Vil dere ha reist til syden ?

**LeNe**

Betatt av forumet
Oktobermirakler 2013
Vil dere dratt til syden, med 6 uker til termin når du kommer hjem ?:)

Jeg personlig ville ikke det.. Er vel ikke sikkert du kan fly så nært opp mot termin heller. Er noe regler på det..

Vi var i Bremen (ikke akkurat syden :P) med nr 2 ca uke 30, og naive meg hadde ikke sjekket hvor lenge jeg kunne fly - annet enn at stort sett var det ok til uke 36. Jeg hadde på meg vid genser når jeg reiste og ingen sa noe (så nok bare litt lubben ut, for hadde liten mage), men på hjemveien med stram genser ble jeg stoppet (for å høre hvor langt jeg var kommet) og såvidt jeg fikk lov å fly hjem pga det flyselskapet (ryan air) ikke hadde lov å fly etter uke 28 og hun messet noe skrekkelig om jeg ville drepe ungen min osv.. Helt fryktelig!! Så hvertfall lurt å sjekke det grundig i så fall!

Men jeg ville ikke reist så seint, vet ikke hvor behagelig det er å være i syden med så stor mage heller? Tenker på varme og gåing osv..

Jeg personlig ville ikke det.. Er vel ikke sikkert du kan fly så nært opp mot termin heller. Er noe regler på det..

Du kan fly inntil uke 36 med de fleste flyselskap, visst reisen er under 4 timer. Noen flyselskap har uke 38 som siste reiseuke. Så det skulle sikkert gå helt fint! Jeg personlig hadde gjort det:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Det vil jeg ikke gjort om jeg fikk lov! Syns det er ille nok 6 mnd på vei :p

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Tror ikke jeg ville gjort det. Skal mest sannsynlig til syden når jeg er 25 uker på vei, og da ville jeg ikke dratt så mye senere :-) Vet ikke hvor mye jeg hadde klart å nyte solen og varmen med en alt for stor mage heller :P

På Norwegian som vi skal reise med, kan du reise helt til uke 36, etter uker 36 må flytiden være under 4 timer.
Er 31-33 uker når vi er i syden, men er virkelig i tenkeboksen:)

Her blir det ingen sydentur i år fordi jeg er gravid :/
Nå har jo jeg litt ekstra som også spiller inn, vi hadde tenkt å finne en tur i mai. Men når det nå ble komplisert med diabetesen oppi det hele så tør jeg ikke reise utenfor skandinavia kjenner jeg. ;)
Hadde jeg hatt et helt normalt sv.skap uten komplikasjoner tror jeg ikke jeg ville reist etter uke 25, husker godt hvordan jeg reagerte på varmen sist sv.skap, kroppen fyltes med vann 17.mai (33uker ca) og det forlot ikke kroppen før etter fødsel ;)
Tror ikke syden hadde vært behagelig ;)

Jeg hadde en spontanabort i syden..i uke 13...og anbefaler INGEN å reise...værste opplevelsen ever!!!!
Så..jeg hadde ikke reist...;/

Nei, hadde ikke gjort det :) Iallefall ikke om du har barn fra før :P

Jeg er litt pysete av meg ;)

Vil dere dratt til syden, med 6 uker til termin når du kommer hjem ?:)
Sniker fra august2013 , skulle reise i juli men da hadde eg hatt 5 uker til termin ved hjemreise .. Vi reiser no istedenfor , veke 25 når me kjem heim ;)
Er så mykje som kan spele inn, og vil du ha en mest mulig avslappet ferie så er da bedre å reise tidligere :-)
God tur om du reiser før eller siden ;)

jeg sier som de andre at jeg hadde ikke gjort det.

Jeg hadde ikke gjort det. Nå tåler ikke jeg sterk varme og sol så godt, og tenker at det vil forverres under svangerskapet. Hvis du har mulighet så tror jeg at jeg ville fremskyndet reisen litt :)

Back
Topp