Vil bare sove på meg

Virrehøna

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Hvordan skal jeg løse at han bare vil sove oppå meg, men jm og helsesøster sier at jeg ikke kan sove med han oppå meg?
Skal jeg bare sitte våken 24 timer i døgnet?
Han gråter som fy, er ikke sulten, og med en gang jeg legger han i "rape" possisjon, så sovner han, men våkner og gråter umiddelbart om jeg legger han ned.

De gangene mini ikke finner roen og trenger nærhet, har jeg lagt meg på siden med ham i armkroken. Har ham inntullet i et teppe, så ligger han sidelengs inn mot meg. Når vi samsover slik snur jeg meg faktisk aldri i søvne. Det vil si, jeg ligger stort sett helt stiv til jeg evt våkner av at jeg trenger å snu meg. Men er ofte våken når jeg snur meg uansett. Og vi samsover hele tiden om natta nå for tida (to uker gammel), skal venne ham over på egen seng etterhvert. Gjorde samme med storesøster.

Pleier å legge en pute kilt bak ryggen min da, når jeg ammer liggende og når vi sover slik jeg beskrev nå, så kan jeg lene meg litt mot den og slappe av bedre.

Største problemet er at sengen våres ikke er stor nok til samsoving og at både jeg og sambo kan ligge i den.
worst case, så får jeg kaste ut samboeren?

Største problemet er at sengen våres ikke er stor nok til samsoving og at både jeg og sambo kan ligge i den.
worst case, så får jeg kaste ut samboeren?

Hvor stor seng har dere? Vi hadde 150 da vi samsov med vesla, og siden både jeg og mannen er lange og "store", var det litt trangt, men det gikk. Nå storkoser jeg meg i 180-seng, såå deilig å ha mer plass! Så har jeg sprinkelsenga dratt inntil, så det er en kant der når mini ligger ytterst (er sånn jeg holder styr på hvilken side jeg har ammet fra om natta :p ).

Men hvis alternativet er ikke å sove, så får mannen finne en annen plass, ja :p

Samme her! Blir gal noen ganger.. jeg og sambo har han på brystet på "skift" på sofaen. Regner med det blir bedre og han klarer å sove alene snart :-)

Samme her! Blir gal noen ganger.. jeg og sambo har han på brystet på "skift" på sofaen. Regner med det blir bedre og han klarer å sove alene snart :-)
Er det jeg også endte opp med å gjøre nå, ligger på sofaen å glor.

Men kanskje det går an å ta av katen på sprinkelse ga og ha den inntil våres, om vi fester den fast på et vis og polstrer imellom dem...
Må prøve det i morra tror jeg.

Er det jeg også endte opp med å gjøre nå, ligger på sofaen å glor.

Men kanskje det går an å ta av katen på sprinkelse ga og ha den inntil våres, om vi fester den fast på et vis og polstrer imellom dem...
Må prøve det i morra tror jeg.
Blir passe lei av å ligge på sofan å glo etterhvert[emoji14]

Eneste som funker litt på natta utenom brystet er samsoving og liggende amming til han sovner.

På dagen kan min sove overalt, på kvelden gjelder bare på en av oss. Klarer vi å legge henne i senga si, som er bedside så kanskje klarer å sove 30 min til 1 time. Klarer vi å ha henne i baby nest ved siden av så kan sove litt lengere . Veldig rart. Så i siste nettene med mage trøbbel sov hun på en av oss mannen klarer å slappe av når Hun sover på brystet hans, men jeg klarer ikke det. Så hvis jeg får til sammen 2-3 timer med søvn er jeg kjempe glad.

Vi samsover. Madrassen hans ligger i sengen ved siden av meg. Så jeg ligger i midten av sengen. Når han blir urolig ligger han på brystet mitt med egen dyne eller på skrått på beina mine. Dupper av stadig vekk, men føler han ligger trygt og godt. Jeg ligger stiv som en stokk

Har försökt söva honom intill mig på sin dyna så jag kan lyfta över honom i sprinkelsängen, fungerar ibland. Men han blir fort varm och arg. Inatt fick jag kasta ut mannen och vi har en 180 säng [emoji51]

Skal prøve å ha sprinkelsenga inntil meg i natt. Om det funker, så får jeg heller invistere i bedside crib..

Jeg sov med min oppå meg de første ukene sist fordi det var det eneste som fungerte. Og etterhvert i babynest i senga. Jeg våknet når hun beveget seg. Hadde bygget opp med puter under armene mine

Jeg sov med min oppå meg de første ukene sist fordi det var det eneste som fungerte. Og etterhvert i babynest i senga. Jeg våknet når hun beveget seg. Hadde bygget opp med puter under armene mine
Det har jeg også gjort på nettene nå, det funker jo faktisk. Åsså å bygge opp med puter.
Har gitt han litt malt i melka nå, første gang han har sovnet på egenhånd på lenge. Lover bra [emoji4]

Back
Topp