Vil bare sove på magen.

Linnsi86

Glad i forumet
Vesla på 8 mnd har begynt å snu seg på magen. Jeg snur henne tilbake men hun stritter ofte i mot og vipper seg tilbake. Om jeg får snudd henne,legger hun seg på siden,sover litt der og så over på magen. Her om dagen sov hun igjennom natten uten mat og smokk, men da på magen,så tydelig er det godt å logge slik.
MEN jeg er hysterisk.. går inn og ut sommer,zoomer helt inn på smokken med baby callen for å se at den beveger seg. Jeg Hater at hun ligger på magen. Nå er vi på natt 3 med dårlig søvn fordi jeg kaver sånn..
Tips? Råd? Andre som ligger slik?

Min begynte med det når han var 4 mnd. Helsesøster sa han bare skulle ligge sånn hvis det var det han ville, så da måtte jeg bare gjøre det. Han begynte å skrike hvis han ikke ville ligge på magen lenger. Når han ble større, ca. 6 mnd så klarte han å snu seg tilbake selv.

Mi sover på magen no, gjort det i 1-2 mnd ( ho er 8mnd no). Ho sover mye bedre da, å ho klarer å bevege seg, klatrer jo nesten ut av senga :) haha
Vi legger ho alltid på ryggen, men ho snur seg på magen med en gang..
I tillegg bruker vi no sovepose istedenfor dyne, da det er så varmt med dyne, men for kaldt uten [emoji28] å da er soveposen perfekt, får da ikke dynen over hodet feks!

Helsesøstra mi sa at det ikke var noe problem no når dei klarer å løfte hodet godt, og dei beveger seg bedre no også :)

Min sover på magen, har gjort det i flere måneder. Så lenge sengen ikke er fyllt med unødvendige ting og baby legger hodet på siden, og kan snu seg selv så har jeg aldr kavet med det. Syvåringen sover fremdeles på magen☺️

Vesla på 8 mnd har begynt å snu seg på magen. Jeg snur henne tilbake men hun stritter ofte i mot og vipper seg tilbake. Om jeg får snudd henne,legger hun seg på siden,sover litt der og så over på magen. Her om dagen sov hun igjennom natten uten mat og smokk, men da på magen,så tydelig er det godt å logge slik.
MEN jeg er hysterisk.. går inn og ut sommer,zoomer helt inn på smokken med baby callen for å se at den beveger seg. Jeg Hater at hun ligger på magen. Nå er vi på natt 3 med dårlig søvn fordi jeg kaver sånn..
Tips? Råd? Andre som ligger slik?

"Hva når barnet selv begynner å snu seg rundt på magen?
Det er påvist en forebyggende effekt at vi fortsetter å legge barnet ned for å sove på rygg selv om barnet har begynt å snu seg over på magen når det sover. Når barnet har begynt å snu seg selv (fra 4-5 måneders alder), skal man la barnet få velge sin egen sovestilling, men fortsette rutinen med å legge barnet ned på rygg når det skal sove. Bakgrunnen for dette er at mageleie som risikofaktor avtar med barnets alder."

-Lub.no

Det er helt trygt å la barnet sove på magen når det selv snur seg. Du må nesten bare lære å slappe av, og stole på at hennes kropp, som millionvis av andre barnekropper vet hvordan den skal overleve. ;)
Et tips kan være å skru av kameraet på babycallen, og/eller reise bort en natt hvis du har muligheten til det.
Eksponeringsterapi er den mest effektive måten å bli kvitt den angsten på. ;)

Back
Topp