vil bare si unnskyld

Baby87

Glad i forumet
var ikke meningen å gjøre så mange så sure på meg å jeg beklager at jeg klager om mine små problemer hele tiden.. å jeg vet det er mange gode damer her inne som sliter med sitt å jeg prøver å støtte dere og å blir glad på deres vegne når noe bra skjer.. jeg er nok kansje ikke den beste til å vise det, men jeg prøver..
har altid vært en deppa person pga et veldig tøft og tungt liv.. er ikke så lett å komme seg opp..
å jeg får oppfølging av leger å psykologer.. å det hjelper.. men noen dager er verre enn andre å da vi er en gjeng i samme situasjon er så er det lett å håpe at man skal få litt trøst og oppmuntring.. å jeg tar det til meg tro meg.. å hjalp meg veldig å at mange ikke syns det var noe krise med mensen å slikt på bryllupsdagen, men akkurat når jeg fant ut det ville være sånn syns JEG  det var krise... å var kansje dramtisk overskrift å jeg beklager det veldig[&o]
grunnen til at mine nick er blitt forandret ofte er for jeg har en merkelig xvenninne som følger meg på BV bare for å finne ut alt i mitt liv sånn at hun kan trøkke meg mere ned i grusen med å si sånn som at det er stas å gifte seg når mannen din ikke kan gi deg barn, haha du burde kansje tenke deg om for han er ikke mye å ha på når han ikke kan brukes til det en gang.. å det er sårt for oss begge!! men men..
fra nå av skal jeg ikke klage mere her inne.. bare følge med noen av de jeg er blitt kjent med og slikt..
så må jeg bare beklage at jeg er så dum og sytete.. skal aldri skje igjen.. nå skal jeg holde de negative tingene hjemme å snakke om det på legetimer så får vi håpe at det en gang vil hjelpe..
jeg har mine problemer, min sorg å prøver å takle det så bra som jeg kan få til men det er kansje ikke bra nok..

så vil bare si at jeg tenker mye på mange av dere å det blir spennende å følge dere videre men jeg kommer nok til å gjør det litt på avstand..

klem fra en veldig lei seg liten nussy87[&o]

Syns ikke du har noe å si unnskyld for eg.
Alle har lov å lufte sine tanker og meninger her inne.
Og for å hver helt ærlige så føle eg at det e noen skarpe damer her inne, som vet alt , kan alt osv. Men så e der og en gjeng med søte damer. Så eg e kun inne å ser på den søte gjengen. De andre styre eg unna. Har fått en runde med noen skarpe tunger her inne eg og[:D]

Så stå på nussy87 og kos deg med bryllupet og prøvinga.

trøste klem.

Jeg synes det er flott at du sier unnskyld for oppførselen din, for det som ble skrevet i går var egentlig ikke annet enn barnslig. Det virker ikke som om du ser annet enn det negative i livet ditt akkurat nå, og jeg skjønner at man da blir ganske selvsentrert.

Jeg har en i familien som er helt lik deg på måte og oppføre seg på, og det føler jeg at jeg kan si, ikke bare basert på de innleggene i går, men over en lengre periode som jeg har fulgt prøvingen din. Hun får også oppfølgning av lege og psykolog nå, og for henne har det hjulpet en del. Nå ser hun ikke bare seg selv, men kan også se at det er andre som sliter og ikke har det godt alltid, og som gjerne og har hatt det tungt i livet.

Håper du også etterhvert kommer til det punktet, og får den hjelpen du trenger. Det er tøft å stå opp i det, men ett tips er å hver dag skrive ned fem positive ting i livet ditt og fokusere på det. Eventuelt henge en lapp med positive ting opp på kjøleskapet slik at du konstant blir påminnet det gode i livet ditt, ikke det vonde som har vært.

Det virker som om du fortsatt mener at vi er dumme som ikke forstår deg, men der tar du feil. Jeg skjønner hva du går igjennom, for jeg har hatt depresjon selv. Men det gjelder om å innimellom fokusere på det som er positivt, og tvinge tankene til å forstå det.

