det nå (privat jm) og hun sa at de innenfor der de jobber aldri stripper fordi det gjør vondt verre på de fleste. 

Denne gangen får livmorhalsen gjøre greia si selv, ass!

Da jeg var gravid sist, var det flere i barselgruppa mi som ville bli strippet, og gikk til modningsakkupunktur etc.
Jeg valgte å la kroppen selv bestemme når den var klar for å føde. Og det var den visst 4 dager etter termindato.

Hadde jeg gått over en uke over termin, ville jeg nok sett litt annerledes på saken, og sikkert brukt alle triks for å få fremgang. :)

Jeg ble strippa med nr 1 av en gynekolog ved sykehuset i håp om at fødsel skulle sette i gang av seg selv før min oppførte igangsetting. Jeg var moden og hadde 1 cm åpning. Gjorde overhodet ikke vondt... jeg skjønner at folk har forskjellig smerteterskel, og stripping er jo ikke tvingende nødvendig; men for meg var det i hvert fall ikke vondt at all. 

Kanskje dumt spørsmål, men hva gjør de egentlig nå du strippes?

neeeei isje faen om eg ska bli strippa!! de prøvde sist så eg sko bli moden t igangsettelsen men d nytta fint lite for d e noge av d vondaste eg har kjent!!!

gyn eller jm stikker en finger inn i livmortappen for å løsne fosterposen fra omgivelsene sine. dette går kun dersom livmortappen er i modning, for det må minst være 1 cm åpning. 

hvis man er øm der nede kan det gjøre vondt, men jo mer moden man er, jo mindre vondt er det. for mange setter dette i gang fødsel, men i mitt eget tilfelle hadde det ingen effekt. På en annen side har ingenting av det sykehuset kunne diske opp med hatt noen effekt på meg. :P

Snickers_81 skrev:

Fucoc skrev:
gyn eller jm stikker en finger inn i livmortappen for å løsne fosterposen fra omgivelsene sine. dette går kun dersom livmortappen er i modning, for det må minst være 1 cm åpning. 

hvis man er øm der nede kan det gjøre vondt, men jo mer moden man er, jo mindre vondt er det. for mange setter dette i gang fødsel, men i mitt eget tilfelle hadde det ingen effekt. På en annen side har ingenting av det sykehuset kunne diske opp med hatt noen effekt på meg. :P

Snickers_81 skrev:

Isj det hørtes lite behaglig ut...

Snickers_81 skrev:

Fucoc skrev:

Snickers_81 skrev:

Isj det hørtes lite behaglig ut...

Det er ikke mye behagelig, nei.. og jeg kjenner heller ingen det hadde noen god effekt på.

En venninne av meg fikk stripping av legen sin i uke 39 da barnet ble estimert til å veie 5 kilo, han kom ut dagen etterpå. Det virker for noen, det må vi ikke glemme :) ellers ville neppe legene/jm gjort det. 

Fucoc skrev:
En venninne av meg fikk stripping av legen sin i uke 39 da barnet ble estimert til å veie 5 kilo, han kom ut dagen etterpå. Det virker for noen, det må vi ikke glemme :) ellers ville neppe legene/jm gjort det. 

Men det er alltid slik at det virker for noen. 
I følge min JM er det fåtallet som har noen effekt, for de aller fleste resulterer det bare i meningsløse maserier. 

Back
Topp