Viktig info om barneforsikring

Forsikring er butikk, ingen som selger forsikringer om de tror at dette er bra for kunden. Jeg har ikke forsikret mine barn for i Norge har vi faktisk foreløpig en god velferdsstat som skal ta vare på barna mine, vi har jo sånn sett den beste forsikringen i hele verden.

Eneste forsikringen vi har på person er på samboer. Så om han dør så får jeg en viss sum. Rett og slett fordi jeg er hjemmeværende med lillegutt og trenger de pengene om han brått skulle dø.
Har ikke forsikring på meg eller lillegutt

For meg er det helt utenkelig å ikke ha forsikring på barnet mitt , den har igså kommet til nytte.

Forsikring er butikk, ingen som selger forsikringer om de tror at dette er bra for kunden. Jeg har ikke forsikret mine barn for i Norge har vi faktisk foreløpig en god velferdsstat som skal ta vare på barna mine, vi har jo sånn sett den beste forsikringen i hele verden.
Hvis du tror velferdsstaten vil dekke alle ekstra behov familien vil trenge dersom noe ille skulle skje kan du få deg noen solide og lite hyggelige overraskelser dessverre.

For meg er det helt utenkelig å ikke ha forsikring på barnet mitt , den har igså kommet til nytte.
Har heldigvis ikke trengt de forsikringene, men det er utenkelig ikke å ha forsikret barna godt

Nr 1 og nr 2 har haft forsikring siden de var baby. Mens nr 3 blev det bara i glemmeboken sen sende de papirer og igjen var vi mitt i ferien og de blev glømt igjen. Nær vi væl skulle gjøra det så er det ingen annen forsikring han kan få en ulykkeførsikring pga har var under utredning. Nå nær han har fått diagnose så kan vi fortsatt ikke få en forsikring på han pga han har en del undersøkelser som han ska ta. Før han evt kan få seg en livsforsikring. Me angrer veldigt på att vi ikke tog tag i det fra dag 1 og forsikre han.

Hvis du tror velferdsstaten vil dekke alle ekstra behov familien vil trenge dersom noe ille skulle skje kan du få deg noen solide og lite hyggelige overraskelser dessverre.

Jeg er foreløpig veldig fornøyd med staten Norge som kronisksyk og ikke mulighet til å jobbe fullt så må jeg si at jeg er heldig som bor i Norge.
Har fortsatt ikke følt behovet for å betale enormt mye for lite til private ordninger :)

Ja rett og slett utenkelig , skulle selv ønsket at mine foreldre hadde hatt forsikring for nei det er ikke sånn at man bare fpr penger selv om man bor i velferdsstaten Norge
Dessverre ja.
Har blitt innprentet viktigheten av gode forsikringer hele livet av noen som har lært på den harde måten hvordan det fungerer..

For meg er det utenkelig å ikke skulle ha forsikring, det er mye man kan få kjempet seg til fra staten men noen ganger trenger man faktisk mer og jeg vet om flere tilfeller der forsikringen har hvert redningen.

Vi har ikke barneforsikring. Som nevnt over ønsker forsikringsselskapene å tjene penger, det er hverken veldedighet eller noen ideell stiftelse som skal gå i null.

Det er bedre å spare opp penger selv. Pengene man betaler til forsikringsselskapet får man mest sannsynlig aldri igjen uansett.

Jeg er foreløpig veldig fornøyd med staten Norge som kronisksyk og ikke mulighet til å jobbe fullt så må jeg si at jeg er heldig som bor i Norge.
Har fortsatt ikke følt behovet for å betale enormt mye for lite til private ordninger :)
Om sittende regjering får bli veldig lenge vil de gradvis fortsette å bygge ned velferdsstaten og det offentlige og til slutt blir det kanskje obligatorisk (Iallefall de facto) med diverse forsikringer...

Vi får håpe på regjeringsskifte om to år!

(Jeg har heller ikke mer forsikringer enn jeg må, men liker ikke retningen det går i. Jeg har bodd i USA og sett hvor forferdelig det er når man er avhengig av forsikring og forsikringsselskapene sine vurderinger. Folk som dør av sykdommer som kan behandles fordi de ikke har forsikringer...)

Vi har ikke barneforsikring. Som nevnt over ønsker forsikringsselskapene å tjene penger, det er hverken veldedighet eller noen ideell stiftelse som skal gå i null.