Håper du fortsatt henger her inne, men tenk igjennom når du skriver ett innlegg. Gå igjennom og tenk, hva er den positive motsatsen til det jeg nettopp skrev? Tror kanskje at du kan få øynene opp og øyne håp da. Det er også andre i din situasjon her, så les litt i dagbøkene deres og hvordan de opplever ting. Kan være nyttig og se hvilket håp det og bringer[:)]

Fint at du unnskylder deg, det skal faktisk noe til. Og syns det er flott at du gjer det.
Og flott at du forklarer litt om forskjellige ting som kanskje har lagt litt i bakgrunnen, og som kanskje ville vært vesentlig og delt tidligere. Bra at du får hjelp i hvertfall! Men om lege/psykogologtimene ikkje hjelper deg, kanskje en annen psykolog eller en annen lege kan hjelpe deg!?

Uansett, signerer Angelicka, med å ta notat over det som faktisk er positivt, og prøve å heller fokusere på det, enn baaare på det som er negativt! Henge kanskje post-it lapper rundt om i huset, på soverommet, badet osv. Eller lage en liten montasje av bilder, positivt tanker osv, ting som gleder deg, og alltid ha med deg i lomma. Dra den fram når den tunge tiden og tankene dukker opp..

Ønsker deg lykke til videre, om du vil fortsette å henge her inne, eller om du avslutter ditt medlemskap. Alt dette er opp til deg, og du bør gjer det som er best for deg sjøl! Og du anker veldig på den eks-vennina di som plager og irriterer og finnes inne på BV sine forum, så bør du kanskje prøve å være med "distre" med innlegga dine. Bare et lite tips!

Uansett, klemmer sendes over med lykkeønskingene videre!

Takk for at du unnskylder deg,men egentlig skal det ikke være nødvendig da vi alle kan lufte våre tanker her inne...skulle bare ønske du kunne ta innleggene dine mer seriøst, da vi gjerne ville sett deg igjen når vi svarer på innleggene dine...og at du sletter de bare sånn helt uten vidre synes ikke jeg er voksent...[:@]

Ellers er jeg enig med de andre jentene,kansje har du nokk fra før om og kansje burde vente med forsøk? For meg virker du ikke moden nokk og frisk nokk til å bli mor, bare en tanke og ikke opp til meg å bedømme[;)]

Du er velkommen her,men prøv å være mer positiv, ta til deg råd og ideer selv om du ikke har lyst, de er godt ment..[;)]

Lykke til[;)]

ORIGINAL: Cizza03

Ellers er jeg enig med de andre jentene,kansje har du nokk fra før om og kansje burde vente med forsøk? For meg virker du ikke moden nokk og frisk nokk til å bli mor, bare en tanke og ikke opp til meg å bedømme[;)]
Lykke til[;)]

Denne må jeg signere!
Synes overhode ikke du er moden nok eller som cizza skriver, frisk nok til å bli en mor.
Håper ikke du viderefører den selvsentrerte holdingen din til din datter eller sønn. Et barn må lære seg at ikke alt handler om mamman eller seg selv. Altså lære seg å se lengre enn sin egen nese. Er det noe du kan lære barnet ditt? Ikke veit jeg...men tviler jo litt. Du viser jo gang på gang at du er ganske så umoden og fortsatt ganske så ung! Kanskje du rett og slett trenger å lære litt om livet først, får du setter barn til verden. Og den depresjonen din burde kanskje vært "kurert" først før du får mamma ansvaret. Hva slags grunnlag i livet gir du barnet ditt da, når alt i dine øyne er svart. Det kan ikke være lett å ha en mamma med depresjoner. Det har heldigvis ikke jeg erfart selv, men kan jo tenke meg litt til det.
Mitt råd til deg er at du først må få hjelp med alle problemene dine, før du setter igang med en prøverøsprosess, du er nemlig overhode ikke moden nok til å ha ansvaret for et lite barn.
SKAFF HJELP!!! Det er nemlig hjelp å få!

Tenk litt over dette, vær så snill! Mener dette virkelig ikke vondt, men tenker på det lille barnet du ønsker å bli mamma til. Fortjener ikke den en frisk og glad mamma?

