Viking-sko til barn *lekk?

FRK John Deere

Forumet er livet
Kjøpte VIKING vintersko til storebror på 2.5år..
1 års garanti på at de var vanntette

VEL, han var kliss våt i dag i bhg.. De hadde IKKE registrert at han hadde sotte i søla eller lignende. Han hadde regnbukse på og over skoa med strikk under.

Noen med slike sko som lekker?
Bør jeg klage NÅ eller se om det skjer en gang til?

dersom du ikkje har impregnert dem, så har du vel litt skyld i det sjøl![:)]

Men dersom du har gjort det, så hadde eg dratt på butikken og klaga på dei!

Impregenert de eller??
Og de kan bli bløte hvis vannet kommer inn under regnbuksen og inni skoen.
Den SKAL ikke lekke gjennom skoen.

Jeg spurte på butikken når jeg kjøpte dem om de skulle impregneres, fikk til svar "NEI, og du har 1 års granti på vanntetthet" [8|]

Kansje jeg skal se det ann å om det skjer en gang til klage?

ORIGINAL: FRK John Deere

Jeg spurte på butikken når jeg kjøpte dem om de skulle impregneres, fikk til svar "NEI, og du har 1 års granti på vanntetthet" [8|]

Kansje jeg skal se det ann å om det skjer en gang til klage?

Men impregneres skal dei[:)] dra på butikken og kjøp det du. Spray dei 1 gang i uka eller noe, da vil du få det du betaler for[:)] 

Det er jo Gore texen som skal være vanntett folkens, så likegyldig om hun har impregnert dem eller ikke...

Jeg hadde klaget med en gang om det var snuppas sko.
Du kan evt sette dem i vann og se om de lekker da.

(og du har to års reklamasjonsrett mot fabrikasjonsfeil, også på sko)

Tørk skoene, vask av eventuelt skitt, så impregnerer du de. Spay fra ca 30 cm avstand, å bedre å spraye to tynne lag, enn ett tjukt. Selv om det er gore-tex membran, så SKAL de sprayes. Å dette er noe som skal gjøres regelmessig :)
Du kan selv teste om membranen er ødelagt, ved å sette skoene i f.eks vasken, å se om det kommer vann inn, gjerne bevege de litt fram og tilbake. Er det hull i membranen, så merker du det etter kort tid.

Alltid lurt å imprignere, men skoene skal være tette uansett, uavhengig av imprignering. I og med at det er viking, rekner jeg med at det er GoreTex som er brukt. Dersom det lekker gjennom skoen er det uten tvil reklamasjon. Men det kan ikke ha kommet vann fra buksen el. og ned?

ORIGINAL: MorStine

Alltid lurt å imprignere, men skoene skal være tette uansett, uavhengig av imprignering. I og med at det er viking, rekner jeg med at det er GoreTex som er brukt. Dersom det lekker gjennom skoen er det uten tvil reklamasjon. Men det kan ikke ha kommet vann fra buksen el. og ned?

nei, for han var tørr ellers. Var våt nede fra ankelen og til tærne..

Skjedde det samme med den ene skoen til snuppa i fjor. Fikk nye sko.
Du skal ikke måtte impregnere dem, for det er Gore-Tex'en som gjør at de skal være vanntette.

Klag tvert![:D]

Back
Topp