Vikariatet er allerede utlyst...

Sphynx

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Jeg fikk en telefon fra noen jeg jobber sammen med at jobben min allerede var utlyst som vikariat fra september! Jeg fikk litt sjokk.... Det var tidlig, synes dere ikke?

Jeg er jo liksom i den fasen hvor jeg ikke har så mye mage, ikke har så mange symptomer, ikke kjenner bevegelser og ikke vært på første kontroll. Jeg så jo lille på UL i uke 12, men likevel.... Er jo i en orntlig usikkerhetsfase ang. den lille.
Får nesten litt "prestasjonsangst", om dere skjønner?

Jeg skjønner deg godt ;) Men samtidig skjønner jeg også at arbeidsgiver vil være på den sikre siden at de har en god erstatter når den tid kommer. Nå vet ikke jeg hvilken jobb du har man endel jobber har en rimelig lang prosess før aktuell kandidat får tilbud om jobben, og aktuelle kandidat kan jo i mange tilfeller ha 3 måneders oppsigelsestid. Og ikke minst så er det vanskeligere å starte prosessen i sommer, høsten er det jo for sent. best og være godt igang og kanskje ferdig med prosessen før sommerferien..

Sniker fra november 2013....

Jeg synes det var veldig tidlig. Jeg hadde blitt ganske så sur dersom min stilling ble utlyst så tidlig.

Jeg skjønner at arbeidsgiver vil være på den sikre siden. Er abeidsgiver selv og må snart søke etter noen som kan overta min stilling. Better safe then sorry :)

Her lyser de også ut min stilling nå, det var helt som forventet. De har ikke noe annet valg gitt! :) Men som jeg sier til min leder, at alt kan skje ennå :) Jeg er jo garantert plassen min uansett, så det orker jeg ikke bekymre meg over :)

Hmm, ja det var kanskje litt tidlig. Kommer jo litt an på hvilken jobb du har, og hvor vanskelig det er å skaffe folk. men syns i det minste at arbeidsgiver kunne avklart det med deg først og spurt om det er ok at de la ut stillingen allerede nå. Du har jo ikke krav til å fortelle om permisjonen før tre måneder før, så vil tro dere ikke har snakket om hvor lang permisjon du skal ha eller noe sånt?

Joda, jeg skjønner jo at arbeidsgiver helst bør ha ting på plass i god tid. Jeg trodde bare det skulle drøye litt til? Jeg gav henne en veldig omtrentlig dato for start og stopp,og det står kun cirka-datoer i annonnsen.

Jeg er den eneste av mitt slag på en ganske stor arbeidsplass, men det er ikke noe problem å få noen til å gå inn i stillingen, tvert imot! Jeg vet allerede om et par som jeg tror kommer til å søke.

Jeg tror uansett at jeg har kjent litt liv i dag :) Håper dopplern kommer i posten snart, vil så gjerne bli litt roligere!

Back
Topp