Vil bare ha pappa

Rose88

Betatt av forumet
Hei. Jenta vår er 1.5 år. Den siste uka har hun hatt netter hvor hun våkner og gråter skikkelig. Hvis jeg (mor) går inn til henne så protesterer hun, sier «nei ikke deg», vrir seg unna, gråter og roper bare på pappa. Når han kommer og tar henne opp så roer hun seg med en gang. Hva kan det være som gjør at hun ikke vil til meg? Noen andre som har opplevd det?
 
Her har det vært periodevise vekslinger på hvem av foreldrene hun har foretrukket ganske lenge, hun er to år nå. Helt vanlig det:)
 
Helt normalt og hadde elsket det om jeg ikke var god nok i en periode. Er slittsomt for den som er favoritten også. Du har ikke gjort noe galt og handler bare om tilknyting og utvikling som barnet
 
Det er helt vanlig, og kan svinge frem og tilbake. Her var det veldig Mammagutt en periode, så veldig pappagutt, og nå er han sånn at det bare er Pappa som er god nok til leking, men kun Mamma dom suger ved legging..

Det er ikke noe du har gjort, det er ikke noe galt, det er bare sånn små unger er. Og begge deler er litt trasig på sine måter.. Kan være utrolig slitsomt og intenst å være "favoritten", og samtidig sårt når det plutselig er den andre forelderen som er favoritten.
 
Treåringen vil kun ha pappaen sin til legging og kjøring til bhg. Slitsomt for oss begge.
 
Her har det gått opp og ned, men treåringen vil fortsatt bare ha meg når han våkner om natta. Eldste var veldig pappagutt, pappa kunne omtrent ikke være hjemme uten at han satt på beinet hans fra kanskje 1-2 år.
 
Takk for svar alle sammen. Synes jo det er litt sårt, men hun er ikke sånn på dagtid eller ved legging. Regnet egentlig med at det er ganske normalt, det har jo vært litt fram og tilbake med hvem som er favoritten ellers også :)
 
Jeg bare nyter de periodene hvor 2-åringen bare vil ha pappa om kveldene og om morgenene... :hilarious::hilarious: Vet det endrer seg like raskt :)
 
Back
Topp