Nå har jeg jaffal fortalt litt om min situasjon å at jeg kansje sliter med enkelte ting...
å jeg tror nok at jeg har fått ting til å virke litt mørkere i mitt liv en hva de egentlig er..
å at det er dette med å ikke kunne få barn uten videre som sliter meg i sund noen dager..
men jeg vet at vi nå får hjelp å at ting kommer til å bli bedre å at lyset i tunellen kommer stadig nærmere..
å kansje noen mener at jeg ikke blir en god mamma å at jeg ikke burde få barn og diverse.. men min lege har fulgt meg i flere år og han hadde aldri sendt hennvisning til sykehus eller hausken vis han trodde jeg ikke var moden nok.. å jeg har nok vært utrolig sliten de siste ukene med bryllupsplanlegging og mye jobb pluss at ting har gått litt fort i svingene med dårlige å gode beskjeder.. jeg må reagere litt rett å slett.. å jeg må beklage at det kræsja for meg her inne.. å tror ikke jeg har godt av å være på assbef så mye for jeg tenker for mye på ting av det.. jeg er en tenker å det negative tar litt over...
men i dag har jeg fått snakka skikkelig ut med en svigermor i dag noe som jeg har prøvd på lenge...
å nå har jeg endelig fått det til å det er som jeg veier 20kg mindre... å har tenkt mye i natt og i dag å tror ting kommer til å ordne seg og ting er nok ikke så grusomt som jeg har ville hatt det til... å vil bare nok en gang si unskyld for at jeg er så dramtisk å syns mye synd på meg selv å jeg skal prøve å huske mye av det dere har sagt til meg de siste dagene å ta det med meg videre fremover..
å tror jeg begynner å blir klar for dette nå altså prøverør... når vi fikk beskjed om det var jeg nok ikke klar.. var redd og syns det var grusomt at akkuart dette skjedde med oss... men nå syns jeg bare vi er heldige som faktisk får hjelp og fant ut av dette nå når vi enda er unge.. tror jeg har måtte hatt en stund med mørke dager.. men nå er sola her igjen å jeg smiler faktisk å er sååå spendt.. på bryllup, jul og prøverør..

å når det kommer til mensen må bare si det... JA jeg er en av de få veldig uheldige jentene som blør kraftig kan blø gjennom alt av klær jeg har på noen ganger må jeg gå med to truser og den største tampongen pluss always nattbind.. så derfor jeg bekymert meg litt for mensen i hvit brude kjole akkurat den dagen som skal være helt perfekt.. så håper jeg dere skjønner litt at jeg ble frustrert å slikt..

vil si at det er mange glupe fine damer her inne å vi sliter alle med vårt.. å er sååå lei meg for at jeg har gjort dere så frustrerte over meg..

takk for mange gode råd....

Nå må jeg si du overrasket meg veldig positivt Nussy! Det virker som om du har fått ett litt mer nyansert bilde av det hele, og at du tar til deg noe av det som blir sagt her. Vi vil som oftest ikke noen noe vondt her inne, men når det virker som om hverken råd eller meninger fallt i god jord, så er det begrenset hva man kan gjøre. Av og til er man nødt til å face problemene, og se det positive i ting.
Kanskje en ide å være her litt mindre fremover og fokusere på det som er bra med bryllup og det som er. Så får du heller ta prøverørsprosessen når den tid kommer. Legge det bort en stund og fokusere på noe annet.
Håper du får sortert en del tanker hos psykolog nå, og får en måte å hanskes med både det negative og positive i livet ditt!
Angående TR og bryllup, så bytt heller oftere. Om du bruker fem minutt på do annenhver time så har det jo ingenting å si!

vil oxo bare si at jeg har slitt veldig med en svigermor som ikke har vært så posetiv til alt dette og nå i dag fikk vi snakka skikkelig ut å det var sååååå deilig... dere aner ikke å dette har tynga meg ned altså...
men nå er dette løst... vi har fått snakka meg å gubben oxo i dag... jeg har fått grine glade å sure tårer og det hjalp... er ofte små ting som skal til for å løfte enn litt...
å vet at jeg ikke er 100% men jeg er på vei til å bli bedre.. å jeg skal nyte bryllup nå og jul etterpå å så kommer prøverør greiene litt mere når de skal skje istede for å tenke skikkelig masse hele tiden på det..

nussy87 nå er du på rett veg, ta en ting av gangen, og først gled deg over brylluppet som står for døren. Julen er jo også en herlig tid, jeg håper den blir det også for deg. Så for du ta prøverøret på nyåret når den tiden kommer.
Jeg har nok litt vanskelig med å følge deg i alle opp og nedturer, så det er nok flere enn meg som sliter med å følge tankegangen din innimellom.
Men det var utrolig fint at du forklarte oss litt mer hvorfor du reagerer som du gjør.
Jeg vil anbefale deg å prøve å ta en ting om gangen så trr jeg du tajler dette mye bedre, og du blir sikkert en god mor når du for kontrol over alle de følelsene og bekymringene som dukker opp hos deg, men det kan være at du for et bedre fokus når du blir mor også, da må du jo lede oppmerksomheten på barnet og vekk fra deg selv og da håper jeg du har mindre tid til å tenke det værste.
Du har rett din lege ville ikke sendt søknad for prøverør dersom han mente du ikke var klar og vil takle å bli mor.

