Viktig påminnelse!

ThereseAa

Forumet er livet
Jeg har hatt en helt forferdelig hendelse med Kristian idag. Det har virkelig satt en støkk i meg.

Noen ganger får han sitte i lenestolen og leke, mens jeg sitter på gulvet foran. Idag skulle vi på babysvømming, og jeg hadde tatt med meg alle klærne hans og mine bort til stolen. Jeg reiste meg opp for å ta på meg jakka, og før jeg visste ordet av det hadde Kristian kastet seg fremover og landet med hodet først i gulvet.

Han gråt, men roet seg raskt når han fikk smokk og kos, så det var nok værre for meg. Men allverdens grusomste tanker for igjennom hodet mitt og jeg begynte å gråte og følte meg kvalm.

Jeg var jo der hele tiden, men var alikevel ikke rask nok til å forhindre at han falt.

Jeg kommer også til å flytte stellematta hans ned på gulvet fra nå av. Tør rett og slett ikke ta sjangsen på noe annet.
Og skal han sitte i lenestolen, så kommer jeg til å "knyte" han fast med mei tai'en (bruke den som en sele) og også sitte hele tiden på gulvet foran han.

Det blei litt langt det her, men ville bare minne dere på hvor viktig det er å alltid ha en hånd på de små.

Off... Får helt vondt i mamma-hjertet mitt jeg! [:(] Det er skummelt nå når de begynner å bli så aktive! Godt det gikk bra, noe det som regel heldigvis gjør!

uffa vennen!
Det var da godt det gikk bra da.[:)]
Var helt sikkert mye verre for deg ja.
Skal være litt ops selv fra nå av. Det er jo så fort gjort.

*klemmmme*

Uffameg, det er fælt når sånt skjer. Men det går jo heldigvis bra i de aller fleste tilfeller! Utrolig hvor mye de små kan tåle, og bra er det for det blir nok noe knall og fall fremover. Er jo eneste måten de lærer å bevege kroppene sine på! [:)] Det er viktig å være obs og passe godt på, samtidig som en lar dem prøve seg ut.
Uff, det minner meg om naboene til svigerinna mi. Deres lille gutt ramla ned fra stellebordet og lå i koma i flere uker.. [:(] Heldigvis gikk det bra til slutt, men hun stelte alle sine små på gulvet etter det. Hold godt på de små gullene deres jenter!!

Bra du minner oss på det Therese!

Offa da!! Ja, det er KJEMPEskummelt nå som de er blitt mer aktiv.
Sondre kastet seg også fremover i sofaen igår, og pappa "reddet"
han fra å falle i gulvet. Tror nok ikke det bare var meg som ble redd
for å si det sånn!

Huff...husker en hendelse da jeg passet søskenbarnet mitt da jeg var
12 og hun 1. Hun sto i stolen og jeg passa på. Så skulle jeg bare ta opp puta
som lå ved siden av meg, og BANG! Der fant hun i gulvet! Det hele skjedde på
bare sekunder fra jeg snudde ryggen til! Jeg ville nesten ikke passe henne mer! Ble helt fra meg [:(]
Så ja, de små må passes godt på!!

For en forferdelig hendelse, skjønner du fikk hjertet i halsen og masse tårer da ja!!
Er sant som du sier, man glemmer de liksom litt nå som de er blitt så flinke til å sitte og hvor sterke de har blitt...men det skjer fort ja...

Huff, er virkelig ikke noe særlig det der altså..[:(]
Var nok verst for deg ja...
Tusen takk for påminnelsen Therese, vi trenger det innimellom.
Stor klem fra oss[:)]

Hoff, dakkar!  Bra at det gikk bra da.
Ja man kan feile litt av og til, har opplevd litt av hvert æ også. Du e nok ikke alene. Tror alle feile på en eller annen måte. Heldigvis har ikke Ana Maria dutte ned fra noen plassa, men så e ho ikke såå aktiv enda da.. Håper vi unngår det [:o]

Uff,ja det er så vondt for oss mammaer når det skjer sånnt!![:(]De er ganske aktive nå,å det skjer så fort!!
Men det er bra med en påminnelse!!Bra det gikk bra med Kristian da!!!!

Uff da! Det er så vondt for en mamma å se barnet sitt slå seg!!!

Ja det er skummelt når barna våres begynner å bli mer bevegelige av seg, og det skjer jo så overraskende. Alt kan skje iløpet av få sekunder

har akkurat vært inne å vekt Kristian. Etter det jeg har lest på nettet så er sjangsen for hjernerystelse liten. Han mistet ikke bevisstheten, har vært blid og spist etterpå. Men det sto at symptoner på indre blødninger kunne komme først etter et par timer, så burde vekke barnet da og se hvordan de oppfører seg.

