Vil bli gravid:-(

Jente92

Flørter med forumet
Har prøvd lenge nå, men mens kommer stadig vekk..

Lurer på om det er sant som mange sier at hvis man tenker mye på at man vil bli gravid , Eller/og stresser mye med eggløsningskalkulatoren såblir man ikke gravid ??
Eller har det at du tenker mye på det ikke noe og si??
 
spiller nok en liten faktor kanskje..tenker jeg...men da kommer jeg heller aldri til å bli gravid, tenker på den lille spiren hele tiden og håper hver måned...
nå vet jeg ikke å lenge dere har prøvd..har selv prøvd i 2år, da vi hadde prøvd i 1 år ble jeg bekymret.. (sies at det skal kontakte lege etter ett år), nå er ikke jeg den yngste heller, så stor innvirkning det og at jeg kontaktet lege...(har nettop hatt en kikkhulloperasjon, så håper spiren sitter snart)
men statistikken sies at 80% av alle prøvere klarer det innen 2 år er gått...
ønsker deg masse lykke til i prøvingen :)
 
Jeg snakket med foreldrene mine om hvor lenge det er normalt å måtte vente. Jeg fikk et ganske overraskende svar! De prøvde faktisk i 7-8 år før det skjedde noe som helst med dem! De hadde egentlig gitt opp meg og søsteren min, og de hadde ikke før tenkt tanken før de var med barn. Så jeg tror faktisk det har litt med å senke skuldrene. Kanskje det er lettere sagt enn gjort, men Slik var det altså i vår familie. De brukte ingen hjelpemidler.

Husk, sex skal ikke være en jobb, men en nytelse du skal glede deg til ;)

Lykke til! :-)
 
Psyken spiller veldig inn på det å bli gravid.
Har selv vært prøver i mange år. Jeg og gubben har prøvd i 4 år nå, men tar jeg med tidligere partnere, så har jeg vært prøver i 8-9 år til sammen.
Jeg hadde senket skuldrene i sommer, og tenkte at vi kom ikke til å bli gravid hjemme. Vi ventet da på å bli klar for prøverør. Akkurat den mng smalt det til, men var desverre en BO.
Pga den graviditeten, så må vi vente et nytt år på prøverør.
Merker jeg er stresset i denne tiden ang å klare å lage et mirakel hjemme. Vi har jo klart det før.
Men det har enda ikke skjedd noe.
Jeg stresser selvfølgelig siden jeg er passert 30 med snart 2 år. Jeg ville jo gjerne bli ung mor.....

Vet det er vanskelig, men man må prøve å senke skuldrene og ta tiden til hjelp. En dag er spira på plass.
Jo mer vi stresser og tenker på det, jo dårligere forhold er det i kroppen.
En stressa kropp er ikke gunstig for en spire som skal feste seg.

Uansett, LYKKE TIL videre med prøvingen :)
 
Vi brukte 15 prøveperioder før spira satt hos oss! 4 dager før første "utredning for ufrivillig barnløshet"-time hos legen testet jeg endelig positivt. Er nå i uke 22:) Når jeg tenker tilbake på det så tror jeg blinken hadde noe med å gjøre at vi hadde en travel høst. Først sommerferie, festival, en trøblete baderomsoppussing etc. etc. Det å ha noe annet å fokusere på har i hvert fall vist seg å ofte hjelpe:) Mange rundt oss som også tror på denne teorien! Så lurt å prøve å planlegge og leve "videre" i stedet for å bare tenke baby baby, tror jeg:) Lykke til alle sammen!!
 
Back
Topp