Vil dere anbefale vindfang eller ei?

minni73

Betatt av forumet
Jeg prøvde å opprette en avstemning, men den forsvant visst ut i det virtuelle intet. Vi skal bygge ut huset og i den forbindelsen blir inngangspartiet "flyttet" slik at vi får en ny gang på 2-3 kvadratmeter. Jeg vil fjerne veggen inn til en eksisterende gangen slik at det blir en stor gang, men mannen og snekkeren vil lage vindfang. Jeg tror at døra i vindfanget bare vil stå åpen slik at nytten av den blir minimal. I tillegg er det allerede tre dører og inngangsdør i en heller liten gang så jeg vil unngå en dør til. Hva sier dere?

Enig med deg! Ville hatt en stor gang. Vi har vindfang, og er bare tull syns jeg. Trangt og bare kaos. Og alle setter skoene der, så står oppå hverandre når gjestene skal reise.

*Carine* skrev:
Enig med deg! Ville hatt en stor gang. Vi har vindfang, og er bare tull syns jeg. Trangt og bare kaos. Og alle setter skoene der, så står oppå hverandre når gjestene skal reise.

Helt enig, stor gang heller!

Jeg liker å ha en liten gang først hvor man kan sette sko og henge jakker. Døra står alltid oppe her, så den kunne sikkert bare vært hektet av, men det begrenser på en måte rotet litt:)

Jeg har IKKE vindfang og kunne fint tenkt meg det i drømmehuset. hva med skyvedør så du slipper den ekstra døra?

Vi bygger, og har droppet vindfanget. Får veldig stor hall.
Vi håper dessuten på å bruke vaskerommet mye som inngang, og da er det jo der skitten vil samle seg.

*LillMi* skrev:
Jeg liker å ha en liten gang først hvor man kan sette sko og henge jakker. Døra står alltid oppe her, så den kunne sikkert bare vært hektet av, men det begrenser på en måte rotet litt:)

Renate Røverdatter skrev:
*LillMi* skrev:

Enig! Vi har ganske stort vindfang da, og dobbel glassdører

Vi holder i disse dager på å pusse opp... så her skal veggen ned slik at vi får en stor gang.
Får ikke plass til vogn i den ytterste jeg har i dag, samt at det kun blir rot der ute. Har i dag 5 dører i den neste gangen... men nå snart blir det kun 1 i tillegg til ytterdøra:) Gleder meg til alt blir ferdig. Men akkurat nå er det stua vi holder på meg, viktig å få den ferdig før lillebror kommer i midten av mai:)

søsteren min bygde vindfang i sener tid , de lagde skyvedørs garderobe på ene siden og benk og kleshenere på andre siden , pratet nettopp med ei som bygde hus med stor gang og hun savnet vindfang , vi  har også vindfang men vi hadde ingen valg da vi kjøpte huset , tror jeg hadde bygd en stor gang med store garderbeskap hvis jeg kunne velget

vi har ganske stort vindfang og større gang etter det med garderobeskap. kunne fint hatt ei vogn i vindfanget, men vi bruker ikke vogn lenger. har plass til masse sko og jakker + at all skitten stopper der! lettere å holde huset varmt også, den verste kulda stopper der.

der vi bodde før kom vi rett inn, vi satte inn dør så det ble vindfang. veldig fornøyd med at vi gjorde det!

ja til vindfang!

JA absolutt! :) Greit å ha en liten gang hvor man kan henge ifra seg klær å sko å sånt først:)

Back
Topp