Viktig!!!

Mamma til go`jentene

Elsker forumet
På mme pakka står det at melka skal være så fersk som mulig.. Det tar en stund og lage maten til nurket..  Er mulighet til og lage maten så den kan stå i kjøleskapet eller er ikke det bra??? Har ikke erfaring med mme så jeg setter pris på svar og om hvordan dere gjøre det... Er ikke så kult og høre på henne gråter av sult., tar jo evigheter og lage maten jo...

Her koker jeg vann på mårran, lar den stå til den er litt over lunka, så heller jeg vannet over i termos..Og når snuppa skal ha flaske, så er vannet allerede rett temperatur, så d er d bare å ha i pulver..[;)][;)] gjort på null komma niks..[;)]
Og når du skal koke de tuttene,så gni innsiden med litt salt før du koker de, for å få bort alle melkerester..[;)]

ORIGINAL: Isabelles mamma

Jeg pleier å koke masse vann, helle det på flasker og sette i kjøleskapet. Når det er foringstid, varmer jeg opp vannet i microen, 45 sekunder, tar oppi melka, - voila! Fersk melk på ett minutt!

Samme som meg. Lager 10 flasker på en gang...med vann

ORIGINAL: mamma88

ORIGINAL: malien

ORIGINAL: Isabelles mamma

Jeg pleier å koke masse vann, helle det på flasker og sette i kjøleskapet. Når det er foringstid, varmer jeg opp vannet i microen, 45 sekunder, tar oppi melka, - voila! Fersk melk på ett minutt!

trodde ikke en skulle varme mme i micro, pga en del næringsstoffer blir "drept" der...[8|]

Det er morsmelk som ikke skal varmes i mikro, skjer ikke det med mme...

gjør det ikke? er du sikker? jeg trodde det gjaldt for mme også jeg, men jeg syns det er like greit å bare varme vannet i micron og så ta pulveret oppi  etterpå, og på natten så tar jeg varmt vann på en termos(gidder ikke gå ned for å varme flaska i micron) så når jeg legger meg, fyller jeg flaska med 60 ml varmt vann, og når hu da våkner så er det kaldt, og så fyller jeg varmt vann fra termosen opp til 120 ml på flaska, da er det akkurat passe tempratur på vannet[:)]

ORIGINAL: bagheera

har fått meg vannkoker[:D]

koker opp vann heller i flasker, la det kjøles litt før jeg setter det i kjøleskapet.
så varmer jeg vannet i mikroen og tar oppi pulvere etterpå[;)]

Back
Topp