Men jeg må nok si at du irriterte meg litt med at du tar veldig mye i en negativ retning, for nå skal du jo være glad - du skal jo gifte deg jo jente. Du har hele fremtiden foran deg og alt vil nok ordne seg for deg også tilslutt. Men husk ingen andre orker å henge seg opp i alt på en gang heller, ta det som det kommer nå. Men det høres veldig positivt ut at du fikk snakket ut med din tilkommende ektemann og svigermor, jeg håper det var det som skulle til.

Det er godt å få lufte tankene sine, og av å til kan det oppfattes som syting sjøl om det ikke er det som er meningen i utgangspunktet.

Stå på nussy, synes du er kjempetøff som innrømmer dine "feil" og ber om unnskyldning, det står det stor respekt av[:)]

Jeg ønsker deg masse lykke til med bryllupet og med prøvingen, når dere kommer i gang.
Du har mye positivt og spennende å se fram til nå[:)]

oioioi[:)][:)][:)] se her jah...nå bynner det å ta seg opp med både deg og jentene her inne[:)][:)]
Vi vil deg bare godt, og ingen kan fortelle deg hva du skal gjøre...og ja,når legen din sendte søknaden videre så skal vel ikke vi si så mye egentlig...men det er så lett å si sin mening og det kan ta seg feil ut....[:)][:)]

og husk nussy...det er flere her som har slitt med både forsøk-svigermor-familie-venner...da alle kan blande seg for mye innimella...og viss man får muligheten til å snakke med de om det,så klarner det til[;)]
Og du...når det gjelder venninnen din...drit i henne...haha...det du sa hun hadde sakt til deg er jo helt forfærdelig og skjønner godt at hun ikke er noen venninne...

Jeg har lært meg en ting: de som er negative og sure om alt, som man ikke kan snakke normalt til eller kommer med sånne sære oppførsler eller annet....: de kan ikke ha det godt med seg selv,men får probleme sine ut på andre[:@]

Men du...

har nok fått litt feil inntrykk av meg her inne oxo... for i virkeligheten så er jeg ofte den som støtter alle andre å aldri får noe igjen.. får aldri tid til å klage på ting å slikt.. da må det komme ut et sted.. men men....
tror heller jeg skal skrive en dagbok der jeg kan blåse ut de mørke tingene...

å det er faktisk ikke noen her som kjenner meg skikkelig privart så litt tirst å bli dømt fra mine utblåsninger her inne.. men jeg vet hvem jeg er å det gjør familien å vennene mine oxo..
jeg er en tenker som kan tenke mye på det jeg er redd for å da henger jeg meg vel mye oppi det.. så noen ganger må man bare slippe taket i det som plager enn å heller ta det når man må... å jeg gruer meg veldig til uttakene å det ødlegger mye av gleden i forhold til dette.. men nå dytter jeg bare dette litt til side å tar det når jeg er oppi det i januar...

dumt at mange her inne har fått sånn dårlig intrykk av meg å føler nok at noen egentlig aldri har syns noe særlig om meg.. så jeg prøver faktisk å overse det og bare ikke bry meg men når jeg blir angrtipe så blir jeg faktisk utrolig sinna å syns at enkelte her inne er litt sånn at jeg har det verst så ingen andre kan klage for det gjør ikke jeg... men men....

Du får ha dine meninger om det, men jeg synes faktisk at du har virket koselig ut. Ellers hadde jeg aldri hatt lyst til å møte deg for en kaffe heller. En dagbok er nok ikke så veldig dumt for å få ut litt tanker. Det er ingen her som har sagt at de har det verre enn deg, men vi har kanskje prøvd å få deg til å se lenger enn din egen nese i forhold til at alle andre har det ikke supert heller alltid.
Synes bare det ble litt mye ikke bare i forhold til prøvingen, men alt rundt deg og var fælt. Og det er da man forsøker å fortelle at du har jo så mye bra rundt deg og, og at det kanskje er bedre å forsøke å se det positive i situasjonen?

ORIGINAL: nussy87
 jeg prøver faktisk å overse det og bare ikke bry meg men når jeg blir angrtipe så blir jeg faktisk utrolig sinna å syns at enkelte her inne er litt sånn at jeg har det verst så ingen andre kan klage for det gjør ikke jeg... men men....