Heldigvis var han "normal". Han lo når han så meg, og var fokusert, så jeg ga han litt vann og nå sover han igjen.

Mammahjertet mitt bare velter over av kjærlighet til den lille bebisen min.

ORIGINAL: ThereseAa

har akkurat vært inne å vekt Kristian. Etter det jeg har lest på nettet så er sjangsen for hjernerystelse liten. Han mistet ikke bevisstheten, har vært blid og spist etterpå. Men det sto at symptoner på indre blødninger kunne komme først etter et par timer, så burde vekke barnet da og se hvordan de oppfører seg.

Heldigvis var han "normal". Han lo når han så meg, og var fokusert, så jeg ga han litt vann og nå sover han igjen.

Mammahjertet mitt bare velter over av kjærlighet til den lille bebisen min.

Det var godt å høre, godgutten[:)]

Ja, det er rart med denne kjærligheten vi har for disse små nydelige barna våre; den er så overveldenede..!!

Huff, ja jeg hadde en lignende opplevelse med Kristoffer for noen uker siden, men det heldigvis bra! Jeg tar absolutt ingen sjanser nå! Det er som du sier, at det er nok verre for mamma enn barnet i mange tilfeller... Hold fast på de, for PLUTSELIG klarer de noe som de aldri har klart før!
Takk for påminnelsen Therese!

Uff, det der er ikke noe gøy altså! Det setter virkelig et støkk i en. Nå begynner de å bli så aktive at det er lite som skal til.
Husker når Tobias var på den alderen og lå på stellebordet. Jeg snudde meg bort et lite sekund og da var det gjort. Han klarte å kaste seg fremover og deiset i flisgulvet. Den følelsen var grusom![:(] Husker jeg ble livredd!!
Godt det gikk så bra med Kristian iallefall!

Huffda!![:(]
Stakkars dere begge! Men du fikk sikkert vondere enn Kristian, han ble sikkert mest redd!

Så bra det gikk godt da! Og masse kos gjør susen [:D]

Sondre greide forresten å nyse rett inn i bordplata
her en dag! Han satt i gåstolen og lekte seg ved bordet. Og plutselig nøys han!
Når han nyser så blir hodet automatisk dratt litt bakover i det han holder på å
nyse, og når den kommer så er hodet nedover! Så dere skjønner vel tegninga!
HUff...håper ikke han får ei blåtann når den kommer [8|]

Jeg har et hakk i ene fortanna, og hakket kom FØR tanna i det hele tatt var dukket
opp! Merkelige greier. Hmm...jaja, i verste fall så er det bare ei melketann [;)]

Uff så skremmende! Men bra det gikk bra! [;)]

Fint med en påminnelse! Det er viktig å passe på hele tiden, plutselig gjør de noe de ikke har gjort før. Det skal jeg huske på! [:)]

Hehe, kom til å tenke på min lille akrobatiske utforsker.. [:D]

Vi gir henne grøt og middag i vippestolen oppå spisebordet så ikke mamma får mer vondt i ryggen, så hadde vi flytta litt på ting i stua for far skulle støvsuge, og da (heldigvis) satt stuebordet inntil spisebordet.. Så setter jeg henne i vippestolen, legger en hånd på henne bare, åsså snur jeg bare hodet mitt bort for å se etter noe (husker ikke hva) og da klarer hun altså på det sekundet å skyte opp ryggen (sånn opp i bro lignende stilling.. hun kommer ikke opp i bro altså!! [;)][:D]) å gli Under hånda mi å er pent på vei nedover! Lander da rett på rompa på stuebordet som stod under før jeg rekker å si bløtkake!! Helt utrolig! Ble litt grining da, men bare skvetter litt, ikke vondt noe sted..
Så ja, må ikke tro det hjelper å holde på henne nei! [:D]

litt rart at du laga denne tråden igår....
For idag tidlig ramla Sebastian ut av senga.
Han lå sammen med meg...å pluselig var han på golvet!
jeg fikk helt panikk! ble virkelig livredd! kunne jo høre hjertet mitt banke.
Det var helt forferdeliG!!![:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(]

Flax denne gangen...for tilfeldigvis så lå det et stort tjukkt teppe akkurat der han datt, så han fikk ikke noe vondt...han sutra jo litt, men det gikk veldig fort over før han var blid som ei sol igjen som han alltid er på mårrakvisten.

Men fy F så fælt det var!!!
Det satt virkelig en støkk i meg dette!

Kommer heretter bli veeeldig forsiktig! Vurderer faktisk selv å ta bort stellebordet å stelle han på golvet!

Back
Topp