Vil dere sende barna i barnehagen når de åpner?

Nannis27

Betatt av forumet
Marsboerne 20 18
Jeg ser ikke for meg at det kommer til å gå bra.. har ei på 2 år og de vil jo ha masse nærhet..
Jeg vil jo at ho skal starte i barnehagen igjen, men jeg vil ikke ha dette viruset..

Hva tenker dere??
 
Akkurat nå kjenner jeg at jeg er skeptisk og vil ikke vil det. Kommer til å i allefall holde han som går i Bhg hjemme til skolen åpner. Vil helst se at grafen for smittede skal begynne å gå noe ned før jeg sender de i Bhg og skole. Er også spent på hvilke retningslinjer de skal ha i Bhg og skole for å unngå smitte. Tenker at jeg avgjør nok ikke om jeg vil sende eller ikke før helgen før de åpner.
 
Vi sender nok poden vår i barnehagen igjen. Her får ikke samboeren tid til å lese til eksamen som nærmer seg med stormskritt. Og jeg begynner forhåpentligvis i jobb igjen den 27.
Men er med delte meninger. Men vi må få hverdagen til å gå opp også. Er vanskelig situasjon. Og krysser fingrene for at det går bra!
 
Jeg har desverre ikke noe valg.. Jeg er i full jobb i helsevesenet og gubben kommer til å være på jobb igjen så fort bhg åpner..
 
Her har ungen vært i barnehagen så og si hver dag de siste ukene, men det er pga begge vi jobber på sykehus så vi må/har krav på plass. Vet at ungen gleder seg til å se de andre barna igjen, for han savner enkelte som ikke har vært der på en stund. Men har jo forståelse for de som ikke ønsker/gruer seg til å sende barnet/barna på skole/barnehage. Men derfor veldig viktig at de tar sine forhåndsregler tenker jeg.
 
Akkurat nå er jeg veldig glad for at jeg ikke har det dilemmaet der. Vi takket nettopp nei til barnehagestart i August faktisk. Å har lagt opp livet vårt for at hun kan være hjemme til Januar :) Har nok slitt med å sende henne i barnehagen. For her tok jeg guttungen ut av skolen før de stengte faktisk. Han går i 4 klasse. Og ja, han har astma, og ser ikke fram til at han skal på skolen. Får bare stole på at de vet hva de gjør... Å lære han skikkelig opp til å passe på seg selv med nærkontakt, hygiene å alt.
 
Jeg tror ikke det, må diskutere det nærmere med mannen. Jeg er ikke interessert i å få viruset. Lener mest mot å holde hjemme til skolen åpner. Da får jeg se hvilke tiltak bhg har iverksatt.
 
Jeg vil ikke sende han i bhg, men pga formen min har jeg egentlig ikke noe valg. Samboer er på jobb, og jeg klarer ikke ta vare på 3-åringen alene :sorry:
 
Vi sender nok poden vår i barnehagen igjen. Her får ikke samboeren tid til å lese til eksamen som nærmer seg med stormskritt. Og jeg begynner forhåpentligvis i jobb igjen den 27.
Men er med delte meninger. Men vi må få hverdagen til å gå opp også. Er vanskelig situasjon. Og krysser fingrene for at det går bra!

Ja, jeg har også en del eksamen i Mai.. så håper det blir trygt å sende de i barnehagen ☺️
 
Vi har ikke noe valg.
Jeg klarer fortsatt ikke ha barna alene, og mannen er derfor hjemme fra jobb helt uten lønn. Han hadde akkurat begynt i ny jobb, og akkurat ikke jobbet nok til å få rett på omsorgsdager. Dette etter at vi allerede hadde levd én mnd uten lønn pga hans overgang mellom jobbene. Så etter 2 mnd helt uten hans inntekt er vi nå så dårlig stilt at vi har pådratt oss masse gjeld og vil risikere å miste både hus og hjem om han ikke får begynt i jobb igjen.
I tillegg studerer han, og dette går ganske mye ut over kvaliteten på studietida hans, når barna er rundt hele tiden. Og han skal også ha noen heldagsprøver o.l som vil være nesten umulige å gjennomføre med barna hjemme. Så her må barna i barnehage.
Hadde situasjonen vært annerledes, hadde vi nok holdt dem hjemme.
 
Ser det er noen her som regner med at bhg setter i gang tiltak for at dette skal være forsvarlig.

Jeg jobber selv i barnehage og syns ikke dette er forsvarlig i det hele tatt. Mest fordi det er veldig lite vi ansatte kan gjøre for at barnehagen skal være smittefri. Hvilke tiltak skal vi sette i gang for at barna ikke skal være nær hverandre, for at barna ikke trenger kos på fang og for at barna ikke skal ta seg i munn/nese, for så å klistre det på stoler/leker/andre barn eller voksne?

Jeg syns at så lenge skole skal holdes stengt, burde også barnehagen være det samme. Ellers er min personlige mening at så lenge en voksen er i hjemmet med hjemmekontor eller andre skolebarn, burde også barnehagebarn fra denne husstanden holdes hjemme. Hvis alle skal få sende barna sine i bhg, samtidig som voksne på avdeling er syke eller må være hjemme med skolebarna sine, sier det seg selv at denne kabelen ikke vil gå opp. Det er IKKE forsvarlig å være underbemannet i en barnehage.

