Vil bli gravid! Lei av å vente.

KK123

Andre møte med forumet
Hei.
Jeg har gått på p-piller, men vært pillefri siden mai 2011. Ikke mange måneder, men lenge nok til at jeg er lei av å vente.
Prøver nå å bli gravid for første gang, men får det ikke til. Jeg mener selv jeg er frisk, men man vet alldri før man har vært til legen å fått det bekreftet. 
Jeg tok en FSH hormon test hjemme som var fin. Hvor ligger problemet da?

Noen som kan hjelpe meg?
 
Ting tar tid, og jeg har lært at man ikke kan lage barn på bestilling. Så mitt råd er å leve så mye som mulig som vanlig, og ikke tenke så mye på det... Vet det er utrolig vanskelig, men blir jo gal ellers... Jeg har vært pillefri siden desember 2009, og har aldri vært gravid - enda;-) Lykke til videre med tålmodigheten og prøvingen!
 
Takk for svar. Får håp at det blir i år iværtfall, for hvis ikke tar jeg meg en tur til legen...

 
Jeg mener du må tåle å være litt mer tålmodig. Ikke mange månedene siden mai vet du.Jeg er prøver på 6 året men har enda ikke gitt opp håpet om å få det til.


 
En må nesten prøve å være tålmodig. Det er ikke alltid en kan planlegge graviditeten, men heller prøve å kose seg sammen med mannen og ta tiden til hjelp. Vi har prøvd siden mai 2009, så jeg vet alt om det å være utålmodig. Men det hjelper ingen- hverken deg selv, forholdet eller en evt. spire 

Lykke til.
 
Da er det vel bare å vente å se om det blir en dag. Håpe jeg slipper å vente i mer enn ett år iværtfall da :)
 
En må ha litt tålmodighet, har vært prøver siden 2007 og fortsatt ikke gravid... Ta kontakt med lege hvis det går mer enn et år før det skjer noe for å skjekke om hva årsaken kan være...!:-)Lykke til
 
Vet det er vanskelig å være tålmodig når man ønsker noe så sterkt.
Jeg har selv vært prøver siden ca 2000, med litt pause innimellom. Med min nåværende mann, så runder vi 4 år som prøvere i januar.
Iløpet av alle disse årene, så har jeg fått positiv test en gang, og det var nå i sommer. Men desverre endte det med BO.

Så man må bare være tålmodig, uansett hvor vanskelig det er.
 
Vit at vi er mange i samme båt. Lykke til!
 
Er litt utolmodig selv, men det er fordi jeg har fått bekrefta at jeg ikke kan få eggløsning, men legen ikke gjør noe mer ut av det. føles ikke ut som han tar oss på alvor. 
 
Vi er visst mange som venter... Her begynte dagen dårlig, med beskjed om mer venting. Har prøvd i drøyt to år, og tok kontakt med lege for et år siden for utredning. (Vi visste at mannen min har dårlig sædkvalitet). Siden fikk vi første time i juni i fjor, og etter det har vi ventet og ventet på å komme videre, tatt noen prøver og ventet. Så flyttet vi og fikk time til oppstartssamtale i morgen - noen hadde avbestilt. Men vi har ikke fått papirer og innkalling, prøvd å få tak i dem på telefon ei uke nå, og i går fikk vi endelig kontakt - men vi var falt ut av systemet... I dag fikk vi beskjed om at neste ledige time er i MAI!! :-( Da forsvant motet mitt! Heldigvis er ikke mannen min den som gir seg, så de klarte å finne en time til oss 8. februar... Så får vi håpe det betyr at det skjer noe snart!! Og at vi kan lykkes!
 
Lykke til :) 
 
Back
Topp