vil bare anbefall ALLE bæretøy til de små!

Heidi10+12

Gift med forumet
det er en liten jungle av bæretøy! og det er såå mye bra og godt og bære de små i! få de helt inntil magen/brystet, og etterhvert bak på ryggen.der henger de trygt og godt!

jeg har bært masse på veslejenta mi. når jeg vasker huset, henger opp klær, lager mat, går tur, hadler +++. vet nesten ikke hva jeg skulle gjort uten :P

det er veldig mye og velge i, så jeg vil anbefale og begynne og titte litt allerede nå, så dere blir litt kjent med hva som finnes :)

her er noen sider dere kan titte litt på!
http://lotusbarn.no/butikk/
http://www.kenguruloftet.no/
http://bereglede.no/
http://www.eddabedda.com/
http://www.krusedull.net/

Jeg er så enig!!!

Babybjørn og bæremeis kan vi grave ned i jorden!

BÆR TETT INNTIL!

Jeg kjøpte to bæreslynger da jeg skulle ha datra mi, men jeg ble liksom aldri helt komfortabel med de..... Hun forsvant liksom nedi der og jeg følte at jeg måtte gå å holde på henne uansett.... Men jeg gjorde det muligens galt da..... Har funnet de frem, så jeg skal nok gi de et nytt forsøk når lille kommer. :)

Det er noe jeg bare MÅ ha! :) Kjekt når man har to å passe på.. Men denne gangen skal jeg være litt mere nøye med hva jeg velger.. Sist kjøpte jeg en dårlig bæresele som aldri ble brukt.. Denne gangen vil jeg ha noe sjal eller noe :)

Jeg er veldig fornøyd med min beco gemini. jeg kjøpte den da storbror var 6-7 mnd, og forelsket mg helt i den. Blir veldig gøy å prøve å bære lillebrøster fra tidlig av denne gangen.

Jeg tror nok det er litt sånn som smaken er som baken i forhold til hvem man liker best..

Jeg brukte babybjørn når jeg skulle liten tur feks i butikken, og ha den på litt kjapt. Mei tai brukte jeg super masse. helt til hun var ett år!! ikke noe ryggvondt av den for meg!

Jeg brukte babybjørn når jeg skulle liten tur feks i butikken, og ha den på litt kjapt. Mei tai brukte jeg super masse. helt til hun var ett år!! ikke noe ryggvondt av den for meg!

Her har vi manduca og bæremeis

Veldig enig, brukte mei tai mye på jentungen..., =)

Kjøpte manduca når jeg fikk andremann, fikk aldri dreisen på det..

Så her blir det i kke noe bæretøy med det første.

Hadde en babybjørn til førstemann, som jeg brukte noen få ganger. Helt grei i veldig små perioder fant jeg ut.

FrustrertFrøken skrev:
Men hvem er best? Hmm..

det er som å velge bare en jakke for hele året :P
- jeg har et elastisk sjal (passer best til nyfødt) - litt knotete og knyte i starten, men får fort dreisen på det!
- en meitai ( går fra nyfødt, men vil anbefale fra 4/6 mnd, passer til  ca 4år) enkel og knyte og lett og få på ryggen! :) 
- en manduca bæresele (går fra nyfødt, men vil anbefal fra 6 mnd, passer til ca 4år) helt grei, men bruker mer meitai. 
- et vevdsjal (passer fra nyfødt til ca 4 år) litt knotete og knyte i starten, men får fort dreisen.. lett og få på ryggen :) 
- en slynge (fra ca 6 mnd +) super når de små begynner og gå, men blir fort slitne! VELDIG enkel i bruk. 

så jeg vil anbefale et elastisk sjal og en meitai. (meiati er lett og sy selv også ;) )

Åhh ja. Bæring er så kos - både for foreldre og barn <3

Har meitai og mobywrap. Skal kjøpe meg becco eller manduca for å ha muligheten til å slippe knyting når jeg har behov for det.... *en aldri så liten bæredille her i hus* ;-)

Heidi10+12 skrev:

FrustrertFrøken skrev:
Men hvem er best? Hmm..

det er som å velge bare en jakke for hele året :P
- jeg har et elastisk sjal (passer best til nyfødt) - litt knotete og knyte i starten, men får fort dreisen på det!
- en meitai ( går fra nyfødt, men vil anbefale fra 4/6 mnd, passer til  ca 4år) enkel og knyte og lett og få på ryggen! :) 
- en manduca bæresele (går fra nyfødt, men vil anbefal fra 6 mnd, passer til ca 4år) helt grei, men bruker mer meitai. 
- et vevdsjal (passer fra nyfødt til ca 4 år) litt knotete og knyte i starten, men får fort dreisen.. lett og få på ryggen :) 
- en slynge (fra ca 6 mnd +) super når de små begynner og gå, men blir fort slitne! VELDIG enkel i bruk. 

så jeg vil anbefale et elastisk sjal og en meitai. (meiati er lett og sy selv også ;) )

Flott oversikt, enig i alt du sier!

Elastisk sjal er sååå koselig med en nyfødt, og veldig lett å knyte etter å ha øvd et par ganger (flere måter å knyte på og).
Mei-tai elsker jeg!
Manduca er pappan veldig glad i (jeg også, men føler han er "nærmere" med mei-tai)
Slynge er grei å ha liggende i bilen for butikkbæring.

Hadde bare elastisk sjal sist og brukte det ikke så veldig mye....

Vet ikke om jeg kommer til å bruke bæretøy så mye denne gangen heller, siden jeg synes det er litt deilig å legge fra seg babyen når jeg skal gjøre husarbeid f.eks :)

Men kan skjønne at det er mer behov for det med veldig urolig barn som helst vil bli bært hele tiden :)

*trinemor* skrev:
Hadde bare elastisk sjal sist og brukte det ikke så veldig mye....

Vet ikke om jeg kommer til å bruke bæretøy så mye denne gangen heller, siden jeg synes det er litt deilig å legge fra seg babyen når jeg skal gjøre husarbeid f.eks :)

Men kan skjønne at det er mer behov for det med veldig urolig barn som helst vil bli bært hele tiden :)

Gutten vår hylskreik hver gang han ble lagt ned, selv om han ti sekunder tidligere hadde sovet godt på fanget mitt ;-)

Jeg vil ha en som ikke er for kronglete å få på, ikke masse knyting. Lånte en baby bjern sist, brukte den ganske mye, men jeg vil ha noe som er bedre for ryggen.

Back
Topp