MEN- satser på at mange barnehager til tross for vanskelig situasjon løser det veldig fint, hver dag i bhg er hektisk, så får bare håpe dette også lar seg ordne.
 
Ser det er noen her som regner med at bhg setter i gang tiltak for at dette skal være forsvarlig.

Jeg jobber selv i barnehage og syns ikke dette er forsvarlig i det hele tatt. Mest fordi det er veldig lite vi ansatte kan gjøre for at barnehagen skal være smittefri. Hvilke tiltak skal vi sette i gang for at barna ikke skal være nær hverandre, for at barna ikke trenger kos på fang og for at barna ikke skal ta seg i munn/nese, for så å klistre det på stoler/leker/andre barn eller voksne?

Jeg syns at så lenge skole skal holdes stengt, burde også barnehagen være det samme. Ellers er min personlige mening at så lenge en voksen er i hjemmet med hjemmekontor eller andre skolebarn, burde også barnehagebarn fra denne husstanden holdes hjemme. Hvis alle skal få sende barna sine i bhg, samtidig som voksne på avdeling er syke eller må være hjemme med skolebarna sine, sier det seg selv at denne kabelen ikke vil gå opp. Det er IKKE forsvarlig å være underbemannet i en barnehage.

MEN- satser på at mange barnehager til tross for vanskelig situasjon løser det veldig fint, hver dag i bhg er hektisk, så får bare håpe dette også lar seg ordne.

Veldig spent på hvordan det skal løses, skal det åpnes fullt liksom? Eller som hun ene sa på pressekonferansen angående skolene, om de kanskje skulle ha ulike dager til ulike barn?
 
Veldig spent på hvordan det skal løses, skal det åpnes fullt liksom? Eller som hun ene sa på pressekonferansen angående skolene, om de kanskje skulle ha ulike dager til ulike barn?

Vi har ikke hørt så mye foreløpig... men tenker det kunne vært en eventuell løsning, eller at de som har foreldre eller barn i vanskelig situasjon og som må på arbeid er førsteprioritet til å komme. Er jo vesentlig at det er nok voksne til å ta seg av barna som kommer..
 
Vi har ikke hørt så mye foreløpig... men tenker det kunne vært en eventuell løsning, eller at de som har foreldre eller barn i vanskelig situasjon og som må på arbeid er førsteprioritet til å komme. Er jo vesentlig at det er nok voksne til å ta seg av barna som kommer..

Ja de skulle vel komme med en oppdatering over hvordan det skal gjøres 16.april.
 
Ser det er noen her som regner med at bhg setter i gang tiltak for at dette skal være forsvarlig.

Jeg jobber selv i barnehage og syns ikke dette er forsvarlig i det hele tatt. Mest fordi det er veldig lite vi ansatte kan gjøre for at barnehagen skal være smittefri. Hvilke tiltak skal vi sette i gang for at barna ikke skal være nær hverandre, for at barna ikke trenger kos på fang og for at barna ikke skal ta seg i munn/nese, for så å klistre det på stoler/leker/andre barn eller voksne?

Jeg syns at så lenge skole skal holdes stengt, burde også barnehagen være det samme. Ellers er min personlige mening at så lenge en voksen er i hjemmet med hjemmekontor eller andre skolebarn, burde også barnehagebarn fra denne husstanden holdes hjemme. Hvis alle skal få sende barna sine i bhg, samtidig som voksne på avdeling er syke eller må være hjemme med skolebarna sine, sier det seg selv at denne kabelen ikke vil gå opp. Det er IKKE forsvarlig å være underbemannet i en barnehage.

MEN- satser på at mange barnehager til tross for vanskelig situasjon løser det veldig fint, hver dag i bhg er hektisk, så får bare håpe dette også lar seg ordne.
Det er jo ikke mulig å gjøre så mye mer enn å være ekstra nøye med håndvask og vask av leker osv,? Kanskje kortere åpningstider slik at man er fullt bemanna hele dagen og kan være mye ute,dele i mindre grupper osv? Og alle med snev av symptom må være hjemme?

Jeg forstår jo tanken om at de som har hjemmekontor kan ha barna hjemme, men som jeg skrev i en annen tråd her har jeg enorme mengder med arbeid å ta igjen. Er lærer for avgangsklasser på videregående, og har ikke fått gjort noe annet enn å ha undervisning siden 12 mars, har ikke fått retta en eneste prøve feks. Og det må jeg jo få gjort en eller annen gang, før sånn midten av mai, det får jeg ikke gjort med barna rundt meg. Så dersom det menes at det er forsvarlig med barnehage må vi nesten kunne benytte oss av det, dessverre.

Jeg synes ikke det er noe kjekt, og har gått mange runder med meg selv. Føles på en måte som om jeg setter jobben foran barna, men samtidig gjelder min jobb mange elevers fremtid med søking på videre studier, så jeg opplever jo det som viktig.
 
