Vil aldri kunne amme

Conamore

Glad i forumet
Sensommerbarna 2019
Oktoberlykke2020❤
Hei. Jeg har hatt en dobbel mastektomi. Det vil si at alt brystvev hos meg er fjernet. Jeg vil aldri kunne amme da det ikke er noe melkekjertler igjen. Synes dette er sårt. Trenger å høre gode tips og fine historier fra dere som har "flaskebarn"
 
Har to flaskebarn og har aldri hatt noe problem med at jeg ikke ammet dem.
 
Får heller ikke til ammingen så har nå to flaskebarn selv. Lille er 5uker og storebror 2 år. Det går fint selv om det er trist.
 
Hadde kanskje ikke plaget meg så mye om jeg ikke fikk til å amme men hadde muligheten til å prøve, men jeg får aldri prøve det. Får ikke muligheten til å velge. Og det synes jeg er trist
 
Hadde kanskje ikke plaget meg så mye om jeg ikke fikk til å amme men hadde muligheten til å prøve, men jeg får aldri prøve det. Får ikke muligheten til å velge. Og det synes jeg er trist

Jeg har to premature barn. Begge var så sugesvake ved fødsel at amming ikke var et alternativ. Når de ble sterke nok til å suge var de ikke innteressert. Jeg pumpet, men måtte etterhvert slutte med det da jeg produserte så lite melk. Gikk igjennom en sorgprosess med nr 1. Følte meg som verdens verste mamma som ikke klarte å gi barnet mitt den beste starten på livet. Etterhvert klarte jeg å se at mme er et kjempe fint alternativ. Det er litt mer jobb, men er næringsmessig sett helt perfekt for små babyer. Med nr 2 gikk jeg ikke så langt ned i kjelleren da hadde jeg sett at nr 1 hadde klart seg kjempe fint med flaske.
Har også fokusert på fordelen med flaske: far kan gi mat så mor kan sove, forlate huset og lettere å slutte med nattmat :)
 
Hadde kanskje ikke plaget meg så mye om jeg ikke fikk til å amme men hadde muligheten til å prøve, men jeg får aldri prøve det. Får ikke muligheten til å velge. Og det synes jeg er trist
Jeg skjønner godt at du syns det er trist å ikke få valget engang :( nr 1 her ble flaskebarn da ammingen gikk rett vest, og jeg syns det var kjempekoselig å sitte med baby i armene og gi flaske :Heartred som det også er nevnt, så finnes det fordeler med mme også :happy:
 
Jeg fikk ikke til ammingen med første jenta mi og synes det var veldig sårt, men det ble mye kos med flaske også. Skjønner at din situasjon er sår, men det er minst like koselig å gi flaske :) :Heartred
 
Vi fikk ikke til ammingen, delammet enn stund, men kostet mer enn det smakte og burde sluttet lenge før jeg gjorde. Var sårt og vanskelig å si stopp. MEN nå som vi bare gir flaske så er mating så mye mer koselig for liten og stor, og man får mye god kontakt på den måten også. Her liker lille å ta meg i ansiktet eller håret, og gjør i grunn det samme som du ser babyer som ammer gjør[emoji4] og nå som jeg mater med flaske får vi øyekontakt, det fikk vi ikke med ammingen
 
Ser at det er positivt at far kan mate.synes det er flott. Og nærhet er jo like godt ivaretatt uansett. Men synes det er trist at barnet aldri får morsmelk.
 
Back
Topp