Viktig spørsmål..

Almyrida81

Forumet er livet
VIP
Hvis en gutt på 17 år som er lett hjerneskada, står i veikanten og kler av ei jente på 7 år og det tilfeldigvis kommer en gutt som kjenner han, forbi og klarer å avbryte det hele..
Hva hadde dere tenkt om helsesøster kalte dette for "lek mellom jevnaldrede"?
("Leken" er at han på 17 år kler av denne lille jenta..)

Fordi om denne gutten er lett hjerneskada, betyr det at han ikke vet hva han gjør? (Det skal sies og at at han visste at det han gjorde var galt, for han løp hjem og gjemte seg under senga..)

Hmmm...
Barn på 7 år kler jo av hverandre selv om de vet det ikke er lov de også *(tror jeg da), men tror likevel jeg ikke hadde det latt blit avfeiet med "lek mellom jevnaldrende" likvel, med den aldersforskjellen.

Det er ikke lek nei[&:]. Egentlig så burde vel foreldrene til 17åringen fått vite det så de kunne ta tak i det... Stakkars gutt også da. En haug med hormoner i kroppen og sikkert ikke lett å få utløp for dem..

Nei det har skjedd med ei jente i familien..

ORIGINAL: hissigproppen MØMØ

Hmmm...
Barn på 7 år kler jo av hverandre selv om de vet det ikke er lov de også *(tror jeg da), men tror likevel jeg ikke hadde det latt blit avfeiet med "lek mellom jevnaldrende" likvel, med den aldersforskjellen.

Men han var jo 17 år da..!
Og fordet om han er lettere hjerneskada liksom, så får man jo lyster i den alderen..

ORIGINAL: Almyrida81

Hmmm...

Og fordet om han er lettere hjerneskada liksom, så får man jo lyster i den alderen..

Forstår gutten lystene sine?

Tror det er fælt for begge parter, både for jenta og gutten som kanskje ikke vet hva som skjer.

Men HS burde ta tak i det, ikke la det gå.

Hmmm...

Tror det er fælt for begge parter, både for jenta og gutten som kanskje ikke vet hva som skjer.

Usikker på om han forstår det.. Men han er viste jo at han visste han hadde gjort noe galt liksom..
Og i følge venner av han så var han veldig opptatt av sex og sånne ting..

ORIGINAL: LilleOlleBolle

Da vil jeg si at den helsesøstra burde vurdere hvorfor hun har den jobben hun har.Ellermuligens ta studiene sine på nytt.

Hmmm...

Usikker på om han forstår det.. Men han er viste jo at han visste han hadde gjort noe galt liksom..

Nå vet jeg ikke hvilket nivå han ligger på sosialt sett med tanke på alder da, men si om han ligger rundt 7 år, så kanskje han vil "prøve ut" det som interesserer han på noen på "sin alder", men at han skjønner at det ikke var riktig på reaksjonene som kommer fra menneskene rundt.

Men noe bør bli gjort, helt klart!

Vil tro at han i den alderen begynner å bli nyskjerrig på det som har med sex og kjønn å gjøre. Han har nok fått høre en del av jevnaldrede, de han går på skole med e.l, og da blir jo dette interessant. Samtidig har han fått en føling på at dette er noe tabu, og dermed blir det enda mer spennende. Tenk på da vi var i 10-12 årsalderen? Hjerneskada eller ikke, en dag oppdager man seksualiteten på en eller annen måte likevel.

Synes ikke dette er riktig i det hele tatt, og en helsestasjon som påstår at dette er lek mellom jevnaldrende burde VIRKELIG vurdere en annen jobb.

ORIGINAL: Tøsa

hvis han ikke klarer å la være å kle av små jenter har han ingen ting ute blant folk å gjøre uten tilsyn mener nå jeg da!! og denne helsesøsteren må være mora til gutten eller så er hun hjerneskada selv når hun kan si noe sånt.

Helt enig her. Det er ikke forsvarlg å la en hormonell tennåring som er mange ganger sterkere enn et barn på syv, og som ikke forstår rekkeviddene av skaden han kan påføre eller hvike grenser han ikke skal gå over, gå rundt uten tilsyn.

Hadde dene 7årige piken vært min hadde jeg ikke gitt meg på det. Hadde jeg vært 17åringens foreldre hadde jeg også krevd at han hadde tilsyn når slikt kan skje...

Ja klart jeg blir ikke objektiv i denne saken siden det er min gulljente dette gjelder.. Men gutten har gått i normal klasse i alle år, fungert fint sammen med jevnaldrede, og jeg har liksom sett på han som velfungerende.. Gått videregående og alt sånt.. (min søster har kjent han lenge..)
Så føler liksom ikke han ER 7 år i hodet..

Men saken er liksom at de fikk jo liksom ikke hjelp.. [&o]

Blir helt feil for meg...En gutt på 17 år har høyere seksuelle drifter en enn på 7 år,selv om de ligger likt på det kognitive plan.
Det er er fysiske ulikheter med tanke på alder. Hormoner flyr jo sprell hos en gutt på 17 år og tenkt hvordan en 17 år gammel kropp med en forståelse som en 7 åring har det??? Forvirring.
Og mest sannsynlig har han mer erfaring via film,bøker(o.l),kanskje også kjærester... Så er ikke enig i at det er lek mellom jevnaldrede!

Selv om personen har en lettere grad av utviklingshemming vil denne personen vite at det er feil å kle av en yngre person. Og om den personen ikke vet det,burde det vært en selvfølge av foreldre eller personalet rundt å ha informert om hva som er rett og galt. Men jeg tror at denne personen vet hva som er rett og galt,men kanskje ikke ha forståelse for konsekvenser av handlingene sine.

Ble vanskelig å forklare hva jeg mener...kunne skrive side opp og ned og drøfte dette[;)]

er det er oppgave eller noe som faktisk har hendt???

Hmmm...

da er han jo på enkelte områder tydligvis kommet mye lenger enn 7 år i utvikling, for 7åringer er vel mer opptatt av promp å fis -snakk enn selve pulingen..

Det skremmende her er hva som skan skje om dette ikke blir tatt på alvor med en gang...
Gutten bør jo få snakket med noen som kan nå frem til han, at dette er ikke er akseptabelt.

Hva skjer fremover i verste tilfelle, om han ikke får noen reaksjon?
Vil ha da tro det er greit? Kan det føre til overgrep?

Veldig trist for begge partner dette, men det kan ikke feies under teppet...[&o]

Back
Topp