Ser det er noen her som regner med at bhg setter i gang tiltak for at dette skal være forsvarlig.

Jeg jobber selv i barnehage og syns ikke dette er forsvarlig i det hele tatt. Mest fordi det er veldig lite vi ansatte kan gjøre for at barnehagen skal være smittefri. Hvilke tiltak skal vi sette i gang for at barna ikke skal være nær hverandre, for at barna ikke trenger kos på fang og for at barna ikke skal ta seg i munn/nese, for så å klistre det på stoler/leker/andre barn eller voksne?

Jeg syns at så lenge skole skal holdes stengt, burde også barnehagen være det samme. Ellers er min personlige mening at så lenge en voksen er i hjemmet med hjemmekontor eller andre skolebarn, burde også barnehagebarn fra denne husstanden holdes hjemme. Hvis alle skal få sende barna sine i bhg, samtidig som voksne på avdeling er syke eller må være hjemme med skolebarna sine, sier det seg selv at denne kabelen ikke vil gå opp. Det er IKKE forsvarlig å være underbemannet i en barnehage.

MEN- satser på at mange barnehager til tross for vanskelig situasjon løser det veldig fint, hver dag i bhg er hektisk, så får bare håpe dette også lar seg ordne.
Ja, jeg skjønner at dette kommer til å bli vanskelig..
Tenkte jeg skulle si i fra at jeg er permittert.. så 2 åringen ikke trenger å
Ser det er noen her som regner med at bhg setter i gang tiltak for at dette skal være forsvarlig.

Jeg jobber selv i barnehage og syns ikke dette er forsvarlig i det hele tatt. Mest fordi det er veldig lite vi ansatte kan gjøre for at barnehagen skal være smittefri. Hvilke tiltak skal vi sette i gang for at barna ikke skal være nær hverandre, for at barna ikke trenger kos på fang og for at barna ikke skal ta seg i munn/nese, for så å klistre det på stoler/leker/andre barn eller voksne?

Jeg syns at så lenge skole skal holdes stengt, burde også barnehagen være det samme. Ellers er min personlige mening at så lenge en voksen er i hjemmet med hjemmekontor eller andre skolebarn, burde også barnehagebarn fra denne husstanden holdes hjemme. Hvis alle skal få sende barna sine i bhg, samtidig som voksne på avdeling er syke eller må være hjemme med skolebarna sine, sier det seg selv at denne kabelen ikke vil gå opp. Det er IKKE forsvarlig å være underbemannet i en barnehage.

MEN- satser på at mange barnehager til tross for vanskelig situasjon løser det veldig fint, hver dag i bhg er hektisk, så får bare håpe dette også lar seg ordne.
Ja, skjønner at dette blir vanskelig.. jeg tenkte å si i fra at jeg er permittert, og at vi da ikke trenger barnehage hver dag... Om det er til hjelp.
 
Det er jo ikke mulig å gjøre så mye mer enn å være ekstra nøye med håndvask og vask av leker osv,? Kanskje kortere åpningstider slik at man er fullt bemanna hele dagen og kan være mye ute,dele i mindre grupper osv? Og alle med snev av symptom må være hjemme?

Jeg forstår jo tanken om at de som har hjemmekontor kan ha barna hjemme, men som jeg skrev i en annen tråd her har jeg enorme mengder med arbeid å ta igjen. Er lærer for avgangsklasser på videregående, og har ikke fått gjort noe annet enn å ha undervisning siden 12 mars, har ikke fått retta en eneste prøve feks. Og det må jeg jo få gjort en eller annen gang, før sånn midten av mai, det får jeg ikke gjort med barna rundt meg. Så dersom det menes at det er forsvarlig med barnehage må vi nesten kunne benytte oss av det, dessverre.

Jeg synes ikke det er noe kjekt, og har gått mange runder med meg selv. Føles på en måte som om jeg setter jobben foran barna, men samtidig gjelder min jobb mange elevers fremtid med søking på videre studier, så jeg opplever jo det som viktig.

Nå har ikke jeg hatt hjemmekontor med barn hjemme selv, så her uttalte jeg meg selvsagt om noe som jeg ikke kan så mye om. Hovedpoenget er hvertfall at hvis ALLE barna skal komme som vanlig i bhg samtidig som vi mangler et visst antall voksne kan det by på store utfordringer. Vi vil ikke ha sjans til å jobbe som vaskepersonell i tillegg til å ta av oss de små. Så krysser fingrene for at de kommer opp med en god løsning her! Et sted må vi nok starte og det ble her :)
 
Nei, det kommer jeg ikke til å gjøre. Syns ikke noe som helst om å starte med og sende de minste som forsøkskaniner først. Seneste idag har det vært større antall smittede enn dagene før. De aller minste evner ikke å holde seg unna hverandre, eller ikke putte de samme lekene i munnen, etc. Holder min hjemme så lenge jeg føler det er det tryggeste. Når vi fortsatt blir anbefalt maks 5 stk ute, da sender jeg ikke i barnehagen
 
Back
Topp