Det er bedre å spare opp penger selv. Pengene man betaler til forsikringsselskapet får man mest sannsynlig aldri igjen uansett.
Vi hadde aldri klart å spare millioner , har msn mulighet til det så er det sikkert bedre spare selv.
Jeg har selv sittet med regning på flere hundre tusener fordi mine foreldre ikke hadde forsikring , det skal definitivt mitt barn slippe.

Om sittende regjering får bli veldig lenge vil de gradvis fortsette å bygge ned velferdsstaten og det offentlige og til slutt blir det kanskje obligatorisk (Iallefall de facto) med diverse forsikringer...

Vi får håpe på regjeringsskifte om to år!

(Jeg har heller ikke mer forsikringer enn jeg må, men liker ikke retningen det går i. Jeg har bodd i USA og sett hvor forferdelig det er når man er avhengig av forsikring og forsikringsselskapene sine vurderinger. Folk som dør av sykdommer som kan behandles fordi de ikke har forsikringer...)

Og det er jeg enig i, det skjer gradvis endringer i Norge, og håper virkelig folk våkner å ser hva som skjer nå. Men inntil videre er jeg fornøyd, og mener vi har den beste forsikringene i Norge.
Jeg er selv rammet av dette at mine medisiner er for dyre og de blir ikke på lenge enda godkjent på blå resept, likevel mener jeg at vi er heldige :)

Og det er jeg enig i, det skjer gradvis endringer i Norge, og håper virkelig folk våkner å ser hva som skjer nå. Men inntil videre er jeg fornøyd, og mener vi har den beste forsikringene i Norge.
Jeg er selv rammet av dette at mine medisiner er for dyre og de blir ikke på lenge enda godkjent på blå resept, likevel mener jeg at vi er heldige :)
Akkurat når det gjelder medisiner syns jeg Norge kunne lært av England. Her er alt av medisiner på resept gratis.
Selv om staten i Norge betaler mye og man bare betaler egenandel på det meste innen helse, så koster det fortsatt en del når man må ha dyre medisiner! Men takke seg til at det ikke er så ille som i USA, der folk er redde for at andre ringer etter ambulanse etter bilulykker fordi de ikke har råd til det :bored:

Hva om barnet ditt blir alvorlig skadet og boligen deres trenger tilpasning for at hen skal kunne bo hjemme.
Den kostnaden faller hovedsakelig på dere selv om dere ikke har forsikringer

Hva om barnet ditt blir alvorlig skadet og boligen deres trenger tilpasning for at hen skal kunne bo hjemme.
Den kostnaden faller hovedsakelig på dere selv om dere ikke har forsikringer

Har hus som er tilpasset til rullestol blant annet, ingen utbygging pga det og mye kan man søke om. Så har vi økonomi om vi må betale en del, da går iallefall penger til oss og ikke et forsikringsselskap som selger slike forsikringer kun pga redsel hos foreldre. Det at vi har valgt å ikke forsikrer våre barn betyr ikke at ting er lite gjennomtenkt, vi har de forsikringer som er nødvendige i Norge. Personforsikring for helse og uføre er egentlig ikke nødvendig.
Vet du hva du kan søke om støtte til i Norge?
Jeg har allerede fått støtte til hjelpemidler for barnet mitt, vi fikk bare utbetalt en grei sum for å kjøpe enkle «hjelpemidler» :)

Har hus som er tilpasset til rullestol blant annet, ingen utbygging pga det og mye kan man søke om. Så har vi økonomi om vi må betale en del, da går iallefall penger til oss og ikke et forsikringsselskap som selger slike forsikringer kun pga redsel hos foreldre. Det at vi har valgt å ikke forsikrer våre barn betyr ikke at ting er lite gjennomtenkt, vi har de forsikringer som er nødvendige i Norge. Personforsikring for helse og uføre er egentlig ikke nødvendig.
Vet du hva du kan søke om støtte til i Norge?
Jeg har allerede fått støtte til hjelpemidler for barnet mitt, vi fikk bare utbetalt en grei sum for å kjøpe enkle «hjelpemidler» :)
Så fint dere har fått dekket det dere har hatt behov for. Jeg vet om mange som har vært avhengige av forsikringer for å ikke sitte med en uløselig regning selv

Back
Topp