Vil bare ha en pupp!

løvetann80

Forelsket i forumet
Hjelp. I dag vil babyen ikke spise fra høyre pupp!! Han bare gråter når jeg tilbyr den! Han vil bare ha fra venstre. Hva kan det skyldes?
Begynner å bli bekymra. Er på hotell og har ikke med pumpe. Blir jo helt sprengt...!

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Uff! Jeg har ikke peiling. Ondt i nakken? Har du prøvd ulike ammestillinger?

app'en
 
Prøvd div. stillinger. Ingenting hjelper. Han har ikke tatt brystet på 13 timer! Bare spist av venstre. Har håndmelket for at det ikke skal bli spreng :(

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Huff, det var ikke bra! Ikke opplevd før, og har egentlig ikke noen råd.. Vi hadde nettopp en periode hvor han ble rasende når jeg satt og ammet.. jeg måtte ligge å amme. Prøvd det? Her blir han mye roligere da.

du kan evt ringe ammehjelpen og høre om de har noen råd?
 
min gutt blir mer urolig når han ligger på venstre pupp, men fant ut at dersom jeg røyste meg opp å sto, var det ingen problem.... Ellers hjalp det å ligge... prøvd tvillingstilling ? sa kan du jo "lure" han til å tro det er den andre....
 
Slik var nr.2 hos meg også, viste seg at han hadde en låsning og strekk i nakken. Et par behandlinger hos kiropraktor gjorde susen ;)
 
Takk for hjelpa!! :) Etterhvert tok han puppen i tvillingstilling, og har spist som vanlig i natt. Han har en preferanse mot å vende hodet mot høyre, når han koser og sover, og kanskje er det pga nakken. Eller, Mulig han bare har en favorittpupp? Skal ta det opp med helsesøster neste uke :)

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Samme problem i dag. Hyler og gråter seg rød i ansiktet bare han ser høyre pupp. Klarer å lure han med tvillingstilling. Upraktisk stilling når du ute på farten. Håpet det går over!

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Uff håper det går over! Eller at det er mulig å fikse av kiropraktor eller lignende.. alt en skal plages med!

app'en
 
Ta kontakt med kiropraktor, kan hende det gjør vondt for han :)
 
Hvordan går det med ammingen? Vet det er noen som kun har ammet fra en pupp og det har funket fint!:)
 
Akkurat nå går det bra. Han tar begge. Hs har sett på han, og han har ingen låsninger eller smerter som tilsier at han ikke vil snu seg mot høyre pupp. Tror rett og slett han har en favorittpupp!
 
  • Liker
Reactions: Sam
Min lille gutt styrer alltid fælt når han spiser av høyre pupp. Kaster seg bakover som om han ikke vil ha mer, og kaster seg på igjen så fort han slipper. Ganske slitsomt. Alltid høyre også, litt snålt...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har samme problemet her med venstre pupp. Det skjedde helt ut av det blå på mandag. Jeg trodde det bare var forbigående den ene dagen, men det fortsatte. Må lure henne ved å prøve å lokke, kosesnakke og så må hun ligge på siden med kroppen, ikke på rygg med hodet vridd inn. Hun blir også veldig distrahert av tv'en når hun skal ha venstre pupp så må slå av lyden eller gå en annen plass. Ved å gjøre dette tar hun puppen nå hvertfall :) Rart at hun ikke bryr seg like mye om tv'en når hun tar den andre puppen... Hmm.......:-/


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har lest meg opp på tema brystpreferanse. Stort sett foretrekkes venstre pupp pga bedre sirkulasjon-den ligger nærmest hjertet! Puppene kan ha litt forskjellige brystvorter som gjør det vanskeligere å få tak, ha mindre flow av melk, evt.mindre melk.
Min gutt lå veldig mye og sov i venstre armkrok en periode, og trives der, og så er det nok litt forskjell på brystene -syns han får dårligere tak på høyre.
Min er av og til urolig på begge bryst, spesielt hvis han kjenner behov for å fise og bæsje mens han spiser....Dårlige manerer! :)
 
Back
Topp