Skjønner jo at det er jeg som du er SINNA på, men det handler faktisk ikke om det at jeg har det værst eller at andre har det værre enn deg. Det er overhode ikke det som er poenget. Tror du virkelig at jeg har skrevet det jeg har gjort fordi JEG fisker etter medlidenhet? Nope!
Da hadde jeg fått medlidenhet på andre måter.....skrive et innlegg f.eks, og fått støtte og empati, for det får man som regel da. Så det er nok ikke det jeg var ute etter Nussy. Trist du føler det er det som er saken her, for da har du ikke forsått mye. Og da skjønner ikke jeg hvorfor du ber om unnskyldning.
Her er vi ALLE i samme båt!!!!
Og når du virkelig tror det handler om at jeg ikke tåler at andre klager fordi jeg ikke gjør det, da veit du virkelig ikke hva du snakker om. Begynte egentlig å få et litt bedre inntrykk av deg igjen etter denne unnskyldingstråden, men nå sank du ned noen hakk igjenn. Jammen med klarte du å vri denne unnskyldningen over på at det er jeg som har problemer...Da har du jo ikke tatt til deg noe av det som har blitt sagt her da...og hvorfor be om unnskyldning da?
Prøv å se deg selv da Nussi, ikke meg.... Du har fått så masse bra råd her inne fra mange flotte jenter. Hvorfor kan du ikke ta det til deg, istedenfor å begynne å sutre igjen?
Hjelpe meg....

Trodde du hadde tatt poenget jeg, og at det var defor du ba om unnskyldning. Men jammen meg fikk du vridd det over på noen andre...

kjære kate! mitt inntrykk av deg er at du er en hard person å at mange av de komentarene du har hatt på tårdene mine siden jeg kom på bv har vært det jeg vil kalle harde... liksom at jeg aldri har hatt rett til å klage å slikt.. å synd jeg faller så i dine øyne.. å er nok ikke bare deg som er hard men du har skilt deg ut som en slik person.. å det skal du få lov å være.. å jeg har tatt til meg råd som har blitt gitt...
forloverkjolen er i orden å alt med det er helt griet, fikk mensen på bryllupsdagen problemet til å ikke bli så negativt å mange gode råd og slikt i ensom tråden min har hjulpet meg å se at det ikke bare er meg å at vi er flere som sliter med vårt.. å det er greit at alle ikke kan like alle å noen syns at noen virker mere plaget enn andre.. men sånn er det da bare... så vil bare si at jeg syns du er i tøff dame å som har vært gjennom masse tøft og sliter med ting privat som er tøft for deg.. å du sier mye logisk å jeg skjønner det du sier.. men jeg må jo ikke bare følge dine råd.. men nå ser det ut til at ting letter litt for meg å jeg kommer ut av tunellen min...

å håper ting ornder seg for deg oxo snart å at du får den babyen du ønsker og fortjener..

ORIGINAL: nussy87

har nok fått litt feil inntrykk av meg her inne oxo... for i virkeligheten så er jeg ofte den som støtter alle andre å aldri får noe igjen.. får aldri tid til å klage på ting å slikt.. da må det komme ut et sted.. men men....
tror heller jeg skal skrive en dagbok der jeg kan blåse ut de mørke tingene...

å det er faktisk ikke noen her som kjenner meg skikkelig privart så litt tirst å bli dømt fra mine utblåsninger her inne.. men jeg vet hvem jeg er å det gjør familien å vennene mine oxo..
jeg er en tenker som kan tenke mye på det jeg er redd for å da henger jeg meg vel mye oppi det.. så noen ganger må man bare slippe taket i det som plager enn å heller ta det når man må... å jeg gruer meg veldig til uttakene å det ødlegger mye av gleden i forhold til dette.. men nå dytter jeg bare dette litt til side å tar det når jeg er oppi det i januar...

dumt at mange her inne har fått sånn dårlig intrykk av meg å føler nok at noen egentlig aldri har syns noe særlig om meg.. så jeg prøver faktisk å overse det og bare ikke bry meg men når jeg blir angrtipe så blir jeg faktisk utrolig sinna å syns at enkelte her inne er litt sånn at jeg har det verst så ingen andre kan klage for det gjør ikke jeg... men men....

Det finnes også et klageforum her som kan benyttes[;)] Om du har masse å få utløp for!!

Back
Topp